Wikia

Geen afbeelding beschikbaar
Zomerlieven
Informatie
Pagina's 126
Navigatie
Voorloper /
Vervolg De jaren van verstand
Dit boek is uitgebracht in de reeks 'Hoe het vroeger was: Thuis' in oktober 2003. Het was het eerste deel en draait voornamelijk rond de Familie Bomans. De gebeurtenissen in dit boek draaien rond hetgene wat er voor de serie is gebeurt. Zo leren Frank en Jenny elkaar kennen in 1974 en valt Rosa voor de charmes van Luc.

HoofdstukkenEdit

Jenny en Rosa Verbeeck hebben hun moeder een jaar geleden verloren. Sindsdien moet Jenny voor haar jongere zus zorgen. Samen runnen ze een kapsalon. Het is zaterdag en de werkdag van Jenny is al begonnen. Vandaag werkt ze alleen. Rosa werkt op dinsdag alleen en buiten maandag en zondag werken ze samen elke dag. Rosa is vandaag niet thuis gekomen en dat is al de derde keer is twee maanden. Jenny gaat normaal naar haar vriendin Marianne Bastiaens, maar dat kan vandaag dus niet. Ze gaat Rosa zoeken in Hof Ter Smissen.

Rosa is ook niet in Ter Smissen en gaat terug naar huis. Onderweg botst ze bijna tegen Frank Bomans op. Frank staat eerst op haar te roepen, maar als ze uit stapt, valt hij voor haar mooie benen. Per ongeluk slaat hij met de deur van zijn portier als hij wil uitstappen. Hij vraagt haar haar adres en zegt dat hij het wel zal laten komen maken door een vriend. Jenny gaat akkoord. Terug thuis ziet ze dat Rosa is thuisgekomen. Ze geeft haar een preek.

Frank gaat in Ter Smissen met Fernand Verbist en Marc van de bakker alles klaarzeten voor 'The longest day party'. Het is een feest dat de drie vrienden hebben verzonnen op de langste dag van het jaar. Frank heeft zijn platen van de fifties en de sixties meegebracht en Fernand en Marc versterkers, die ze in de vensterbanken hebben gezet. Ze zijn er zeker van dat het om acht uur zal vollopen.

PersonagesEdit