Wikia

Ann De Decker
Seizoenen 12378910111213141516171819202122232425 Ann Portret 2019
Eerste verschijning Aflevering 1 - 23 december 1995
Gespeeld door Monika Van Lierde
Huidig beroep Huisarts bij Dokterspraktijk De Decker-Van Santen
Huidige partner Tania Tibergyn
Kinderen Sandrine De Decker (adoptie)
Ouders Walter De Decker en Marianne Bastiaens
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Ann De Decker is een hoofdpersonage dat van 23 december 1995 (aflevering 1) tot en met 13 maart 1996 (aflevering 58), van 6 september 1996 (aflevering 95) tot en met 18 april 1997 (aflevering 255), van 7 oktober 1997 (aflevering 292) tot en met 26 februari 1998 (aflevering 394), van 21 september 2001 (aflevering 1060) tot en met 6 januari 2006 (aflevering 1920) en sinds 18 september 2006 (aflevering 2036) wordt vertolkt door Monika Van Lierde.

Familie en LiefdeslevenEdit

Ann is de dochter van Walter De Decker en Marianne Bastiaens. Tussen haar ouders heeft het vaak scheef gezeten. Uiteindelijk besluiten de twee om uit elkaar te gaan, maar toch vinden ze hun weg terug naar elkaar. Echter net dan komt Walter ten overlijden. Ann heeft ook een jongere broer genaamd Tom De Decker. Hun grootouders langs Mariannes kant, Charles en Madeleine, zijn inmiddels overleden. Langs Mariannes kant heeft Ann ook een tante Claire Bastiaens en een nonkel Carlos Bastiaens. Via Carlos heeft ze een neef en nicht: Frederique Wouters en Sarah Wouters.

Studies en BeroepslevenEdit

Er zijn (nog) geen details over de studies en het beroepsleven van dit personage beschikbaar.

VerhaallijnenEdit

Ann en Judith haasten zich naar de gewonde Luc om hem de eerste hulp te verzorgen. Hij wordt naar het ziekenhuis overgebracht en Ann wordt ondervraagd door de politie. Ann verklaart dat Frank en Eddy te laat in de kerk waren voor de bruiloft.

Thuis afl4243 AnnMarianne
Thuis afl4249 AnnJessica
Thuis afl4289 AnnTomMarianne
Thuis afl4290 JessicaAnn
Thuis afl4290 Ann

Het intieme moment tussen Ann en Jessica wordt onderbroken door het nieuws dat Sandrine verdwenen is. Niet veel later duikt Marianne tot Anns ontzetting op samen met Sandrine, na een ijsje te zijn gaan eten. De paniek was dus nergens voor nodig en ze pakt haar moeder hier hard over aan, omdat ze Sandrine niet had mogen meenemen zonder Mayra te verwittigen. Ann biedt vervolgens haar excuses aan bij Mayra voor het gedrag van haar moeder. Marianne gaat in de tegenaanval en vertelt op haar beurt tegen Ann dat Mayra bereid was om het ouderschap van Sandrine volledig aan Ann te geven voor 50.000 euro. Ann is niet te spreken over het gedrag van haar moeder.

Een week later wordt Sandrine in het ziekenhuis opgenomen terwijl ze bij Mayra is. Ann haast zich naar daar en krijgt te horen dat het nog allemaal meevalt. Ondertussen groeien Ann en Jessica steeds dichter naar elkaar toe, en krijgt Ann een halsketting cadeau voor haar verjaardag. Toch lijkt hun relatie geen al te grote sprongen te maken, want Jessica heeft het nog altijd lastig met overnachten, zeker wanneer Sandrine er is. Jessica heeft dan ook twijfels over haar relatie, terwijl Ann er wel volledig voor wil gaan. Ann wil Jessica de tijd geven die ze nodig heeft, maar onder druk van Tamara en Olivia doet Jessica toch haar best om zich meer open te stellen.

Het trouwfeest van Tom en Judith komt dichterbij en Ann stelt aan Jessica voor om als haar date mee te komen, zodat ze de familie officieel kan leren kennen. Ook Sandrine wordt op de hoogte gebracht van hun relatie en reageert hier zeer positief op, iets wat voor Jessica een teken is dat hun relatie de goede richting uit gaat. Ann stelt zelfs aan Jessica voor om te komen werken in de dokterspraktijk als assistente, maar de job gaat naar Sam.

