Wikia

Bob Sleeckx
Seizoenen 2122232425 Bob Portret 2019
Eerste verschijning Aflevering 3845 - 16 oktober 2015
Gespeeld door Christophe Haddad
Huidig beroep Zaakvoerder van Boowie
Huidige partner Tamara Vereken
Kinderen Leo Vereken (biologisch)
Ouders Onbekend en † Onbekend
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Bob Sleeckx is een hoofdpersonage dat sinds 16 oktober 2015 (aflevering 3845) wordt vertolkt door Christophe Haddad.

Familie en LiefdeslevenEdit

Bob zijn vader was er nooit voor hem als kind. Als hij er wel was, keek hij dan weer nooit naar hem om. Bob heeft hierdoor een erg moeilijke jeugd gekend. Hij bouwde wel een sterke band op met zijn moeder. Wanneer zijn moeder ten overlijden komt valt dit Bob erg zwaar.

Wordt nog aangevuld.

Studies en BeroepslevenEdit

Bob ontmoet Jana Blomaert op zijn werk als rij-examinator. Door zijn liefde kleurt hij voor het eerst buiten de lijntjes. Hij helpt haar bij het slagen van haar examen, hoewel ze meerdere fouten had gemaakt. Bob is verrast van zichzelf dat hij zoiets zou toestaan. In 2017 neemt Bob ontslag als examinator.

Naast rij-examinator is ook tangodansen een passie van Bob. Hij geeft op wekelijkse basis danslessen aan amateur-dansers. Het bijberoep zwakt uiteindelijk af en in 2017 stopt hij definitief met de tangolessen. Bob is daarbij ook bezig met een doctoraat aerodynamica. Hij ontwerpt voor de mindervalide Luc Bomans een elektrische rolstoel, die nog meerdere functies heeft.

Na het behalen va zijn doctoraat slaat Bob samen Lowie Bomans een nieuw bedrijf uit de grond: Boowie, wat van start gaat in november 2017. Het bedrijf connecteert technologie met architectuur, design en omgeving. Met Bob zijn technologische vaardigheden en Lowie zijn studies lijkt het hen perfect om de mogelijkheid aan klanten te bieden hun werk te visualiseren door middel van Virtual en Augmented reality. Dit wordt verbonden met product- en interior design. Een maand later kopen ze ook een kantoorruimte, dat ze omvormen tot hun vestiging. Maar Boowie komt niet makkelijk op gang en tevens voelt Bob zich alsof hij Lowie niet kan vertrouwen. Even stopt hij met het bedrijf, maar uiteindelijk kan hij overtuigd worden verder te gaan.

VerhaallijnenEdit

Er zijn (nog) geen details over de verhaallijnen van dit personage beschikbaar.

TriviaEdit

  • De komst van het personage werd op 25 augustus 2015 naar aanleiding van het eenentwintigste seizoen - samen met de komst van Charité en Renée Coppens en terugkeer van Gitta Thys - in een persbericht van VRT aangekondigd.
  • Christophe Haddad stopte met de rol van schoenenontwerper Gunther Poucke te vertolken in Familie voor de rol van Bob aan te nemen, aangezien hij deze voor een langere tijd zou kunnen vertolken.
  • Bob vertoont veel kenmerken van iemand die aan autisme lijdt. Hoewel dit nooit expliciet werd vermeld, heeft Kobe Baert hem wel al 'uitgescholden' voor autist en reageerde Bob hier zeer fel op.
  • In de aankondiging van het voorjaar van Eén in 2019 was Christophe Haddad als Bob te zien, samen met Tine Priem als Tamara.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Nuvola single chevron right Zie Galerij: Bob Sleeckx voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

Lees MeerEdit