De Withoeve
Evenementenlocatie
Seizoen 21 tot heden

Algemene Informatie

De Withoeve komt in beeld sinds 31 mei 2016 (aflevering 4007), gedurende het eenentwintigste seizoen. Het bedrijf is een evenementenbureau, café en hotel. Een inkom, zaal en keuken worden in beeld gebracht. In de gebouwen is het taxibedrijf Taxi Nancy gevestigd en was voorheen ook de Zus & Zo gevestigd. Achterin de bar is ook een woning gelegen.

De buitenopnames gebeuren op de Hoeve Celongaet, die gelegen is op Wolfshaegen 128, 3040 Huldenberg (Neerijse). Het fictieve adres van de hoeve is Rozenlaan 31a, 1740 Ternat (cf. Aflevering 4352). De Withoeve deelt zijn adres met de shop van Stevenson die zich heeft gevestigd in de gebouwen. Daarvoor werd de locatie gebruikt als woning. Taxi LEV (voorheen Taxi Leo) had hetzelfde adres als De Withoeve.

Aandeelhouders

Peter wordt de zakenpartner van Luc Bomans in het evenementenbedrijf Bomans Events and Projects (BEP). De firma is gevestigd in de gebouwen van de Zus & Zo. Peter achterhaalt dat Luc met frauduleuze zaakjes bezig is en slaagt erin een geluidsopname te bemachtigen, waarin Luc het voorstel doet aan een potentiële klant om een factuur te vervalsen. Met een bundel aan bewijzen van facturen en bestelbonnen, confronteert hij zijn zakenpartner die de firma aan duizenden euro's heeft onttrokken om in eigen zak te steken. Twee klanten zijn daarbij bereid te komen getuigen op de rechtbank.

Peter stelt Luc voor het ultimatum om een grote geldboete met gevangenisstraf te riskeren, oftewel een overeenkomst te ondertekenen die het volledige bedrijf plus alle bezittingen, inclusief de gebouwen van de Zus & Zo, overdraagt aan hem. Op 19 juni 2015 (aflevering 3805) wordt Peter de enige eigenaar en tevens de nieuwe huisbaas van de Zus & Zo. Peters volgende stap is om Peggy op straat te zetten. Enkele maanden na de opzegtermijn wordt zijn plan werkelijkheid en verandert de Zus & Zo naar De Withoeve.

Onderdelen

Door het overlijden van hun zoontje Lucas komen Peter en Femke op het idee om Bomans Events and Projects te hernoemen naar Lucas Events and Projects (LEV). Naast een evenementenbureau wordt de hoofdzaal van De Withoeve gebruikt als café sinds 2019. Verder worden de kamers van de voormalige Bed & Breakfast Zus & Zo gebruikt om ook De Withoeve van een hotelgelegenheid te voorzien. Enkele personages maakten langdurig gebruik van deze hotelfunctie, waaronder Els Vervloet (2019-2020), Olivia Hoefkens (17 dec 2020-4 jan 2021), Frank Bomans (25 dec 2020-16 feb 2021) en Simonne Backx (25 dec 2020-16 feb 2021).

Drie volwaardige bedrijven hebben zich gevestigd in de gebouwen van De Withoeve. Taxi Leo kreeg na verloop van tijd een nieuwe naam: Taxi LEV. In februari 2020 werd het taxibedrijf opgedoekt en startte Nancy een zelfstandig bedrijfje op met de toepasselijke naam Taxi Nancy. De shop van Stevenson is in tegenstelling tot de andere bedrijven niet de eigendom van Peter, maar van Kobe Baert en Rosa Verbeeck. Het wijnbedrijf vestigde zich in de gebouwen rond oktober 2019.

Personeelsleden

Werknemer Functie Begindatum Einddatum Reden
Voormalige Werknemers
Julia Van Capelle Chef-kok Mei 2016 Nov 2016 Ontslag genomen
Frank Bomans Klusjesman 2017 2018 Functieverschuiving
Leverancier 2018 12 okt 2018 Werkonbekwaam na carjacking
Sam De Witte Leverancier Okt 2018 Jan 2019 Begonnen als taxichauffeur
Kaat Bomans Bakster 2016 Jun 2017 Functieverschuiving
Chef-kok Jun 2017 Okt 2019 Verhuisd
Dieter Van Aert Barman 2019 25 dec 2020 Carrièreswitch
Huidige Werknemers
Peter Vlerick Zaakvoerder Mei 2016 - -
Femke De Grote Zaakvoerster Mei 2016 - -
Nancy De Grote Concierge Mei 2016 - -
Kobe Baert Chef-kok Feb 2017 Jan 2018 Ontslagen o.w.v. druggebruik
2020 - -
Tamara Vereken Barvrouw 2019 - -

Gelegenheden

Hieronder wordt een overzicht opgelijst van evenementen die in De Withoeve plaatsvonden, betreffende vaste personages. Desalniettemin staat De Withoeve ook op regelmatige basis dienst voor congressen, meetings, etc. voor grote bedrijven in samenwerking met Lucas Events and Projects.

Galerij

Buitenkant

Erf

Inkom

Zaal

Keuken

Trivia

  • Het gebouw gebruikt voor de buitenlocatie is een semi-gesloten hoeve uit de 17de-18de eeuw. De alternatieve naam van het erfgoed is 'Hoeve Withof', wat inspiratie gaf voor de fictieve naam 'De Withoeve' in de reeks.
    • De hoeve is aangeduid als beschermd monument, vastgesteld bouwkundig erfgoed, en is deel van de aanduiding als beschermd stads- of dorpsgezicht.

Lees Meer