Wikia

Emma Van Damme
Seizoenen 181920212223S2425 Emma Portret 2019
Eerste verschijning Aflevering 3266 - 26 november 2012
Gespeeld door Elise Roels
Huidig beroep Studente Maatschappelijk Werk
Huidige partner Floris
Kinderen Geen
Ouders Kurt Van Damme en Judith Van Santen
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Emma Van Damme is een hoofdpersonage dat sinds 26 november 2012 wordt vertolkt door Elise Roels. Het personage verscheen ook in de spin-off reeks Secrets.

Familie en LiefdeslevenEdit

Emma is de dochter van Kurt Van Damme en Judith Van Santen. Ze heeft een broer genaamd Stan Van Damme. Op jonge leeftijd verliezen Emma en Stan hun vader. Hij kwam ten overlijden aan verdrinking. Met hun grootouders langs Kurts kant, Hélène Symons en Gérard Van Damme, hebben Emma en Stan altijd een betere band gehad. Ze krijgen echter een nieuwe klap te verwerken als blijkt dat Hélène de dood van Gérard en haar volgende man Geert Smeekens op haar geweten heeft en enkele maanden na de onthulling wordt vermoord door haar minnaar William Degreef.

Judith vindt de liefde opnieuw bij Tom De Decker. Hij wordt opgenomen in het gezin en vraagt Judith ten huwelijk. Emma en Stan vertellen op de bruiloft dat ze graag hadden dat Tom hen adopteert. Op de bruiloft blijkt echter dat hij Judith al een tijd bedroog met zijn werkpartner. Judith beslist om onmiddellijk te scheiden. Hoewel Emma een even grote afkeer krijgt van Tom, gaat Stan bij hem inwonen en keert hij Judith de rug toe.

Op jonge leeftijd wordt Emma door internetpedofiel Danny Stevens meegelokt. Hij sluit haar enkele weken op en kan maar net op tijd weerhouden worden van haar te vermoorden. Hierdoor krijgt Emma een grote afkeer van mannen. Toch lijkt ze de liefde te vinden bij Arne Guns. Uit liefde voor Emma begint die met Tom te stalken na de gebeurtenissen in hun gezin. Hij schrikt zelf van zijn daden en denkt dat het beter is om afstand te nemen.

Studies en BeroepslevenEdit

Emma volgt gedurende haar middelbare schoolcarrière een richting in het ASO. Ze studeert af in 2018. In september 2018 beslist ze om maatschappelijk werk te studeren aan de hoge school.

VerhaallijnenEdit

Thuis afl4450 23 JacquesEmmaJudith
Thuis afl4493 8 StanEmma
Thuis afl4502 10 EmmaFloris

Emma bekomt van de hevige confrontatie aan de schoolpoort. Jacques komt nog langs en vraagt haar de e-mailadressen van Nicky en Vincent, zodat hij zijn verontschuldigingen aan kan bieden en zeggen dat Maartens dood niet hun schuld was. Ondanks de gebeurtenissen van de afgelopen maanden heeft Emma een besluit kunnen maken over wat ze wil studeren: maatschappelijk werk.

Stan is in een jeugdinstelling beland nadat hij Britney Van Noteghem heeft aangereden op zijn brommer. Emma neemt afscheid van haar broer voor drie maanden, en hoopt de oude Stan snel terug te zien. Maar ze krijgt hem al sneller te zien wanneer hij in het ziekenhuis belandt met een gesprongen appendix. Judith zit op dat moment in de Ardennen met Thilly, maar Tom staat klaar om naast Stan wakker te worden. Hierdoor verbetert opnieuw het contact tussen Tom en Judith.

Wanneer Judith opmerkt dat Emma nogal vaak berichtjes ontvangt de laatste tijd, heeft zij iets op te biechten. Ze namelijk heeft een relatie: Floris. Judith kende hem al van het verjaardagsfeestje, maar zou toch nader kennis willen maken. De kennismaking verloopt goed en Floris en Judith kunnen goed met elkaar opschieten. Emma is bereid om in haar relatie een volgende stap te zetten en vraagt Floris om te blijven slapen. Judith stemt toe met haar beslissing en tot Emma's opluchting verloopt alles zoals zij het gewenst had.

Emma is geselecteerd voor een uitwisseling naar Italië, waarvoor ze zich een tijdje terug heeft ingeschreven. Ze komt aan Judith het goede nieuws melden en vertelt dat ze volgende week al naar Bologne vertrekt.

TriviaEdit

  • Emma is geboren op 1 mei 2000.
  • Zowel voor Emma als haar broer Stan is al ooit Child Focus ingeschakeld.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Nuvola single chevron right Zie Galerij: Emma Van Damme voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

Druk op "uitklappen" om alle afbeeldingen te zien uit deze galerij.

Lees MeerEdit