Wikia

Carolien Jacobs
Seizoenen 123 Carolien Portret S01
Eerste verschijning Aflevering 20 - 19 januari 1996
Laatste verschijning Aflevering 365 - 16 januari 1998
Gespeeld door Katrien Vandendries

Kinderen Geen
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Carolien Jacobs is een hoofdpersonage dat van 19 januari 1996 (aflevering 20) tot en met 3 april 1996 (aflevering 73), van 27 september 1996 (aflevering 110) tot en met 10 januari 1997 (aflevering 185) en van 1 september 1997 (aflevering 266) tot en met 16 januari 1998 (aflevering 365) werd vertolkt door Katrien Vandendries.

Familie en LiefdeslevenEdit

Carolien valt als een blok voor Bennie De Taeye. Al snel wordt echter duidelijk dat Bennies grote liefde nog steeds Peggy Verbeeck is. Het komt tot een breuk tussen hem en Carolien, maar kan haar terugwinnen wanneer hij beweert te zijn veranderd. De twee delen een mooie nacht samen, maar vlak daarna vlucht hij weg naar Italië.

Carolien vindt opnieuw de liefde bij Werner Van Sevenant. Maar ze krijgt te maken met diens jaloerse zus Veronique Van Sevenant. Die slaagt er in Werner en Carolien uit elkaar te drijven tot dat Carolien zich aan de kant geschoven voelt en een einde maakt aan hun liefdesrelatie.

Studies en BeroepslevenEdit

Carolien doet een kappersopleiding en doet haar stage bij Kapsalon Rosa. Wanneer ze vertrekt uit Ternat door het einde van haar liefdesrelatie met Werner Van Sevenant probeert ze haar stage verder te zetten bij het kapperssalon van Pierre Vinck.

VerhaallijnenEdit

Thuis afl46 14 CarolienBennie
Thuis afl63 1 PeggyBennieCarolien
Thuis afl73 5 BennieCarolien

Carolien is een vriendin van Peggy en Bianca en wordt door hen uitgenodigd op een fuif georganiseerd in Kapsalon Rosa. Die komt echter al gauw op zijn einde wanneer Peggy's moeder Rosa thuiskomt. Bennie, de vriend van Peggy, laat zijn oog vallen op Carolien. Nadat Peggy het met hem uitmaakt zoekt hij troost bij haar en duurt het niet lang vooraleer de twee een koppel vormen. Desalniettemin blijft de band tussen Bennie en Peggy sterk en lijkt de liefde nog niet helemaal gedoofd.

Carolien brengt slecht nieuws aan Peggy: Bennie ligt in het ziekenhuis. Tijdens een razzia is hij proberen vluchten van de politie, maar tijdens de achtervolging is hij op een boom gebotst. In het ziekenhuis probeert Bennie opnieuw een move te maken naar Peggy toe, maar zij maakt duidelijk aan hem dat het definitief voorbij is tussen hen. Omwille van een aanhoudende hoofdpijn wordt Bennie naar intensieve overgebracht.

De dag voor zijn ontslag uit het ziekenhuis zet Bennie het op het lopen. Hij duikt niet veel later opnieuw op bij Peggy, maar alvorens Rosa de gendarmes verwittigd heeft is hij opnieuw verdwenen. Een week later keert hij opnieuw terug om te zeggen dat hij wegvlucht. Carolien gaat met hem mee.

Thuis afl110 2 CarolienBennie

Kort nadat Bennie en Carolien gevlucht waren werd Bennie alsnog opgepakt omwille van zijn dealen, waarop Carolien dan naar de Ardennen is gegaan, uit schaamte tegenover haar omgeving. Ze heeft een grootmoeder die vlakbij Spa woont en kon daar aan de slag in een plaatselijk restaurant om onder andere op te dienen en af te wassen. Toen ze vernam dat Bennie voorwaardelijk vrijkwam is ze teruggereisd naar België en aan de slag gegaan bij Taverne Ter Smissen. Ook Bennie kon er werken, metname in Manege Ter Smissen.

Wordt nog aangevuld.

Carolien is terug van Portugal en belt aan bij Rosa. Ze kwam aanvankelijk voor Peggy, maar die is in het buitenland. Rosa biedt Carolien onderdak aan, maar slechts voor één nacht... Rosa en Carolien hebben iets te vieren, maar hun etentje wordt verstoord. Bennie is namelijk ook terug gekomen. Bennie probeert Carolien ervan te overtuigen dat hij werkelijk veranderd is. Ondertussen hebben Rosa en Marianne een vete. Marianne wil de nietsvermoedende Carolien inschakelen in haar plannen tegen Rosa. Carolien en Bennie komen terug samen en beleven een mooie nacht.

Carolien wordt door Fernand meegenomen naar het politiebureau, in verband met de drugsaffaire van Bennie. Fernand verdenkt Carolien van medeplichtigheid met Bennie en neemt een radicale maatregel... Hij sluit haar een tijdje op samen met de zus van Bennie, Rebecca. Luc verdenkt Carolien en Rebecca van medeplichtigheid, maar krijgt meteen een harde reactie op zijn beschuldigingen van Rosa. Ook Felicienne en Marianne beoordelen haar schuldig.

Carolien gaat uiteindelijk vrijuit en gaat aan de slag in Hof Ter Smissen. Bennie heeft geld gestolen en is naar Portugal gevlucht voor goed. Carolien wordt verliefd op haar baas Werner, maar krijgt het aan de stok met zijn schizofrene zus Veronique. Veronique wil weten wat er tussen haar broer Werner en Carolien aan de hand is en besluit hun relatie te dwarsbomen. Wanneer Carolien en Werner eindelijk intiem kunnen praten, worden ze afgeluisterd door Veronique. Veronique begint Carolien slecht te behandelen. Ze zorgt er uiteindelijk voor dat hun relatie stuk loopt, waardoor Carolien ontslag neemt en vertrekt.

TriviaEdit

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Er zijn (nog) geen foto's uit een fotoshoot van dit personage beschikbaar.

Foto'sEdit

Druk op "uitklappen" om alle afbeeldingen te zien uit deze galerij.

Lees MeerEdit