Wikia

Kaat Bomans (voorheen Franky Bomans)
Seizoenen 45678910111213141516171819202122232425 Kaat Portret 2019
Eerste verschijning Aflevering 491 - 12 oktober 1998
Gespeeld door Leen Dendievel (voorheen Jef Hoogmartens, Braam Verreth en Josip Koninckx)
Huidig beroep Werknemer bij de Kabouters
Huidige partner Geen
Kinderen Geen
Ouders Frank Bomans en Simonne Backx
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Kaat Bomans (voorheen Franky Bomans) is een hoofdpersonage dat op 3 februari 2016 (aflevering 3923), van 25 maart 2016 (aflevering 3960) tot en met 28 november 2018 (aflevering 4512) en sinds 15 maart 2019 (aflevering 4589) wordt vertolkt door Leen Dendievel. Het personage werd van 12 oktober 1998 (aflevering 491) tot en met 13 oktober 2003 (aflevering 1466) vertolkt door verschillende kinderen, van 15 oktober 2003 (aflevering 1468) tot en met 29 mei 2009 (aflevering 2610) door Josip Koninckx, van 31 augustus 2009 (aflevering 2611) tot en met 27 mei 2011 (aflevering 3000) door Braam Verreth en van 29 augustus 2011 (aflevering 3001) tot en met 28 oktober 2013 (aflevering 3441) en van 23 juni 2015 (aflevering 3807) tot en met 26 juni 2015 (aflevering 3810) door Jef Hoogmartens.

Familie en LiefdeslevenEdit

Er zijn (nog) geen details over de familie en het liefdesleven van dit personage beschikbaar.

Studies en BeroepslevenEdit

Er zijn (nog) geen details over de studies en het beroepsleven van dit personage beschikbaar.

VerhaallijnenEdit

Simonne is al enkele jaren samen met Frank en zou nu graag een kind van hem willen. Dat ziet hij echter niet zitten. Hij laat zich achter de rug van Simonne steriliseren en hoopt op die manier een einde te maken aan de kinderwens. Simonne is in alle staten wanneer ze dit hoort, maar uiteindelijk blijkt de operatie alsnog mislukt te zijn en is Simonne zwanger. Ze bevalt van een zoontje: Franky Bomans. Frank is uiteindelijk toch dolgelukkig om een zoon te hebben.

Thuis afl4472 6 KaatPhilippe
Thuis afl4478 16 PhilippeKaat
Thuis afl4486 13 DriesKaat
Thuis afl4499 12 KaatDries
Thuis afl4504 16 OliviaKaat
Thuis afl4511 16 KobeKaatDries
Thuis afl4592 2 PeterFemkeKaat
Thuis afl4595 11 TamaraKaat
Thuis afl4621 16 TamaraKaat
Thuis afl4632 13 FrankKaat
Thuis afl4634 9 KaatKobe
Thuis afl4658 19 KaatPhilippeOliviaChristine
Thuis afl4664 69 KobeKaat

Olivia stelt Kaat voor aan een collega-leerkracht van haar: Philippe Haegemans. Hij vroeg Olivia om hulp voor een grootoudersfeest dat hij moet helpen organiseren. Zij vraagt nu op haar beurt aan Kaat om hulp. Ze denkt dat een wafelkraam perfect past bij de gelegenheid en hoopt alsook Philippe en Kaat op die manier te kunnen koppelen. Philippe is niet bepaald een keukenprins en hoewel Kaat instemde om te helpen verlopen de voorbereidingen moeizaam. Ze beslist dan maar om hem te helpen op de dag zelf. Het kraam wordt uiteindelijk een succes en Philippe krijgt bewondering voor Kaat wanneer zij collega Christine Leysen op haar plaats zet. Bij hun thuis probeert Philippe een move te maken en wil hij haar kussen. Maar Kaat maakt hem al snel duidelijk dat dit niet haar bedoelingen maken.

In de Frens loopt Kaat een zekere Dries Van Aken tegen het lijf. Hoewel ze het goed met hem lijkt te vinden waarschuwt Olivia haar voor hem, aangezien Tamara onlangs nog zwaar gekwetst werd door Dries. Kaat denkt echter dat het gedrag van Dries slechts een facade is, die zij wel zou kunnen doorgronden. De twee beginnen steeds vaker af te spreken en Kaat geraakt geïntrigeerd door een boek dat hij aan haar voorstelde.

Het komt tot een kus tussen Kaat en Dries. Ze loopt op wolkjes nu ze terug een relatie heeft en vraagt Dries zelfs om te blijven slapen. Ze gaat hem bezoeken op zijn werk, Advocaten De Decker en Baert, waar Karin ooggetuige wordt van de relatie tussen de twee. Zij heeft een hoop rancune tegenover Dries en kan niet verdragen dat hij een relatie heeft. Ze laat bij hem vallen dat Kaat in het verleden een man was. Dries is woedend en voelt zich vernederd tegenover zijn omgeving. Hij maakt hardhandig een einde aan zijn relatie met Kaat en boort haar verbaal de grond in.

Kaat is zwaar aangedaan door de woorden van Dries en voelt zich niet meer goed in haar vel. Ze heeft schrik dat ze telkens weer zal afgewezen worden door mannen. Sam probeert haar tevergeefs op te beuren. Kaat skypet emotioneel naar Simonne, die op dat moment in de Verenigde Staten op rondreis is. Simonne stelt voor om haar en Frank achterna te reizen. Kaat gaat akkoord en krijgt van Femke toestemming om enkele weken vrijaf te nemen.

