Eva Verbist
Seizoenen 345678910111213 Eva Portret S12.png
Eerste verschijning Aflevering 337 - 9 december 1997
Laatste verschijning Aflevering 2295 - 14 december 2007
Gespeeld door Nathalie Wijnants

Kinderen Nand Reimers
Ouders Fernand Verbist en Linda Lievens
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaGeneriekFotoshootFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Eva Verbist is een hoofdpersonage dat van 9 december 1997 (aflevering 337) tot 1 juni 2001 (aflevering 1045), van 18 maart 2002 (aflevering 1186) tot 27 mei 2005 (aflevering 1825) en van 17 februari 2006 (aflevering 1950) tot 15 december 2007 (aflevering 2295) werd vertolkt door Nathalie Wijnants.

Familie en Liefdesleven

Eva is de dochter van Fernand en Linda. Ze heeft twee broers Kristoff en Joeri. Wanneer die betrokken geraken in een schietpartij keert haar moeder na jaren terug. Dan blijkt dat ze nog een zus Sabine heeft. Fernand wordt vermoord door de vriend van Eva en als wraak schiet Linda die dood. Ze moet naar de gevangenis, maar het hele gezin helpt haar ontsnappen naar Zuid-Afrika. Joeri en Eva blijven achter, maar verhuizen in de loop van de jaren ook naar daar.

Studies en Beroepsleven

Kort na haar intrede gaat Eva in Kapsalon Rosa werken als kapster. Als ze een relatie begint met een modefotograaf gaat ze als model werken. Die relatie loopt stuk en ze vindt opnieuw werk in Hof Ter Smissen. Ze volgt ondertusssen een curcus schoonheidsspecialiste. Ze gaat aan het werk in het welness- en fitnesscenter Fit & Fun.

Verhaallijnen

Er zijn (nog) geen details over de verhaallijnen van dit personage beschikbaar.

Trivia

  • Op 22 januari 2007 kregen Nathalie Wijnants en Peter Van Asbroeck (Werner) gelijktijdig te horen dat ze ontslagen waren. Daardoor werd de seizoensfinale van dat jaar nog spannender voor de fans, omdat er een kans in zat dat beide de brand niet zouden overleven.

Generiek

Fotoshoot

Foto's

Druk op "uitklappen" om alle afbeeldingen te zien uit deze galerij.

Lees Meer