Wikia

Karel
Vorig Nevenpersonage
Naam Onbekend
Beroep Helderziende
Familie
Productie
Gespeeld Door Bob Snijers
Debuut Aflevering 2477 (25/11/2008)
Einde Aflevering 2496 (22/12/2008)
Reden Uit beeld verdwenen
Karel is een helderziende, maar een oplichter, die Eric Bastiaens in vertrouwen nam na de ontvoering van zijn dochter.

Algemene informatieEdit

Karel is een nevenpersonage dat in het veertiende seizoen zijn intrede maakte in de serie. Het personage werd vertolkt door Bob Snijers. Hij verdween hetzelfde seizoen uit de serie.

VerhaallijnenEdit

Seizoen 14Edit

Eric heeft een afspraak met een waarzegger. Karel vertelt aan Eric dat hij geen geld wilt voor zijn diensten, omdat zijn talenten zijn voor de hele mensheid. Eric vertelt hem wat er gebeurd is op Sam en Doriens bruiloft en wat ze tot nu toe hebben geprobeerd. Karel voelt Sofie's aanwezig in het beeld dat Eric bracht  en vertelt hem dat hij zeker weet dat Sofie nog leeft.

Karel kan geen contact met de spirituele wereld krijgen, vanwege de negatieve energie waarmee hij is omringd. Eric zegt dat het waarschijnlijk Martine is. Samen gaan ze naar het meer waar de politie net gestopt is met zoeken, omdat zij niets vinden. De politie heeft ervaring met mannen als Karel en waarschuwen Eric. Hij zegt dat hij niet alleen voelt dat Sofie leeft, maar dat hij haar zal haar vinden. Peter adviseert Martine een oogje houden op hun bankrekening te houden. Eric leest brieven van mensen die Karel bedanken voor wat hij voor hen gedaan heeft. Eric is onder de indruk. Karel zegt dat sommige van die mensen storten geld op een bankrekening gebruikt voor mensen die het echt nodig hebben. Niet voor zichzelf.

Peter ziet Karel huis komen in een nieuwe Porsche met een mooie vrouw naast hem. Wanneer Peter Eric en Martine vertelt wat hij buiten Karel's huis zag, gaan ze toch naar Karel. Martine vertelt hem wat Peter zag en vraagt ​​wat uitleg Karel heeft. Hij wordt boos en hoewel Eric smeekt hem en vertelt hem dat hij niet Peter gelooft, gooit Karel hun onmiddellijk buiten. Eric gaat later naar Karel en smeekt hem om hem te helpen. Karel geeft toe, want hij voelt een band met Eric. Maar Martine is niet toegestaan om zijn huis nog binnen te komen. Karel vertelt Eric dat Martine gemakkelijk wordt beïnvloed door andere mannen. Hij denkt dat Peter en Martine waarschijnlijk een affaire hebben.

Karel probeert weer contact met Sofie krijgen. Hij voelt dat ze nog leeft, maar hij ziet niet waar ze is. Zijn beelden zijn niet duidelijk, omdat er iets is dat het blokkeert. Het is waarschijnlijk Martine en Peter. Als Eric weer naar Karel gaat, is hij gewoon bezig met iemand anders. De vrouw bestoeft Karel voor alle hulp die ze krijgt van hem. Als ze weg is, vertelt Karel dat ze hem financieel helpt. Hij begon een stichting zonder geldelijke beloning voor mensen zoals de vrouw van daarvoor. Hij legt uit dat ze het geld nodig heeft voor haar dochter, omdat ze niet erg gelukkig is en de overheid haar niet zal helpen. De stichting wordt gefinancierd door vrijwillige giften. Eric wil bijdragen, maar Karel vertelt hem dat hij zich niet moet gedwongen voelen.

Eric vertelt aan Martine dat hij wil geld geven aan Karels stichting. Ze wil niet dat hij hun laatste spaargeld uitgeeft aan een charlatan. Eric zegt dat ze nooit zal begrijpen hoeveel Karel voor hen doet en Sofie. Karel vertelt Eric dat hij Sofie ziet en ze komt terug. Deze week zal ze hen een teken geven. Een medewerkster van Child Focus adviseert Martine al haar geld van de bank te halen en ergens veilig te plaatsen. Eric verkoopt dan de auto en geeft het geld aan Karels stichting. Sam, Peter en Martine laten hem de bewijzen zien die zij gevonden van Karel. Eric gelooft hun niet dat Karel een oplichter zou zijn. Eric confronteert Karel met de feiten. Karel vertelt dat hij niet alleen geld krijgt van mensen die hem willen bedanken, maar ook huizen. Hij gebruikt ze voor beschutting voor mensen die accommodatie nodig hebben. Ze kunnen er gratis wonen.

Sofie wordt dood teruggevonden. Eric gaat naar Karel die zeer verrast en geschokt is als hij hoort over de dood van Sofie. Hij kon geen duidelijke beelden te krijgen, omdat van alle negatieve energie die hij voelde en verontschuldigt zich aan Eric, omdat hij hem leek de verkeerde indruk te geven. Eric vraagt ​​zijn geld terug, maar Karel zegt hij het al gebruik heeft voor mensen die het echt nodig hebben. Eric stop met Karel te geloven. Geert Smeekens belt een vriend die een belastinginspecteur is en geeft Karel aan.