Net voor haar vertrek loopt Kaat opnieuw Dries tegen het lijf en komt het tot een discussie, waarvan Kobe getuige wordt. Hij neemt het op voor Kaat en de ruzie dreigt uit de hand te lopen. Kaat kan de twee net uit elkaar houden en bedankt Kobe voor zijn steun. Frank ziet de komst van Kaat als de geknipte gelegenheid om terug naar België te reizen, aangezien hij zijn eigen bed mist. Hij botst er al snel op Dries en pakt deze hardhandig aan. Bij Kaats aankomst in de Verenigde Staten ziet Frank zijn kans om terug naar huis te reizen. Hij had het er wel naar zijn zin, maar miste zijn eigen bed. Simonne gaat enkele weken later ook naar huis, maar Kaat blijft nog een tijdje. Ze gaat er alleen verder op doorreis.

Kaat keert terug uit de VS en heeft enkele beslissingen gemaakt. Ze wil iets anders gaan doen dan wafels bakken en wil ontslag nemen bij de De Withoeve. Ze wil namelijk terug achter de schoolboeken en Psychologie gaan studeren. Frank en Simonne weten niet of ze daarmee wel de juiste keuze maakt, maar besluit staat vast. Ondertussen bedenken Peter en Femke zich dat ze Kaat eigenlijk niet meer hoofdzakelijk nodig hebben en maken ze plannen haar te ontslaan. De verrassing is groot als ze bij hun samenzitten te horen krijgen dat ze zelf wil stoppen. Kaat gaat tijdelijk in de Frens werken om haar studies te betalen, aangezien ze al haar geld erdoor heeft gejaagd in de Verenigde Staten.

Paulien krijgt een verschrikkelijke tegenslag te verwerken; ze heeft een tweede miskraam. Ze is zodanig aangedaan dat ze de Frens begint te verwaarlozen en zich opsluit. Kaat en Tamara proberen het café recht te houden en betalen de rekeningen die oplopen, van onder andere de brouwer, met het geld uit de kassa. Paulien is tot alle verbazing in alle staten als ze dit verneemt en wijst erop dat de Frens nog altijd haar café is. Ze ontslaat de hoogzwangere Tamara en zet haar daarbij op straat. Kaat probeert nog verder te zorgen voor de Frens te redden, maar krijgt ook het deksel op haar neus door Paulien. Ze wordt ook ontslagen op staande voet, ondanks haar goede bedoelingen.

Kaat is haar enige inkomen verloren door het ontslag en komt zo in financiële problemen. Ze kan namelijk haar huur niet meer betalen aan Lowie. Die ziet het graag anders en wil iets proberen regelen voor haar, maar Kaats besluit staat vast; ze wil verhuizen. Ze gaat terug inwonen bij Frank en Simonne. Dat lijkt minder evident dan verwacht, aangezien het al snel weer een aantal verantwoordelijkheden met zich meebrengt. Zo moet Kaat opnieuw op tijd thuis zijn en vertellen of ze 's avonds mee eet. Kaat gaat ook een avondje koken bij Kobe en kan het terug bijzonder goed met hem vinden.

{Bob}} is tot het ongenoegen van zijn omgeving verloofd met Christine. Olivia krijgt de opdracht toegewezen om een vrijgezellenavond te organiseren voor haar, maar is niet van plan dat zomaar te laten doorgaan. Ze smeedt een plannetje met Kaat en Philippe. De drie nemen haar mee op sleeptouw naar de welness, waar ze al snel een cocktail te veel opdrinkt. Eenmaal thuis aangekomen spelen ze enkele spelletjes die ertoe lijden dat Christine verplicht is haar haren blauw te verven, en krijgt ze een vastgelijmde prinsessenkroon op haar hoofd geplakt. Als kers op de taart duikt een halfnaakte Philippe 's morgens in haar bed, om het nieuws te verspreiden dat de twee samen geslapen hebben. Bob weet niet wat hij ziet als hij een foto van de twee aantreft op Facebook, en Christine meent zich niks te herinneren.

Kaat vraagt aan Kobe om haar te vergezellen naar de bruiloft van Bob en Christine. Hij zegt maar al te graag toe. De bruiloft zelf neemt echter een verrassende wending wanneer Olivia opspringt om bezwaar te maken tegen het huwelijk. Lowie probeert haar tevergeefs tegen te houden, maar ze vertelt Bob dat Tamara op dat moment aan het bevallen is van zijn kind. Bob wil vertrekken naar het ziekenhuis, maar dan vertelt Christine hem dat ze ook zwanger is. Er volgt een nieuw moment van twijfel voor Bob.

TriviaEdit

  • Over de leeftijd van Kaat zijn doorheen de jaren veel fouten gemaakt. Kaat is geboren in de zomerstop tussen seizoen 3 en 4, echter haar verjaardag wordt gevierd op 4 maart. Kaat was dus op 4 maart 1997 geboren, hoewel Simonne toen nog zwanger was. Josip Koninckx voldeed aan deze leeftijd, maar met Jef Hoogmartens werd een veel oudere acteur ingeschakeld. Haar leeftijd werd dus teruggebracht naar 1993. Toen Leen Dendievel op de proppen kwam, zou de geboorte zelfs tot 1983 teruggaan.
  • Het debuut van Leen Dendievel werd op 5 januari 2016 vroegtijdig in de pers gelekt. VRT beantwoordde het gebeuren met een officieel persbericht.
  • Kaat is het eerste hoofdpersonage om homoseksueel te zijn en eerste personage om transgender te zijn.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Nuvola single chevron right Zie Galerij: Kaat Bomans voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

Druk op "uitklappen" om alle afbeeldingen te zien uit deze galerij.

Lees MeerEdit