† Florentine 'Florke' Rousseau
Seizoenen 123456789 Fotoshoot S01 Florke01.jpg
Eerste verschijning Aflevering 32 - 6 februari 1996
Laatste verschijning Aflevering 1562 - 24 februari 2004
Gespeeld door Ann Petersen

Kinderen Frank Bomans en † Luc Bomans
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaGeneriekFotoshootFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Florke Rousseau is een hoofdpersonage dat van 6 februari 1996 (aflevering 32) tot 24 februari 2004 (aflevering 1562) werd vertolkt door Ann Petersen. Ze verdween uit de serie, nadat de actrice plots ten overlijden kwam. In een uitzonderlijke special waren verschillende flashbacks te zien van Florke, als eerbetoon aan Ann Petersen..

Familie en Liefdesleven

Florke was vroeger getrouwd met Staf Bomans en kreeg twee zonen met hem: Frank Bomans en Luc Bomans. Hoewel voor de buitenwereld en voor zijn kinderen Staf een brave man was, voelde Florke zich meer dan een keer vernederd door hem. Hij pleegde meermaals overspel. De broers Bomans begonnen een bedrijf samen met hun vader, maar dan vertrok Luc onverwachts met een grote som geld naar het buitenland. Dit zorgde voor jarenlange ruzie tussen de broers, en Florke probeerde voor de rest van haar leven de band tussen haar zonen te herstellen.

Na de dood van Staf vindt Florke opnieuw het geluk bij Pierre, tot ze op een dag wakker wordt en hem dood in bed aantreft. Ze heeft daarna nog een mislukte relatie met Leon Raemaecker, maar vindt uiteindelijk het geluk bij Roger Van de Wiele, een duivenmelker. Rogerke sterft enkele jaren later in een operatie. Nadat Florke ook overlijdt, wordt ze bij hem in hetzelfde graf begraven.

Studies en Beroepsleven

Verhaallijnen

Florke staat plots voor de deur van Frank. Haar vriend is onverwacht overleden en ze zoekt een nieuw onderkomen nadat diens dochter haar heeft buitengezet. Ze komt te weten dat Frank en Jenny uit elkaar zijn en probeert de twee weer bij elkaar te brengen.

Florke verneemt dat Luc in het ziekenhuis ligt en ze haast zich er naar toe. Alles loopt toch goed af en ze is blij met wat hij voor Franky deed. Vooral omdat nu haar familie terug bij elkaar komt. Yvette, de moeder van Simonne, komt na een tijdje bij hun inwonen. De twee hebben echter voortdurend ruzie, waardoor Florke naar haar zus in Charleroi gaat. Een paar maanden later krijgt de familie Bomans verschrikkelijk nieuws. Florke is overleden.

Trivia

  • Florke haar volledige naam 'Florentine' wordt in Aflevering 98 vermeld door Fernand Verbist.
  • Op 12 december 2003 vernam de productieploeg van Thuis het overlijden van Ann Petersen. Florke haar laatste opnames kwamen vervolgens op 24 februari 2004 op het scherm, waarop het personage ten overlijden kwam op 29 maart 2004.
  • In Aflevering 4906 (7 december 2020), wanneer Frank op het punt staat om zijn huis te verkopen, zijn archiefbeelden van Florke en Sjabloon:Roger te zien.

Generiek

Fotoshoot

Er zijn (nog) geen foto's uit een fotoshoot van dit personage beschikbaar.

Foto's

Druk op "uitklappen" om alle afbeeldingen te zien uit deze galerij.

Lees Meer

  • Voor meer informatie over het liefdesleven van Florke, zie hier.