Wikia

Aïsha Fawzi
Seizoenen 91011121325 Fotoshoot S13 Aisha01
Eerste verschijning Aflevering 1442 - 9 september 2003
Laatste verschijning Aflevering 4719 - 15 november 2019
Gespeeld door Maya Albert

Kinderen Geen
Ouders Mo Fawzi en Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Aïsha Fawzi is een hoofdpersonage dat van 9 september 2003 (aflevering 1442) tot en met 3 mei 2008 (aflevering 2395) en in het najaar van 2019 werd vertolkt door Maya Albert.

Familie en LiefdeslevenEdit

Aïsha is de dochter uit het eerste huwelijk van Mo Fawzi. Ze heeft een nonkel genaamd Lofti Fawzi. Op jonge leeftijd verliest ze reeds haar moeder. Ze heeft daardoor veel moeite met het feit dat Mo hertrouwt met Veronique Van Sevenant, maar kan haar uiteindelijk toch aanvaarden. Maar ook Veronique komt ten overlijden. Haar vader hertrouwt enkele jaren later met Bianca Bomans. Aïsha krijgt er een stiefbroer bij genaamd Robin Bomans. Later krijgt ze ook een halfzusje; Jenny Fawzi.

Aïsha wordt verliefd op Sam Bastiaens. Zijzelf kent sterke culturele principes, waardoor het voor haar niet evident is om met Sam intiem te worden, tot diens frustratie. Wanneer ze toch toegeeft zet dit weer kwaad bloed bij haar vader. Nadat Aïsha door Robert Swerts verkracht wordt loopt haar liefdesrelatie met Sam op te klippen, al beseft ze snel dat ze hem eigenlijk terug wil. Maar ondertussen heeft Sam reeds een relatie met Femke De Grote.

Opnieuw blijkt Femke de liefdesrivaal te zijn van Aïsha wanneer ze een relatie begint met Youssef Bakali, de student geneeskunde waar Aïsha smoorverliefd op is. Na het einde van hun relatie mist Aïsha opnieuw haar kans wanneer Youssef zijn stage gaat verderzetten in Marokko. Toch blijkt hij iets te voelen voor Aïsha en ze besluiten om samen naar het land te verhuizen. Later zal ook haar vader met zijn gezin naar hun verhuizen.

Studies en BeroepslevenEdit

Aïsha solliciteert bij Notariaat Vlerick. Ze studeert namelijk rechten en nu ze in haar eerste masterjaar zit zou ze wel eens wat meer praktijk willen opdoen. Ze krijgt uiteindelijk de job van secretaresse. Later gaat ze ook bij het nieuwe loodgietersbedrijf - Sanitechniek - van haar vader Mo Fawzi werken als secretaresse. Ze krijgt het erg druk wanneer ze de job combineert met het werk bij het notariaat. Ze legt haar werk neer wanneer ze naar Marokko verhuist.

VerhaallijnenEdit

Er zijn (nog) geen details over de verhaallijnen van dit personage beschikbaar.

TriviaEdit

  • Op 31 oktober 2007 werd bekend gemaakt dat VRT de samenwerking met Maya Albert in het volgende jaar zou beëindigen.
  • Maya Albert is zelf van Rwandeese afkomst, maar vertolkt Aïsha die van Marokkaanse afkomst is.
  • Op 13 juni 2019 raakte bekend dat Maya Albert terugkeert voor een gastrol in 2019.

QuotesEdit

Aflevering 2369 - Aïsha betuigt haar liefde aan Youssef
Aïsha: Stop met altijd zo lief en bezorgd te zijn. Youssef, ik zie u graag.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Druk op "uitklappen" om alle afbeeldingen te zien uit deze galerij.

Lees MeerEdit