Dokterspraktijk De Decker
Dokterspraktijk
Seizoen 1 tot heden

Algemene Informatie

Dokterspraktijk De Decker komt in beeld sinds 23 december 1995 (aflevering 1), gedurende het eerste seizoen. Het bedrijf is een dokterspraktijk. De ingang (ook de gang van de aangrenzende woonst), wachtkamer en spreekkamer worden in beeld gebracht. De praktijk is gevestigd in het herenhuis van Tom De Decker.

Eigenaars

... - februari 1997

maart 1997 - 1997

1997 - 1998

1998 - 2002

2002 - 2005

2005 - 2006

januari 2006 - 2012

2012 - 2015

2015 - heden

Werknemers

Doorheen de jaren zijn vele dokters de revue gepaseerd. Walter richtte de praktijk op, maar toen hij stierf erfde zijn dochter Ann de praktijk. Zij werkte er tevens al. Ann nam nog twee dokters aan nadat ze het werk niet gedaan kreeg: Valerie en Dré. Zij werden dan ook mede-eigenaars. Valerie ging na vier jaar weg en in 2005 verliet Dré de praktijk ook. Hij werd vervangen door Geert.

Jaren later werd een dokter extra aangenomen: Judith. Het was een grote klap toen Geert ten overlijden kwam na een moord in de praktijk. Omdat Judith en Ann nu handen te kort kwamen besloten ze om Charité aan te nemen als medisch secretaresse.

Huidige Werknemers

Vorige Werknemers

Foto's

Buitenkant

Ingang

Wachtkamer

Spreekkamer

Trivia

  • Volgens producer Winnie Enghien zou Thuis aanvankelijk een doktersfeuilleton worden, die twee keer per week zou uitgezonden worden en volledig draaide rond de patiënten. Het idee is geëvolueerd naar de relaties tussen de dokters onderling en uiteindelijk tot wat het programma vandaag is.