Wikia

Geen afbeelding beschikbaar
Jacky Baelemans
Persoonlijke informatie
Beroep Inspecteur
Achter de schermen
Gespeeld door Dirk Lavrysen
Debuut Aflevering 1206 (15/04/2002)
Einde Aflevering 2115 (05/01/2007)
Reden Uit beeld verdwenen
Jacky is inspecteur bij de lokale politie. HIj is de opvolger van Fernand Verbist.

Algemene informatieEdit

Jacky is een nevenpersonage dat in het zevende seizoen zijn intrede maakte in de serie. Het personage werd vertolkt door Dirk Lavrysen. Hij verdween het twaalfde seizoen uit de serie, maar kwam slechts sporadisch voor.

VerhaallijnenEdit

Seizoen 7-12Edit

Jacky is politiegent bij de locale politie en volgt Fernand Verbist op. Na een tijdje krijgt hij promotie en wordt inspecteur. Hij probeert steeds mild en rechtvaardig te zijn. Hij is best wel voor een grapje te vinden, maar men moet wel respect hebben voor de poltie. In bepaalde gevallen kan hij ook kordaat optreden. Als een zekere Alex Walters wordt vermoordt, leidt Jacky het onderzoek. Hij ontdekt dat Claire Boons te dader is.

In de stallen van Hof Ter Smissen komt het tot een handgemeen tussen Werner Van Sevenant en Jan Reimers. Als Werner hem vermoordt, verdwijnt hij met de noorderzon. De politie gaat naar hem op zoek. Ondertussen begint een serieverkrachter de buurt te teisteren en Jacky neemt dit onderzoek op zich. Vele daders worden geraresteerd, maar Jacky vindt niet de juiste. Door de hulp van Veronique Van Sevenant kunnen ze hem alsnog ontmaskeren. Het is Robert Swerts. Jacky verdwijnt stilletjes uit beeld en Inspecteur Monard volgt hem op.