Wikia

Seizoen 18

Guy gijzelt Ann, Femke, Tim, Mayra, Marianne en Sandrine

InhoudEdit

Als Guy zijn stoppen doorslaan, schaft hij een pistool aan en gaat hij naar de dokterspraktijk. Daar treft hij Ann aan. Ze probeert nog te vluchten, maar Guy houdt haar onder schot. Ook Femke De Grote en Tim Cremers zitten in de wachtzaal. Omdat ze rare geluiden horen gaan ze een kijkje nemen. Guy neemt hun ook gegijzelt en laat Femke Tim vast maken met handboeien aan de douchestang. De twee vrouwen neemt hij mee naar de keuken en onderweg sluit hij de voordeur.

In de keuken zitten Mayra en Marianne met Sandrientje. Als Guy, Femke en Ann binnenkomen, worden ze gedwongen om allemaal aan de keukentafel te gaan zitten. David Magiels, die vernomen heeft dat iemand dacht Guy te hebben gezien, belt hun om zeker te weten of alles goed gaat. Marianne haar gsm gaat af en Guy dwingt alle gsm's op tafel te leggen. Vervolgens neemt hij ze en legt hij ze onder de kraan.

Marianne vindt toch dat Sandrientje dit niet moet mee maken en ze vraagt aan hem om weg te mogen. Guy laat haar en Femke in de kelder gaan zitten. Nu is het tussen hem en Mayra en Ann. Hij bindt ze allebei vast met ducktape en begint met Mayra te praten. Zij kan hem overtuigen dat ze hem nog steeds graag ziet. Guy geeft haar een kus, maar Mayra werkt niet mee en hij geeft haar een slag in haar gezicht. In de kelder horen ze de schreeuw en zoeken ze iets om het kelderraam open te maken. Ze vinden een ijzeren staaf en slaat het raam in. Samen met Sandrientje vlucht Femke naar het Notariaat om de anderen te verwittigen.

Guy is nu echt razend geworden en hij dreigt ermee Ann neer te schieten. Mayra probeert te vluchten en staat op. Guy wilt haar achterna, maar Ann geeft hem een stoot met haar knie. Toch kan hij Mayra nog vastgrijpen en hij laat haar kijken hoe hij het wapen op Ann richt. Maar dan horen ze plots een deur opengaan, het is namelijk Tim. Buiten komen Mayra, Peter en Tom aan en proberen te binnen te geraken. Ook de politie arriveert, maar dan klinkt er een schot. Iedereen begint in paniek te geraken en wachten in spanning af wie gaat buitenkomen, wanneer de deur lichtjes opengaan. Het is Guy onder schot door Tim. Mayra en Ann komen vastgebonden buiten en barsten in tranen uit. Tom rent naar binnen en bevrijdt zijn moeder uit de kelder.