Wikia

De Kabouters
Klussersbedrijf
Seizoen 19 tot heden

Algemene InformatieEdit

De Kabouters komt in beeld sinds 2013, gedurende het negentiende seizoen. Het bedrijf is een klussenbedrijf. De werkruimte, douches en een kantoorruimte worden in beeld gebracht. Het bedrijf is opgericht door Sam De Witte op 1 april 2011. Het is een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid (BVBA), met de slogan "Voor klussen groot of klein, wij zullen er voor u zijn." Het adres van het bedrijf is Kruisstraat 17, 3090 Overijse. [1]

EigenaarsEdit

Hieronder volgt een overzicht van de aandelenverdeling binnen het bedrijf.

2011 tot 2015Edit

De Kabouters wordt opgericht door Sam De Witte, die de voltallige aandelen behoudt.

2015 tot 2017Edit

Wanneer het bedrijf in 2015 in financiële problemen komt door een schadeclaim van 127.950 euro besluit Sam om voor 700 euro per persoon 33% te verdelen onder Adil Bakkal, Frank Bomans en Toon Vrancken.

2017 tot 2018Edit

Twee jaar later ondervinden De Kabouters opnieuw problemen, waarop Sam beslist om zich terug te trekken uit de zaak. Ze verkoopt haar aandelen aan Mayra Magiels, die een stille vennoot wordt. Mayra koopt de aandelen van Frank over - die er inmiddels niet meer werkt - en schenkt ze aan Waldek Kosinski. Toon werkt ook niet meer bij het bedrijf en schenkt zijn aandelen aan Adil.

2018 tot hedenEdit

Nadat Mayra in september 2018 naar het buitenland verhuist schenkt ze haar aandelen aan Waldek. Hijzelf vertrekt ook enkel dagen later naar zijn land van afkomst. Hij overhandigt Adil de nodige documenten en besluit stille vennoot van het bedrijf te blijven.

PersoneelsledenEdit

Frank Bomans komt in 2013 in het bedrijf werken nadat hij zijn job verliest door het faillissement van Sanitechniek. Toon Vrancken en Adil Bakkal zijn er dan al reeds in dienst. Frank kan echter absoluut niet met hun opschieten. Toon begint hem te pesten wat resulteert in dat Frank zelfs in het ziekenhuis beland door een grap. Als Sam hierachter komt, ontslaat ze Toon op staande voet. Wanneer Sam met een personeelstekort komt te staan, heeft ze een nieuwe werkkracht nodig. Frank stelt voor om een goede vriend van hem, Eddy Van Noteghem, in dienst te nemen. Maar het blijkt dat hij een strafblad heeft. Sam neemt uiteindelijk Bram Schepers aan. Na een tijdje vertrekt hij naar Frankrijk. Sam ziet zichzelf genoodzaakt om Toon terug aan te nemen. Daarvoor vraagt ze aan Frank of hij dit wel ziet zitten. Hij stemt toch toe.

De Kabouters verbouwen een zaal voor het kersverse bedrijf Bomans Events and Projects, een bedrijfje van Luc Bomans. Dat loopt totaal fout als Silke Dorade onder een kapotte mobiele wanddeur terechtkomt. Ze doet Sam een schadeclaim van 127.950 euro aan. In de eerste plaats zou het geen probleem zijn, maar Sam is vergeten de verzekering te betalen. Ze verkoopt voor 700 euro 11% van het bedrijf aan iedere werknemer.

Nadat Sam ontdekt dat de vrouw van Frank, Simonne Backx, haar biologische moeder is ontslaat ze hem op staande voet. Maar al snel komt ze tot inzien en neemt ze hem opnieuw aan. Toon ligt een tijd in het ziekenhuis na een schietpartij, waardoor Sam toch besluit om Eddy aan te nemen met een vast contract. Het duurt niet lang voor Eddy wordt gedetineerd en wordt vervangen door Waldek Kosinski.