Zowel Tom als Marianne vinden het niet kunnen dat Ann met Jessica naar het trouwfeest wil komen. Marianne schaamt zich omdat haar dochter met een jonge scharrel rondloopt en ook Tom deelt dezelfde mening. Judith ziet het probleem niet en geeft Ann toch de toestemming. Jessica merkt de spanningen op denkt erover na om toch niet naar het feest te gaan, om de vrede te bewaren. Ann wil er niets van weten en maakt Jessica duidelijk dat ze enorm trots is op hun relatie en dat ze wil pronken met haar knappe vriendin. Ann zorgt er dan ook voor dat Jessica volledig in het nieuw gestoken wordt voor het feest en ze geeft enkele dure dingen cadeau. Nadien vragen Ann en Sandrine officieel aan Jessica om bij hun te komen wonen en ze gaat akkoord.

Op het vrijgezellenfeest van Judith, zorgen Ann en Thilly er samen voor dat Judith zich kan ontspannen. De volgende dag is de kater bij Judith dan ook groot, maar kan ze wel met een positieve blik terugkijken naar het feest. Wanneer Ann merkt dat Tom alweer moet overwerken met Karin maakt ze een bitsige opmerking en ook de sfeer tussen Ann en Marianne is nog steeds gespannen. Bovendien vertelt Jessica dat haar ouders niet tevreden zijn met haar relatie met Ann en heeft Ann het gevoel dat iedereen tegen haar is. Ann wil haar liefde voor Jessica duidelijk tonen en blijft haar dure geschenken kopen.

Op de dag van het huwelijk van Judith en Tom, komen Ann en Jessica bijna te laat voor de ceremonie en gedragen ze zich bovendien allebei zeer puberaal. Ann maakt bovendien een scène wanneer duidelijk wordt dat er bij de tafelbedeling geen plaats gemaakt is voor Jessica. Marianne toont haar onbegrip en maakt dit duidelijk tijdens haar speech. Ze haalt zwaar uit naar de relatie van haar dochter en Ann - die ondertussen te veel gedronken heeft - gebruikt haar speech om zowel Marianne als Tom door het slijk te halen. Jessica kan de ruzies niet meer aan en loopt weg van het feest. Ann loopt haar achterna en Jessica maakt een einde aan hun relatie. Ann keert volledig over haar toeren terug naar het feest en schrikt wanneer ze Karin ziet arriveren. Ze confronteert Tom in het bijzijn van de familie met het feit dat hij de vrouw met wie hij Judith al maanden bedriegt uitnodigt en Jessica verbiedt te komen. Tom gaat Ann bijna te lijf en Judith is volledig perplex. Ze besluit het op een lopen te zetten en Tom blijft alleen achter.

Nieuwe keuken

Thuis afl4457 8 AnnnJudithTania

Judith ergert zich aan de verouderde toestand van haar keuken en gaat op zoek naar een nieuwe keuken om te plaatsen. Een zekere Tania komt langs en biedt haar een interessante prijs-kwaliteit aan. Judith denkt dat Tania wel eens een goede match zou zijn voor Ann en spoort haar huisgenote aan om Tania uit te nodigen voor een avondje uit. De vonk slaat al snel over tussen Ann en Tania en de twee beleven enkele avontuurtjes.

Oude kennissen

Thuis afl4482 14 TomAnnTania

Ann en Judith kijken raar op als blijkt dat Tom en Tania oude kennissen zijn. Tom had destijds op surfcamp een serieuze boon voor Tania en heeft haar zonder succes proberen verleiden. Hij haalt met Tania oude herinneringen op en vertelt over zijn ruzie met Ann. Die is woest als ze Tania van Tom ziet komen, maar zij Tania legt alles uit. De twee zetten voort wat ze hebben, maar moeten wel oppassen dat Sandrine er geen hoogte van krijgt.

