Thuis wiki
Advertisement
Thuis wiki
Eric Bastiaens
Seizoenen 891011121314 Fotoshoot S14 Eric 01.jpg
Eerste verschijning Aflevering 1282 - 29 oktober 2002
Laatste verschijning Aflevering 2590 - 1 mei 2009
Gespeeld door Kurt Defrancq

Kinderen Michael Bastiaens, Sam Bastiaens en † Sofie Bastiaens
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaGeneriekFotoshootFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Eric Bastiaens is een hoofdpersonage dat van 29 oktober 2002 (aflevering 1282) tot en met 1 mei 2009 (aflevering 2590) werd vertolkt door Kurt Defrancq.

Familie en Liefdesleven

Eric is de neef van Marianne Bastiaens. Zijn vader Jacques Bastiaens is de broer van Charles Bastiaens, de vader van Marianne. Dat maakt hun dus neef en nicht. Wanneer hij problemen heeft met de renovatie van zijn woning, komt hij samen met zijn vrouw Martine en kinderen Sam en Sofie een tijdje bij haar logeren.

Eric gaat bij Marianne werken, voor haar krant Uit en Thuis. Even later verhuizen ze naar een eigen loft. Hij en Martine groeien uit elkaar, en nadat hij ontdekt dat zij een relatie had met Arno gaan ze definitief uit elkaar. Eric en de kinderen blijven in de loft wonen en Martine begint een relatie met Werner.

Eric verhuurt een kamer aan Maaike en heeft gevoelens voor haar, maar door het grote leeftijdsverschil wil hij geen relatie beginnen. Door de problemen rond de scheiding en Maaike voelde Sofie zich verwaarloosd. Ze ging in de prostitutie en raakte verslaafd aan cocaïne. Eric en Martine besluiten er samen voor te zorgen dat Sofie van haar verslaving afraakt. Ze komen wat dichter bij elkaar en kunnen het weer goed met elkaar vinden.

Maar wanneer Sofie naar het afkickcentrum is vertrokken, is het contact tussen Eric en Martine weer gebroken. Wanneer Eric tijdens een overval in de Fit en Fun Werner redt, krijgt hij een hartaanval. Martine is zeer bezorgd en blijft trouw aan zijn ziekenhuisbed. Ze worden opnieuw verliefd: Martine en Werner gaan als vrienden uit elkaar en Eric en Martine hertrouwen.

Tussen Eric en Martine is het weer koek en ei, maar op hun trouwdag krijgen Sam en Dorien een auto-ongeluk. Een jaar later op Vrijdag 30 Mei 2008 verdwijnt en overlijdt ook Sofie. Eric en Martine hebben het niet gemakkelijk, maar gaan samen doorheen de moeilijke periode.

Na de begrafenis van Sofie komt Eric oog in oog te staan met Mike, de moordenaar van zijn dochter. Mike lokt hem uit en Eric steekt hem neer met een taartmes. Enkele maanden later wordt Eric opgepakt en moet hij voor de rechtbank verschijnen. Men vreest voor een lange gevangenisstraf, maar hij wordt vrijgesproken (wegens uitlokking). Eric en Martine gaan samen op wereldreis. Ze verkopen de loft aan Femke.Sindsdien is er nooit meer over Eric en Martine gesproken. Het is ook onbekend waar ze nu verblijven.

Studies en Beroepsleven

Er zijn (nog) geen details over de studies en het beroepsleven van dit personage beschikbaar.

Verhaallijnen

Er zijn (nog) geen details over de verhaallijnen van dit personage beschikbaar.

Trivia

  • Eric was in het verleden nog DJ.

Generiek

Fotoshoot

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over het liefdesleven van Eric, zie:
    • Liefdesrelaties van Eric Bastiaens
    • Eric Bastiaens en Martine Lefever
  • Familie Bastiaens