Wikia

Harry Moeyaerts
Seizoenen 1234 Fotoshoot S04 Harry01
Eerste verschijning Aflevering 47 - 27 februari 1996
Laatste verschijning Aflevering 600 - 12 maart 1999
Gespeeld door Karel Vingerhoets

Kinderen Geen
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Karel Vingerhoets is een hoofdpersonage dat van 27 februari 1996 (aflevering 47) tot en met 12 maart 1999 (aflevering 600) werd vertolkt door Karel Vingerhoets.

Familie en LiefdeslevenEdit

Bij zijn debuut is Harry al tijdlang samen met Ingrid Michiels. De twee willen graag een kind, maar als Harry geen kinderen kan krijgen, weegt dit zo zwaar op hun relatie dat het tot een breuk komt. Ingrid heeft dan een tijdje een relatie met François Chevalier waarvan ze zwanger wordt van een dochtertje. Maar het is Harry die er voor haar is en doet inzien dat ze elkaar nog altijd graag zien.

De kersverse baby, Clio Moeyaerts, wordt geboren. Ze wordt met Harry's achternaam benoemd en behandelt alsof het zijn dochter is. Even leeft het gezin gelukkig samen, maar dan verongelukt Ingrid in een dodelijk auto-ongeluk. Harry blijft alleen achter met Clio. Wanneer de zus van Ingrid het voogdijschap opeist over Clio, besluit Harry om haar te ontvoeren naar Spanje.

Studies en BeroepslevenEdit

Harry is onderwijzer van beroep op het hoger onderwijs. Als bijberoep werkt hij als barman in een cafetaria en daarna in de taverne van Hof Ter Smissen. Daarnaast is Harry actief als beeldhouwer en kunstschilder. Hij werkt meestal aan kunstwerken in een atelier in zijn loft en geeft ook af en toe tentoonstelling of verkoopt werken. Dankzij Jean-Pierre De Ruyter kan hij hiermee verder gaan in de Verenigde Staten, wat hij ook besluit te doen.

VerhaallijnenEdit

Harry is dolblij met de beslissing van Ingrid in verband met Clio. Maar tijdens een rit naar de kinderarts loopt het fout. Ingrid en Clio zitten samen in de auto, wanneer er een tegenligger met een hoge snelheid komt aangereden, die juist een vrachtwagen voorbij steekt. Het blijkt later om een zekere Werner Van Sevenant te gaan. De auto kantelt, terwijl Ingrid hem probeert uit te wijken en daardoor in het kanaal rijdt. Valerie Wijndaele is aanwezig en springt het water in om Ingrid te redden. Ze kan Clio redden, maar Ingrid is reeds verdronken. Harry blijft alleen achter met Clio.

Jean-Pierre De Ruyter helpt Harry met zijn carrière als kunstschilder. Hij kan aan de slag gaan in de Verenigden Staten. Het enige wat hem nog hier houdt is de zus van Ingrid, die haar voogdijschap opeist voor de kleine Clio.

Op zekere dag verdwijnen Clio en Harry. Veronique Van Sevenant is hoofdverdachte door haar ziekelijke kinderwens en schizofrenie. Maar uiteindelijk bevrijden Frank Bomans en Veronique hen. Schijnbaar werden ze vastgehouden door een zekere Marcel. Niet veel later ontvoert Harry Clio naar de Verenigde Staten.

TriviaEdit

  • Het was Karel Vingerhoets' beslissing om de serie te verlaten. Een vast contract bleek voor hem een te gemakkelijke keuze, dus koos hij voor een dynamischere carrière.
  • Harry en Frank Bomans zijn de enige personages die, zo goed als, naakt in beeld zijn gekomen.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Druk op "uitklappen" om alle afbeeldingen te zien uit deze galerij.

Lees MeerEdit