Wikia

1 2 Generiek 3 4 5 6 7 8 9

De derde generiek werd vanaf aflevering 461 (31 augustus 1998) tot en met aflevering 850 (26 mei 2000) in gebruik genomen. Dezelfde titelsong als vorige generiek is behouden. Maar de opbouw van de generiek is dit keer fel veranderd. De duur van vorige generiek is behouden, maar omdat de personages per twee worden vertoond op hetzelfde moment blijven ze langer in beeld. We zien opnieuw archiefmateriaal, maar dit keer promotiefoto's uit een offciële fotoshoot.

Op de achtergrond zijn er echter wel fragmenten uit de afleveringen te zien. De achtergrond van vorige generiek - waarop beelden van Ternat te zien zijn - is behouden, maar wordt deze keer overlapt door een halfdoorschijnende krantenpapier-achtige achtergrond. Die zijn opnieuw overlapt door andere krantenknipsels waarin fragmenten uit de serie waar te nemen zijn. Dat maakt dat opnieuw makkelijk nieuwe personages kunnen worden toegevoegd. De personages hun foto's vergroten langzaam en verkleinen terug, met eronder de voornaam van het personage en de volledige naam van de acteur/actrice.

Er bestaan zeer veel versies van deze generiek, aangezien deze iedere week - dus om de 5 afleveringen - verschilt naar gelang de verhaallijnen en het belang van personages. Per versie kunnen 18 personages (9 groepen van 2) in de generiek, deze 18 worden gerangschikt volgens alfabet van de achternaam van de acteur of actrice. 

ArtiestenEdit

De titelsong van vorige generiek is behouden in deze generiek. De songtekst van de titelsong is naar de hand van Mary Boduin. De muziek zelf werd gecomponeerd door Georges De Decker en Karen Moeremans zong het lied in.

SongtekstEdit

Iedereen die zoekt een thuis, want wie kan er zonder?
Zo gewoon en toch bijzonder, daar is thuis

Waar er iemand op je wacht, voor goede en slechte dagen, die antwoord geeft op je vragen
Thuis...
Al die dromen die ons niet redden, blijken in de weg te staan
Omdat wij zo graag willen hebben, een thuis om naar toe te gaan

Thuis!

BeeldmateriaalEdit

Toegevoegd: Valerie Wijndaele, Mira, Jean-Pierre De Ruyter, Angèle Backx, Yves Akkermans, Marie Van Goethem, Phile Ceulemans, Gaston Vercammen, Isabelle Vinck, Linda Lievens, Sabine Verbist en Pierre Vinck

Verwijderd: Bennie De Taeye, Carolien Jacobs, Ann De Decker, Lou Swertvaeghers, Rebecca De Taeye en Paul Tibbax

TriviaEdit