Wikia

afbeelding
Ben De Witte
Informatie
Geslacht Mannelijk
Oogkleur Blauw
Haarkleur Zwart
Netwerk
Beroep Zakenman
Productie
Vertolk(st)er Hans Royaards
Debuut 2002
Einde 2003
Reden Uit beeld verdwenen

Ben is een zakenman die enkele gifvaten bij Sanitair Vercammen stokkeerde.

Algemene InformatieEdit

Ben De Witte is een nevenpersonage dat in het zevende seizoen zijn intrede maakte in de serie. Het personage werd vertolkt door Hans Royaards. Hij verliet de serie in het achtste seizoen.

VerhaallijnenEdit

Seizoen 7Edit

Ben is een zakenman in de afvalverwerking. Hij gaat een samenwerking aan met Luc Bomans. Luc regelt een transport van tweedehands computers naar Polen. In Polen verkoopt Ben de computers dan opnieuw. Maar eigenlijk zijn het vaten die gif bevatten. De chauffeur Waldek verbrandt zijn arm hier heftig aan en hij moet bijna geamputeerd worden.

Seizoen 8Edit

Ben stokeert een aantal vaten in Lucs magazijn. Er zit chemisch afval in de tonnen, maar Ben overplakt de stickers. Als Luc hierachter komt zet hij de tonnen chemisch afval recht voor de deur van Ben zijn thuis. Ben dumpt de vaten in een vijver, waardoor het drinkwater van Hof Ter Smissen vergiftigt wordt. Ben zint op wraak. Hij huurt twee gemaskerde mannen in die Luc aanvallen als hij uit de fotostudio Red Herring komt. Luc wordt ernstig verwondt, maar zijn broer Frank komt tussen hun en redt Luc.