Wikia

Seizoen 20

De ontvoering van Emma Van Damme

Algemene Informatie

In seizoen negentien en twintig was iedereen in de ban van de chatvriend van Emma Van Damme. Al maanden heerste de vraag: wie is Gui Tarstar? Uiteindelijk bleek dat Danny Stevens de vriend was. Hij ontvoerde Emma en verkrachtte haar enkele keren. Uiteindelijk wou hij haar vermoorden.

Inhoud

3600
3603
3608

Emma chat al verschillende maanden op Facebook met de voor de kijkers onbekende Gui Tarstar, die haar door haar moeilijke momenten heen helpt. Als Emma hoort dat Judith een deel van de waarheid over Kurts dood heeft verzwegen, vlucht ze naar Gui Tarstar. Ze verdwijnt in de nacht. Stan ziet haar nog net wegglippen. Emma smekend om buiten te mogen, wordt opgesloten in een zolderkamer. Ondertussen is Judith doodongerust, maar zeker bang.

Danny wordt gepromoveerd als hoofdinspecteur. Vervolgens stort hij zich helemaal op de ontvoering van Emma Van Damme. Hij arresteert Geert Smeekens nadat er DNA van Emma in de moeder van Geert haar huis is gevonden. Door gebrek aan bewijs moeten ze Geert vrijlaten. Hier is Danny niet over te spreken. Na een nieuwe huiszoeking wordt er een kettinkje van Emma in de jaszak van Geert gevonden. Hij wordt opnieuw aangehouden.

Danny stelt voor om Geert elke dag te ondervragen zodat hij ooit zou breken. Als Stan ziet dat op Emma's gitaar 'guitarstar' is geschreven, ontdekt hij het wachtwoord. Zo kunnen ze de gesprekken met haar oudere vriend lezen. Op vraag van Tim vraagt Danny een volledige lijst van IP-adressen op van die geheime chatvriend van Emma. Tim wil die onderzoeken, maar dit laat Danny niet toe. Hij wil zich focussen op andere dingen. Doordat Tim zijn wil doordrijft, haalt Danny Tim van de zaak af.

Tim start vervolgens een privéonderzoek. Hij ontdekt dat een van de IP-adressen overeenstemt met de bibliotheek in de buurt. Hij vraagt zonder een toestemming de bewakingsbeelden op bij de bibliotheek. Maar de bibliothecaresse belt naar de politie als ze wil vragen of Tim nog meer bewakingsbeelden nodig heeft. Danny is razend en ontslaat Tim op staande voet. Als die naar buiten wandelt, ziet hij nog net dat Danny op dezelfde manier typt als dat Gui Tarstar deed op de bewakingsbeelden.

Danny slaat in paniek nu Tim zo kortbij komt. Emma zit ondertussen opgesloten, maar is al een paar keer verkracht. Ze pakt een stoel en pulkt met haar nagel een schroef eruit tot bloedens toe. Ze kan de poot afbreken. Danny haast zich naar Emma, maar kan haar poging tot ontsnapping voorkomen. Hij denkt dat hij zijn eigen moet beschermen en dat de enige uitweg Emma vermoorden is. Tim is ondertussen Danny gevolgd. Danny begint Emma te wurgen, maar dan komt Tim binnen.

Betrokken Personages

Dader(s)

Slachtoffer(s)