Wikia

† Hua Chiang
Seizoenen 24 Hua Portret S24
Eerste verschijning Aflevering 4488 - 25 oktober 2018
Laatste verschijning Aflevering 4543 - 10 januari 2019
Gespeeld door Jan Fonteyn

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Hua Chiang is een gastpersonage dat van 25 oktober 2018 (aflevering 4488) tot en met 12 november 2018 (aflevering 4500) en op 10 januari 2019 (aflevering 4543) werd vertolkt door Jan Fonteyn.

VerhaallijnenEdit

Thuis afl4488 2 Hua
Thuis afl4497 13 BobLowieHua
Thuis afl4498 X 8 ArneHua
Thuis afl4500 6 Hua
Thuis afl4543 X 3 LanderHua

Boowie wil zaken doen met een internationaal Chinees bedrijf. Lowie maakt er contacten en trekt een week naar Shanghai. Daar leert hij al snel Hua kennen, met wie hij vlot overweg kan. Nadat Lowie terug naar België keert houdt hij contact met Hua via Skype en maakt ook zijn zakenpartner Bob kennis met hem.

Boowie organiseert een week lang een internationale conferentie in De Withoeve. Lowie en Bob zijn enthousiast als ze te horen krijgen dat Hua zijn grote baas mogelijk zou meereizen. Een deal met het bedrijf kan een grote doorbraak voor hen betekenen. Bij Hua's aankomst blijkt echter dat zijn grote baas eerst wou vernemen dat de conferentie de moeite was en wacht hij nog met naar België te vliegen. Uiteindelijk kiest hij toch op aanraden van Hua om te komen.

Zhang Tao, de baas van Hua, maakt kennis met Bob en Lowie, maar wilt nog niet over zaken praten. Eerst zou hij een Belgische prijsduif van hen willen kopen. Lowie kan via Nancy een contact vinden om een duif te bemachtigen: Eddy. Hij heeft een goede maat die duivenmelker is. Ze spreken af in de Frens om de verkoop te regelen, maar het botst al snel tussen strenge zakenman Zhang en de vlotte Eddy. Zhang vertrekt kwaad uit het café en verdwijnt, waarop Hua hem probeert te contacteren.

In De Withoeve kan Hua Zhang eindelijk bereiken. Hij botst er boven op de gang echter letterlijk op Arne, Femke's personal coach die net een afwijzing van Femke heeft meegemaakt. Gefrustreerd en agressief benadert Arne Hua, waarop die zijn gsm breekt. Het conflict escaleert snel en Arne grijpt Hua bij de kraag. De volgende dag duikt Hua niet op bij het ontbijt. Peter en Femke stellen zich vragen bij zijn afwezigheid en besluiten om een kijkje te gaan nemen wanneer Hua niet opduikt voor zijn transfer naar de luchthaven. Peter botst in kamer 4 op het levenloze lichaam van Hua. Arne wordt de volgende dag gearresteerd op verdenking van moord.

Twee maanden later wordt Lander Mertens in verdenking gesteld voor carjacking en inbraak. Hij houdt tijdens de ondervragingen de lippen op elkaar, maar uit onderzoek zal lijken dat er bloedsporen van Hua op zijn schoenen zijn aangetroffen. Lander kan niet anders dan bekennen. Hij ving op dat Hua het geld voor de prijsduif had ontvangen en ging naar zijn kamer om het te stelen. Hua kwam na zijn confrontatie met Arne uit op de diefstal en ging Lander te lijf. In een poging om naar buiten te glippen duwde Lander hem hardhandig weg. Hua kwam echter hardhandig ten val en overleed op die manier. Arne blijkt dus onschuldig te zijn en gaat vrijuit.

TriviaEdit

  • Hua heeft van Lowie ook een zinnetje Vlaams geleerd: "Yo, de mannen!".

Foto'sEdit

Lees MeerEdit