Wikia

Locaties

Bedrijven

Algemene InformatieEdit

Kapsalon Rosa kwam in beeld van 23 december 1995 (aflevering 1), gedurende het eerste seizoen, tot 2001, gedurende het zevende seizoen. Het volledige salon werd in beeld gebracht.

EigenaarsEdit

In het derde seizoen wordt duidelijk dat de vader van Fernand Verbist eigenaar is van het gebouw en dat Rosa huurt. Nadat deze ten overlijden komt erft Fernand het pand, maar hij beslist om het te verkopen, aangezien hij het financieel moeilijk heeft. Marianne doet daarop een bod om Rosa te koeioneren. Rosa schakelt een stroman in, maar Luc licht Marianne hier over in en daardoor kan ze het bod overtreffen tijdens een openbare verkoop.

Marianne verkoopt het kapsalon. Roger wordt door Rosa als stroman ingeschakeld. Hij koopt het kapsalon, maar bij zijn thuis is het bedrijf Sanitechniek gelegen, omdat ze geen werkruimte vinden. Roger verandert van gedacht wanneer zijn vrouw die drukte niet meer aan kan. Rosa geeft zich niet snel gewonnen, maar uiteindelijk moet ze verhuizen en verandert kapsalon Rosa in Sanitechniek.

WerknemersEdit

Het werd uitgebaat door Jenny Verbeeck en Rosa Verbeeck, maar die eerste neemt haar ontslag tijdens een ruzie. Rosa's dochter Peggy en haar vriendin, Carolien, hielpen ook geregeld een handje, maar die bleven er ook niet werken.

Werknemers bij SluitingEdit

Vorige WerknemersEdit

Foto'sEdit

BuitenkantEdit

SalonEdit

TriviaEdit

  • In de eerste titelkaart wordt er op de achtergrond ingezoomd op de locatie.
  • Dit is het eerste decor waar vier muren van bestaan.
  • Kapsalon Rosa was op woensdagen gesloten.
  • Knippen en brushen heeft anno 1998 een prijs van 1200 frank (bron: Aflevering 485). Op dinsdagen was knippen en brushen -10%.

Lees MeerEdit

Binnenkort.