Wikia

Brigitte 'Britney' Van Noteghem
Seizoenen 111213141516171819202122232425 Britney Portret 2019
Eerste verschijning Aflevering 2025 - 2 juni 2006
Gespeeld door Apollonia Sterckx (voorheen diverse kinderen)
Huidig beroep Scholier Middelbare school
Huidige partner Geen
Kinderen Geen
Ouders Eddy Van Noteghem en Nancy De Grote
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Brigitte 'Britney' Van Noteghem is een hoofdpersonage dat sinds 13 juni 2018 (aflevering 4448) wordt vertolkt door Apollonia Sterckx. Van 2 juni 2006 (aflevering 2025) tot en met 5 juni 2018 (aflevering 4442) werd het personage vertolkt door diverse kinderen, waarvan Apollonia één was.

Familie en LiefdeslevenEdit

Britney is de dochter van Eddy Van Noteghem en Nancy De Grote. Op haar tiende scheiden haar ouders. Nancy krijgt enkele maanden later een nieuwe relatie, Dieter Van Aert, waar Britney veel moeite mee heeft. Uiteindelijk accepteert ze Dieter toch en bouwen de twee een band op.

Studies en BeroepslevenEdit

Britney begint in september 2018 met het middelbaar onderwijs. Ze kan echter door een ongeval de eerste lessen niet mee volgen. Na enkele weken thuis te zitten en een mislukte poging om naar school te gaan besluit Nancy voor haar Bednet aan te vragen, opdat ze toch nog zou kunnen studeren.

VerhaallijnenEdit

In seizoen 24 loopt Britney weg nadat ze de kus tussen Kobe Baert en Peter Vlerick heeft gezien. Uit angst wil ze rap vertrekken wet haar fiets maar wordt omvergereden door Stan Van Damme. Ze kan hierdoor de eerste weken niet naar haar eerste jaar in het middelbaar. Dit doet haar veel verdriet en ze wil toch gaan. Dit was geen topper en Nancy De Grote kreeg het idee om Bednet te gebruiken voor Britney. Dit was een goed systeem.

Wanneer Rosa Verbeeck en Steven Lambrechts getrouwd zijn is Rosa's trouwring verdwenen. Tijdens het poetsen vindt Nancy deze op de grond. Wanneer Rosa deze komt halen is die weer verdwenen. Achteraf bleek dat Britney deze had meegenomen omdat ze anders geen vriendinnen zou krijgen op school. Hiermee is Nancy niet gediend. Nancy was razend en sloeg Britney in haar gezicht. Britney wou niet meer bij Nancy wonen maar bij haar vader, Eddy Van Noteghem. Dit is buiten Nancy gerekend maar Nancy en Eddy komen overeen dat Britney wel meer naar Eddy mag toegaan.

Later valt alles terug in zijn plooien en de band tussen Britney en haar moeder versterkt weer. Ook tussen Britney en Dieter Van Aert klikt het goed. Ze leren samen goocheltrucjes en Dieter geeft haar veel steun tijdens het studeren.

TriviaEdit

  • Britney is geboren op 2 juni 2006.
  • Door een vergissing van Eddy bij de geboorteaangifte heet Britney officieel Brigitte.
  • Apollonia Sterckx kwam op de set terecht door haar moeder die er het haar van enkele acteurs kwam doen als kapster. Apollonia stemde onmiddellijk toe om Britney te spelen toen haar dat gevraagd werd.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Nuvola single chevron right Zie Galerij: Britney Van Noteghem voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

Lees MeerEdit