Wikia

Eva Verbist
Seizoenen 345678910111213 Eva Portret S12
Eerste verschijning Aflevering 296 - 13 oktober 1997
Laatste verschijning Aflevering 2295 - 14 december 2007
Gespeeld door Nathalie Wijnants

Kinderen Nand Reimers
Ouders Fernand Verbist en Linda Lievens
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Eva is een hoofdpersonage dat in het derde seizoen haar intrede maakte in de serie. Het personage werd vertolkt door Nathalie Wijnants. Ze verdween in het dertiende seizoen uit de serie.

Relaties en FamilieEdit

Eva is de dochter van Fernand en Linda. Ze heeft twee broers Kristoff en Joeri. Wanneer die betrokken geraken in een schietpartij keert haar moeder na jaren terug. Dan blijkt dat ze nog een zus Sabine heeft. Fernand wordt vermoord door de vriend van Eva en als wraak schiet Linda die dood. Ze moet naar de gevangenis, maar het hele gezin helpt haar ontsnappen naar Zuid-Afrika. Joeri en Eva blijven achter, maar verhuizen in de loop van de jaren ook naar daar.

Overzicht van relaties:

BeroepslevenEdit

Kort na haar intrede gaat Eva in Kapsalon Rosa werken als kapster. Als ze een relatie begint met een modefotograaf gaat ze als model werken. Die relatie loopt stuk en ze vindt opnieuw werk in Hof Ter Smissen. Ze volgt ondertusssen een curcus schoonheidsspecialiste. Ze gaat aan het werk in het welness- en fitnesscenter Fit & Fun.

VerhaallijnenEdit

Seizoen 3Edit

Eva leeft samen met haar twee broers KristoffJoeri en vader Fernand. Het is vaak ruzie met hun vader en af en toe probeert zij te bemiddelen in die ruzies. Als Eva een relatie begint met Frederique Bastiaens, verzwijgt ze dat. Maar Joeri betrapt haar en Frederique in een compromitterende situatie. Hij besluit het geheim te houden, maar het duurt niet lang voordat Fernand hun tijdens een intiem moment betrapt. Hij is zwaar tegen de relatie, al gaat Eva gewoon door. Na een tijdje gaat ze in Kapsalon Rosa aan de slag. Kristoff zit de laatste tijd in de put. Hij geraakt aan de drugs door foute vrienden. Ondertussen stelt Frederique zich jaloers op. Wanneer Frederique zich in Ter Smissen opnieuw slecht gedraagt, maakt Eva een einde aan de relatie.

TriviaEdit

  • Op 22 januari 2007 kregen Nathalie Wijnants en Peter Van Asbroeck (Werner) gelijktijdig te horen dat ze ontslagen waren. Daardoor werd de seizoensfinale van dat jaar nog spannender voor de fans, omdat er een kans in zat dat beide de brand niet zouden overleven.

|fotos =

Druk op "uitklappen" om alle afbeeldingen te zien uit deze galerij.