Wikia

Geen afbeelding beschikbaar
† Jelena Leshi
Persoonlijke informatie
Beroep Dienster in Hof Ter Smissen
Geboorte 18 november 1985
Geboorteplaats Patos
Verblijf Appartement van Herman
Dood 17 september 2010
Relatie(s) Waldek Kozinsky
Achter de schermen
Gespeeld door Kalina Malehounova
Debuut Aflevering 2712 (19/01/2010)
Einde Aflevering 2820 (17/09/2010)
Reden Neergeschoten door pooier
Jelena was de vrouw van Waldek Kozinsky. Ze werd doodgeschoten.

Algemene informatieEdit

Jelena is een hoofdpersonage dat in het vijftiende seizoen haar intrede maakte in de serie. Het personage werd vertolkt door Kalina Malehounova. Ze verliet de serie het zestiende seizoen.

BiografieEdit

Seizoen 16Edit

Waldek verneemt van Eddy dat de taxi van Ter Smissen van de weg is gereden. Eddy werkte in opdracht van Youri en heeft het accident ook veroorzaakt. Dat vertelt hij niet tegen Waldek. Waldek zoekt een adres voor onder te duiken met Jelena. Zo komt hij bij het appartement van Herman dat leeg staat sinds zijn dood. Frank geeft hem en Jelena de sleutel. Volgende dagen leven Waldek en Jelena in stitle en laten ze hun boodschappen bezorgen door een man. Die man regelt ook een pistool voor Waldek, omdat die nog steeds vreest van wraak van Youri.

Waldek vraagt aan Peggy, die haar eigen reisbureau heeft, om vliegtickets te regelen naar een vreemd land. Waldek kan niet vertrekken zonder ook nog afscheid te nemen van Rosa. Maar wanneer ze net op het punt staan om te vertrekken, belt Youri hun op. Hij heeft Rosa gegijzeld in een oude loods. Waldek haast zich naar daar om haar te bevrijden, maar Jelena achtervolgt hem en wordt op koelbloedige wijze doodgeschoten door Youri. Waldek neemt zijn wapen en schiet Youri ook neer. Hij overleeft het, Jelena niet.