Wikia

Eva Verbist
Seizoenen 345678910111213 Eva Portret S12
Eerste verschijning Aflevering 337 - 9 december 1997
Laatste verschijning Aflevering 2295 - 14 december 2007
Gespeeld door Nathalie Wijnants

Kinderen Nand Reimers
Ouders Fernand Verbist en Linda Lievens
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Eva is een hoofdpersonage dat in het derde seizoen haar intrede maakte in de serie. Het personage werd vertolkt door Nathalie Wijnants. Ze verdween in het dertiende seizoen uit de serie.

Relaties en FamilieEdit

Eva is de dochter van Fernand en Linda. Ze heeft twee broers Kristoff en Joeri. Wanneer die betrokken geraken in een schietpartij keert haar moeder na jaren terug. Dan blijkt dat ze nog een zus Sabine heeft. Fernand wordt vermoord door de vriend van Eva en als wraak schiet Linda die dood. Ze moet naar de gevangenis, maar het hele gezin helpt haar ontsnappen naar Zuid-Afrika. Joeri en Eva blijven achter, maar verhuizen in de loop van de jaren ook naar daar.

Overzicht van relaties:

BeroepslevenEdit

Kort na haar intrede gaat Eva in Kapsalon Rosa werken als kapster. Als ze een relatie begint met een modefotograaf gaat ze als model werken. Die relatie loopt stuk en ze vindt opnieuw werk in Hof Ter Smissen. Ze volgt ondertusssen een curcus schoonheidsspecialiste. Ze gaat aan het werk in het welness- en fitnesscenter Fit & Fun.

VerhaallijnenEdit

Thuis afl851 1 Pierre
Thuis afl855 13 EvaPierre

Brand

Pierre baant zich een weg door de vlammenzee om Eva te redden. Buiten verzamelen de buurtbewoners zich en kijken ze machteloos toe hoe de brand escaleert. Pierre kan Eva naar buiten dragen en wordt gezien als de grote held van het gebeuren. Op nieuws over Fernand blijft het bang afwachten, totdat een lijkkist arriveert. Het nieuws slaat in als een bom voor de familie Verbist.

TriviaEdit

  • Op 22 januari 2007 kregen Nathalie Wijnants en Peter Van Asbroeck (Werner) gelijktijdig te horen dat ze ontslagen waren. Daardoor werd de seizoensfinale van dat jaar nog spannender voor de fans, omdat er een kans in zat dat beide de brand niet zouden overleven.

|fotos =

Druk op "uitklappen" om alle afbeeldingen te zien uit deze galerij.