Sandrine tussen leven en dood

Thuis afl4536 16 Ann

Sandrine is neergeschoten door een verdwaalde politiekogel. Dieter mikte op Lander, nadat die hem dreigde neer te schieten, maar raakte Sandrine in het hoofd. Ann kwam net ter plaatse om haar dochter op te pikken en is getuige van de nasleep van de gebeurtenissen. Een medewerkster van slachtoffer neemt Emil mee. Sandrine wordt in allerijl naar het ziekenhuis gebracht en belandt in een coma na een zware operatie.

Sandrine hersendood

Thuis afl4548 16 SandrineAnn

Mayra komt naar België, omdat de toestand van Sandrine maar niet lijkt te beteren. De dokter moet uiteindelijk slecht nieuws melden; er wordt geen hersenactiviteit meer vastgesteld, Sandrine is hersendood. Ann en Mayra geven met pijn in het hart toestemming om de machines stil te leggen. Ann is er kapot van en gaat met mee Mayra om enkele dagen in Kaapverdië te bekomen.

Rechtszaak tegen Dieter

Thuis afl4551 15 AnnTom

Ann vraagt op de begrafenis van Sandrine aan Tom om haar advocaat te zijn in de rechtszaak die ze tegen Dieter wil aanspannen. Tom weet niet of haar dit zou verderhelpen, net zoals Mayra haar twijfels heeft. Marianne wil dan weer dat Dieter gestraft wordt en geeft haar gelijk. Er ontstaat ruzie tussen Tom en Ann, maar uiteindelijk kiest Tom de kant van zijn zus en gaat hij akkoord om haar te verdedigen.

Verwerkingsproces

Thuis afl4569 15 DieterAnn

Ann botst bij het graf van Sandrine op Dieter. Het is een emotioneel moment voor beide, maar uiteindelijk kan Ann door het gesprek haar leven verder zetten en besluit ze om de rechtszaak tegen Dieter niet door te zetten. Ook Marianne sloot vrede met Dieter, nadat die met haar kwam praten. Ze is echter nog steeds van plan om te verhuizen en gaat in een serviceflat vlakbij Leo wonen. Stevenson huurt het appartement na haar.

Blauwe plekken

Thuis afl4582 9 AnnJudith

Ann ziet dat Judith zich vreemd gedraagt en wil haar aan een onderzoek onderwerpen. Ze stelt vast dat Judith een grote blauwe plek op haar heup heeft, maar krijgt weinig uitleg over haar vreemde verwondingen. De toestand van Judith wordt nog erger en dat ontgaat Ann en Emma niet. Ze contacteren de politie, maar Judith houdt de lippen stijf op elkaar en ontkent de feiten.

Dronken avond

Thuis afl4603 9 TaniaKarin

Karin wordt een jaar geschorst om te pleiten na de aanklacht tegen haar door Dries en moet daarbij een fikse schadevergoeding betalen. Na een afwijzing van Tom en Jamal, vliegt ze in de alcohol. Het tot een gevecht met Tamara, waarop ze uit de Frens wordt gegooid. Later die avond komt het tot een intieme stoeipartij met Tania. Tom betrapt de twee en Tania is noodgedwongen de misstap aan Ann op te biechten, die haar vergeeft.

Boksclub

Thuis afl4652 12 AnnJasperJudith

Ann komt op het idee om te gaan boksen, nadat ze van een patiënt en Tania's ervaringen met de sport verneemt. Judith staat aanvankelijk sceptisch tegenover het idee na de gebeurtenissen met Stan, maar kan toch overtuigd worden door Ann om mee te gaan. Wanneer bokslerares Ilke op stage vertrekt komt een zekere Jasper haar vervangen. Judith wil maar al te graag zijn aandacht, al lijkt dat geen makkelijke klus.

Zelfmoordpoging

Thuis afl4664 21 Paulien

Paulien vindt de brief van Adil die Waldek verloren was tijdens de veiling. Ze is zodanig aangedaan dat ze dreigt van een dak te springen. Tim probeert haar tegen te houden, maar het is Ann die haar kan overtuigen om niet te springen, nadat zij door Paulien zelf opgebeld werd. Ann is erg aangedaan van de gebeurtenissen en laat Paulien bij haar overnachten in de logeerkamer.

TriviaEdit

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Nuvola single chevron right Zie Galerij: Ann De Decker voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

Druk op "uitklappen" om alle afbeeldingen te zien uit deze galerij.

Lees MeerEdit