De gemoederen tussen Waldek en Frank lopen zeer hoog op wanneer ze beiden voor dezelfde vrouw vechten, Simonne. Tijdens het conflict komt het tot een moment waarbij Waldek onder een camionette van het bedrijf belandt door de onvoorzichtigheid van Frank. Hij komt op krukken en neemt het bureauwerk van Sam over. Frank wordt ontslagen, maar niet veel later terug aangenomen. Maar het bedrijf heeft door verscheidene gebeurtenissen een slechte naam gekregen en Sam beslist om een werk in het zwart uit te voeren om het hoofd boven water te houden. Ondertussen neemt ze omwille van de crisissituatie de broer van Adil, Junes Bakkal, extra in dienst. De crisissituatie verergert zodanig dat Sam besluit om zich terug te trekken uit het bedrijf. Mayra Magiels neemt haar aandelen over en wordt een stille vennoot. Ze koopt ook Franks aandelen en schenkt deze aan Waldek. Adil krijgt dan weer de aandelen van Toon bovenop de zijne. Waldek en Adil gaan het bedrijf leiden en krijgen het terug op de rails. Adil gaat op zoek naar een nieuwe werkkracht bij een interimkantoor. Die bieden toevalligerwijze de job aan aan Eddy. Na een groot dispuut tussen Eddy en Junes, ontslaat Adil zijn broer.

Waldek en Mayra ervaren op privévlak heel wat problemen. Mayra vertrekt uiteindelijk terug naar haar land van afkomst en schenkt haar aandelen aan Waldek. Die doet op zijn beurt hetzelfde en wordt stille vennoot van het bedrijf. Sam keert terug naar het bedrijf nadat ze stopt met haar politieopleiding. Ze mengt zich echter al gauw met het dagelijkse bestuur, wat Adil tegen de borst stuit. Sam excuseert zich voor haar gedrag en vertrekt opnieuw. Ze vraagt later aan Adil om haar broer Bill De Witte in dienst te nemen. Bill kampt namelijk met een zwaar alcoholprobleem en op deze wijze zou ze hem willen helpen om zijn leven terug op de rails te krijgen. Adil gaat akkoord op de voorwaarde dat hij geen druppel meer aanraakt. Hij kan zich echter niet houden aan zijn belofte en slaat een fles drank van een klant achterover. Adil ontslaat hem op staande voet.

Werknemer Functie Begindatum Einddatum Reden
Voormalige Werknemers
Bram Schepers Klusjesman Feb 2014 Mei 2014 Verhuisd naar Frankrijk
Toon Vrancken Klusjesman Apr 2011 Jan 2014 Ontslagen o.w.v. pestgedrag
Mei 2014 Nov 2015 Revalidatie na schietincident
Jan 2016 Mrt 2017 Vertrokken naar buitenland
Frank Bomans Klusjesman Okt 2013 Apr 2015 Ontslagen
Jun 2015 Jun 2017 Ontslagen o.w.v. slecht gedrag
Junes Bakkal Klusjesman Mei 2017 Jun 2017 Ontslagen o.w.v. inbraak
Sep 2017 Okt 2017 Ontslagen o.w.v. diefstal
Waldek Kosinski Klusjesman Mrt 2015 Sep 2017 Functieverschuiving
Zaakvoerder Sep 2017 Sep 2018 Verhuisd naar buitenland
Sam De Witte Zaakvoerster Apr 2011 Jun 2017 Burn-out
Klusjesvrouw Okt 2018 Okt 2018 Ontslag genomen
Bill De Witte Klusjesman Dec 2018 Mrt 2019 Ontslagen o.w.v. alcoholverslaving
03.06.2019 19.06.2019 Overleden
Huidige Werknemers
Adil Bakkal Klusjesman Apr 2011 Sep 2017 Functieverschuiving
Zaakvoerder Sep 2017 - -
Eddy Van Noteghem Klusjesman Dec 2015 Mrt 2016 Geïnterneerd
Sep 2017 - -
Jacques Pieters Klusjesman Apr 2019 - -
Thilly Van Santen Klusjesvrouw 25.06.2019 - -

GebeurtenissenEdit

Ontsnapte crimineel Danny Stevens trekt in 2015 naar De Kabouters om er één van zijn slachtoffers Emma Van Damme samen met Sam te gijzelen. Deze laatste als wraak op haar vriend Tim Cremers. Toon houdt zich tijdens de gijzeling schuil in de douches. De federale politie valt uiteindelijk het gebouw binnen, maar in een gevecht wordt Toon neergeschoten.

Foto'sEdit

BuitenkantEdit

WerkruimteEdit

DouchesEdit

KantoorEdit

TriviaEdit

  • Aanvankelijk droeg Sam 30% van haar aandelen over in 2015, waardoor ze een hoeveelheid van 70% zou behouden. Die hoeveelheid werd echter in 2017 plots gereduceerd naar 67%, waarmee ze 33% zou hebben overgedragen.

ReferentiesEdit

  1. Seizoen 20, Aflevering 3651