Wikia

Kobe Baert en Kaat Bomans
Liefdesrelatie
Seizoen 22 tot 23

Algemene InformatieEdit

De liefdesrelatie tussen Kobe Baert en Kaat Bomans liep van 19 mei 2017 (aflevering 4215), gedurende het 22ste seizoen, tot en met 5 oktober 2017 (aflevering 4269), gedurende het 23ste seizoen.

VerhaallijnenEdit

Seizoen 23Edit

Thuis afl4269 KobeKaat
Thuis afl4266 NancyKaatKobe
Thuis afl4332 KobeKaat
Thuis afl4339 KaatNancyFemke
Thuis afl4349 FrankKaat
Thuis afl4433 KobeKaat
Thuis afl4395 KobeKarin
Thuis afl4447 KobeKaat

Steven wil graag de vriendin van zijn zoon beter leren kennen. Hij gaat samen met Kobe en Kaat iets eten. Kobes moeder daarentegen, Karin, botst steeds op een muur als ze met hem wilt praten. Kaat krijgt op zekere dag telefoon van haar om af te spreken. Tijdens het gesprek komt Kobe net binnen en sleurt hij Karin agressief de deur uit. Kaat geeft hem ongelijk en vindt dat hij zijn moeder een gelijke kans zou moeten geven.

Het gaat slecht tussen Kaat en Kobe na de strubbelingen rond Karin. Op hun werk in De Withoeve snouwt Kobe Kaat enkel nog af en komt het tot zware ruzies. Hij doet dan toch een verzoeningspoging, maar die loopt verkeerd af nadat Kaat hem opnieuw aanspoort een gesprek aan te gaan met zijn moeder. Kaat verneemt dat Steven aan een erfelijke aandoening van ALS lijdt. Als Kobe beweert dat dit een listige theorie van zijn ouders zou zijn, maakt Kaat een einde aan de relatie.

Na hun relatiebreuk gaat de samenwerking op hun werk van kwaad naar erger. Kaats vader Frank grijpt in en maakt Kobe duidelijk dat hij moet stoppen met zijn dochter lastig te vallen. Met het gedacht dat Kaat hem hiertoe zou hebben aangespoord pakt Kobe haar verbaal hard aan en maakt hij een smerige opmerking over haar geslachtsoperatie. Dat komt terug met een mep in zijn gezicht. Uit wraak probeert Kobe voor de ogen van Kaat om Rosa te versieren en mee naar huis te nemen.

Hoewel het voor een periode goed liep, begint Kobe opnieuw Kaat af te snauwen. Hij vertoont symptomen van ALS, wat hem tot het uiterste drijft. Later zal het blijken dat het maar om een peesontsteking ging, maar het heeft hem wel doen inzien dat hij moet genieten van het leven. Kaat heeft er een dubieus gevoel bij en voelt zijn gedrag eerder als dreigend aan. Het gaat dan ook van kwaad naar erger; Tamara versieren, Bob pesten, wietgebruik, ...

Kaat informeert Peter over het wietgebruik na Kobe meermaals te waarschuwen en die zet hem voor hem voor de keuze om hulp te zoeken of ontslagen te worden. Kaat wordt vervolgens fysiek aangevallen door Kobe, maar bijt van zich af. Dit geeft echter nieuw stof aan Kobe om Kaat in een slecht daglicht te stellen in De Withoeve. Maar ze is duidelijk: het is zij weg of Kobe weg. Kobe wordt uiteindelijk ontslagen en stort zich in de alcohol en neemt coke. Op zijn weg naar huis komt hij Kaat opnieuw tegen. Hij slaat haar neer met een fles alcohol en sleurt haar lichaam vervolgens naar een bos.

Kobe vermoedt dat hij Kaat vermoord heeft, maar haar lichaam wordt op tijd teruggevonden. Het gaat om een schedelbreuk. Frank en Simonne zijn woest op Kobe en zijn beide in staat om hem iets aan te doen. Het komt tot een schermutseling in het ziekenhuis, hoewel Kobe was aangeraden uit hun buurt te blijven. Hij heeft Karin onder de arm genomen als advocaat. Ze raadt hem aan om een dader-slachtofferbemiddeling aan te vragen. Tot grote frustratie van haar ouders stemt Kaat hiermee in. Tijdens de confrontatie betuigt Kobe zijn spijt en vertelt hij dat hij voor de rest van zijn leven deze gebeurtenissen zal moeten meedragen.

Kaat ziet het schuldgevoel waarmee Kobe kampt en kan zich nog weinig interesseren op we afloop van hun proces. Dankzij een goede verdediging en advies van Karin krijgt hij dan ook slechts een minieme geldboete en een werkstraf.

Wanneer zijn contact met Peter wat herstelt begint Kobe terug vaker in De Withoeve te komen. Hij loopt er Kaat wel eens tegen het lijf en dat zint Simonne totaal niet. Nancy vraagt aan Peter en Femke of Kobe terug bij hun zou kunnen werken als kok, maar daar gaan ze niet mee akkoord. Kaat stelt dan voor om een opleiding als kok te gaan volgen om een waardige opvolger te zijn. Ze vraagt hulp aan Kobe om te proeven van haar gerechtjes en advies te geven.

GalerijEdit

TriviaEdit

  • Kobe is de eerste liefdesrelatie van Kaat na haar geslachtsoperatie.

Lees MeerEdit