Wikia

Adam
Seizoenen 22 Blanco
Eerste verschijning Aflevering 4040 - 16 september 2016
Laatste verschijning Aflevering 4090 - 25 november 2016
Gespeeld door Claude Musungayi

Kinderen Joseph Doumbia
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Adam is een gastpersonage dat van 16 september 2016 (aflevering 4040) tot en met 25 november 2016 (aflevering 4090) werd vertolkt door Claude Musungayi.

VerhaallijnenEdit

Adam had in Mali samen met Charité Doumbia een goed leven opgebouwd. De twee kregen samen een zoontje genaamd Joseph. Ze leerden elkaar kennen toen Charité tijdens haar studies meehielp in het ziekenhuis van Timboektoe. Bij een bomaanslag in 2011 in het ziekenhuis was Charité echter noodgedwongen om te kiezen tussen het leven van haar man en zoon. Ze koos voor haar zoon en vluchtte naar België. Adam bleef achter. Charité is ervan overtuigd dat hij nog leeft, maar heeft soms haar twijfels.

Charité doet haar verhaal over de gebeurtenissen in Timboektoe aan Tom De Decker, een advocaat. Tom dient een verzoek in bij de Malinese ambassade om Charités huwelijksakte op te vragen. Niet veel later volgt het nieuws dat er niets van is teruggevonden. Zelfs geen documenten over het al dan niet in leven zijn van Adam. Charité ontvangt later alsnog goed en slechts nieuws van de ambassade: ze krijgt een verblijfsvergunning, maar Adam is dood verklaard door hen.

Adam blijkt de bomaanslag te hebben overleefd en trekt naar België om er op zoek te gaan naar Charité. Hij belt aan bij het huis waar Charité zou verblijven en maakt er kennis met Marianne Bastiaens. Zij vertelt hem dat Charité inderdaad bij hen woont, maar dat ze momenteel niet thuis is. Wat hij niet weet is dat Charité inmiddels een relatie is begonnen met Renzo Fierens, aangezien ze dacht dat Adam werkelijk was overleden. De volgende dag komt Charité thuis en wordt ze geconfronteerd met Adam, die op haar aan het wachten was. Ze slaat in paniek en is in shock dat hij nog leeft.

Charité vertelt Renzo over het in leven zijn van Adam. Die vertelt dat welke keuze ze ook maakt, hij haar altijd zal blijven steunen. Adam vertelt dat hij destijds zijn naam heeft moeten veranderen om te kunnen ontsnappen. Sindsdien is hij op zoek geweest naar Charité, zonder succes tot de dag van vandaag. Hij zou graag zijn zoon Joseph zien, maar Charité wil hem eerst voorbereiden op het nieuws. Ondertussen probeert ze Adam te helpen aan een verblijfsvergunning. Dit zou echter wel eens moeilijk kunnen worden, aangezien hij een valse identiteit heeft aangemaakt. Zodra de politie hier weet van zou krijgen zou hij uitgewezen worden.

Charité maakt de keuze om haar gezin een nieuwe kans te geven en breekt ze met Renzo. Joseph botst per ongeluk op zijn vader, maar lijkt hem niet te herkennen. Adam laat hem een foto zien waarbij hij hem als baby op de arm heeft, maar Joseph kan het nieuws geen plaats geven. Hij wil het bestaan van zijn vader niet aanvaarden. Adam denkt dat het beter zou zijn indien hij komt inwonen bij hen, zodat het gevoel van een gezin terugkeert. Charité gaat akkoord, met de toestemming van Marianne en de rest van de inwoners, maar Joseph reageert slecht hierop.

Adam gaat naar Brussel om een verblijfsvergunning aan te vragen. Ze vragen hem later om terug te keren, wat een slecht voorteken lijkt te zijn. De politie komt later melden dat Adam zoals verwacht het land wordt uitgewezen. Adam kan in beroep gaan tegen de beslissing, maar hoort een gesprek tussen Charité en Joseph, en vreest dat zijn zoon het moeilijk zal blijven hebben met zijn aanwezigheid. Charité voelt zich meer dan schuldig voor de gebeurtenissen en vertelt hem dat ze hem destijds heeft verraden. De rebellen dreigde ermee Joseph te vermoorden indien ze niet zou vertellen waar Adam zat. Adam begrijpt het en zegt dat hij haar niets kwalijk neemt. Hij neemt de beslissing om te vertrekken, aangezien hij haar en Joseph niet kan dwingen om een gezin te vormen. Het vertrek valt Charité enorm zwaar.

TriviaEdit

  • Er bestaat onzekerheid over de achternaam van Adam. Hij werd door de politie Doumbia genoemd, maar na de scheiding met zijn ex-vrouw Charité werd die laatste ook geadresseerd als Doumbia.

Foto'sEdit

Lees MeerEdit