Wikia

Emil Mertens
Seizoenen 2425 Emil Portret S24 Bis
Eerste verschijning Aflevering 4480 - 15 oktober 2018
Laatste verschijning Aflevering 4610 - 15 april 2019
Gespeeld door Stan Kersbergen

Kinderen Geen
Ouders Lander Mertens en Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Emil Mertens is een gastpersonage dat van 15 oktober 2018 (aflevering 4480) tot en met 15 april 2019 (aflevering 4610) werd vertolkt door Stan Kersbergen.

VerhaallijnenEdit

Thuis afl4480 14 EmilOlivia
Thuis afl4488 4 OliviaPaulienEmilLander
Thuis afl4520 8 EmilFrank
Thuis afl4536 28 EmilTimDieter
Thuis afl4535 10 AnnSandrineOliviaEmil
Thuis afl4535 23 EmilOlivia

Emil is het zoontje van Lander Mertens. Hij is enig kind en tevens de zoon van een alleenstaande vader. Zijn vader gaat aan de slag bij Taxi LEV als taxichauffeur om de eindjes bij elkaar te knopen. Emil komt terecht in de klas van Olivia Hoefkens, die een zekere leesachterstand bij Emil opmerkt. Ze wil er na de lessen met hem aan werken. Het is niet altijd gemakkelijk voor Lander om opvang te vinden voor Emil en daarom stelt Olivia voor dat Emil af en toe bij haar kan blijven na school. Lander stemt toe en is haar dankbaar voor de hulp. Emil heeft het al snel naar zijn zin ten huize Olivia.

Olivia blijft sporadisch op Emil letten. Ze krijgt ook af en toe Frank over de vloer en vraagt hem om het babysitten even over te nemen wanneer ze het te druk heeft. Frank schrikt zich rot als hij de handschoenen herkent die Emil aandoet. Hij werd namelijk eerder gecarjackt door een persoon die de betreffende handschoenen droeg. Frank wil Emil dwingen om te vertellen waar hij ze van heeft, maar Olivia komt tussen beide en beschermt Emil. Lander reageert woedend op Emil als hij verneemt wat er gebeurd is.

Lander bleek inderdaad met de carjacking te maken te hebben en zet het op de loop na een ondervraging door de politie. Hij gaat naar Olivia om Emil op te halen. Die is zoals de gewoonte daar voor opvang, samen met Sandrine dit keer. Tim brengt Olivia op te hoogte en vraagt haar om tijd te rekken.

Lander probeert Emil snel mee te nemen, maar Tim en Dieter zijn hem te snel af. Lander voelt zich in het nauw gedreven en trekt een wapen. Hij gijzelt Olivia ermee en eist om te kunnen vertrekken samen met Emil. De gijzeling loopt uit de hand wanneer Emil en Sandrine de kamer binnenkomen. Lander eist dat Emil achter hem komt staan, maar die blijft stomverbaasd toekijken naar wat er allemaal gebeurt. Wanneer Dieter Emil langzaamaan naar hun kant wil toetrekken dreigt Lander op hem te schieten, waarop die uit verdediging een schot lost. Sandrine wordt echter geraakt en heeft een ernstige hoofdwonde.

Emil begrijpt niet goed wat er aan de hand is en wordt door slachtofferhulp meegenomen. Lander verdwijnt uiteindelijk achter de tralies. Olivia heeft erg te doen met Emil en vraagt aan Sylvie van slachtofferhulp om Emil nog eens te mogen zien. Het verzoek wordt toegestaan en Emil vertelt haar dat hij zijn vorig leven mist.

TriviaEdit

Foto'sEdit

Druk op "uitklappen" om alle afbeeldingen te zien uit deze galerij.

Lees MeerEdit