Wikia

Katleen
Seizoenen 2125 Katleen Portret S21
Eerste verschijning Aflevering 3894 - 24 december 2015
Laatste verschijning Aflevering 4667 - 4 september 2019
Gespeeld door Anke Helsen

Kinderen Jens De Belder en Stijn De Belder
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Katleen is een gastpersonage dat van 24 december 2015 (aflevering 3894) tot en met 7 januari 2016 (aflevering 3904) en op 4 september 2019 (aflevering 4667) werd vertolkt door Anke Helsen.

VerhaallijnenEdit

Thuis afl3894 10 LenaKatleen
Thuis afl3894 11 JensLenaKatleen
Thuis afl3904 5 KatleenPaulien

Katleen is de moeder van Jens en Stijn De Belder. Ze woonde samen met haar man Hans in Portugal totdat die een jaar geleden aan kanker overleed. Haar zonen wonen respectievelijk in België en Londen. Er komt opnieuw slechts nieuws wanneer Katleen te horen kreeg dat Jens is aangereden en in het ziekenhuis ligt. Hij was op weg naar de luchthaven om met zijn verloofde Lena Blondeel naar New York te vertrekken. Toen hij de auto uitstapte om nog de verlovingsringen te halen sloeg het noodlot toe. Enkele dagen later overlijdt Jens in het ziekenhuis.

Katleen is verbaasd als ze het café van Jens, de Frens, ziet. Ze denkt dat het het beste is dat Paulien Snackaert het voortaan zal uitbaten, net als in de periode dat Jens in Portugal was vlak voor zijn vaders dood. Toen hadden hij en Kathleen soms urenlange gesprekken. Hij wou dat de begrafenis van zijn vader geen trieste gebeurtenis zou zijn, maar een groot feest waarbij gedanst werd. Katleen stelt voor om net hetzelfde te doen voor Jens.

Bij de notaris krijgt Katleen te horen dat ze alles erft van Jens, waaronder ook de aandelen van zijn café. Ze stelt voor aan Paulien dat zij ze over koopt, maar dat is niet mogelijk door haar financiële toestand. Katleen ziet geen andere optie dan de aandelen aan iemand extern te verkopen. Toch willen zij, noch Paulien, het café niet verloren willen zien gaan, aangezien het alles voor Jens betekende. Katleen laat een contract opstellen waarbij ze stille vennoot wordt van de Frens. Ze verwacht enkel een deel van de winst en mocht alles goed verlopen dan kan Paulien de aandelen overkopen op haar eigen tempo.

Thuis afl4667 6 KatleenPaulien

Paulien neemt opnieuw contact op met Katleen, die kennelijk nog steeds aandelen heeft. Paulien heeft een zware periode achter de rug en heeft enkele dagen geleden een zelfmoordpoging ondernomen. Ze heeft besloten om de Frens te verkopen na lang twijfelen. Katleen begrijpt haar beslissing en ziet ook in dat ze verder kunnen gaan met hun leven; Jens is er namelijk niet meer.

TriviaEdit

Er is (nog) geen trivia over dit personage beschikbaar.

Foto'sEdit

Lees MeerEdit