Wikia

Liefdesrelatie
{{{naam1}}} en {{{naam2}}}

Tijdlijn
Begin 1 juni 2012
Status Momenteel een koppel
Intimiteit

Luc & Julia zijn sinds seizoen 17 een koppel.

Relatie geschiedenis Edit

Seizoen 17 Edit

Guy en Luc zijn allebei verliefd op Julia. Uiteindelijk kiest ze voor Luc.

Seizoen 18 Edit

Eddy en Frank besluiten om met namaakspullen een extra centje bij te verdienen. Wanneer Luc dit doorheeft, lijkt hun laatste uur geslagen. Maar Luc wil zelf meedoen. Het loopt geruime tijd goed. Tot Jana, de zwangere vriendin van Bram een CO-vergiftiging oploopt door een namaakboiler en hierdoor hun kindje verliest. Luc is sluw en slaagt erin Frank en Eddy hiervoor te laten opdraaien. Hij zorgt ervoor dat iedereen tegen elkaar wordt opgezet. Julia en Lowie geloven Luc en ook Bram en Jana kiezen zijn kant. Simonne heeft echter een laatste troef in handen: de brief van Leontien die Lucs duistere praktijken van vroeger aan het licht brengt. Lowie en Julia verkeren in shock en zetten Luc onmiddellijk aan de deur. Ook Sanitechniek is intussen over de kop gegaan. Luc logeert in het gebouw en zet Franky en Tibo op straat. Hij maakt meer en meer vijanden. De enigen die nog in hem geloven zijn Bram en Jana, maar ook dat eindigt wanneer Frank en Eddy met harde bewijzen tegen Luc komen. Als Bram deze onder ogen krijgt, reageert hij woest. Intussen trouwen Peggy en Peter maar alle vijanden van Luc zijn afwezig. Druppelsgewijs komen ze de kerk binnen. Ze verbergen allemaal iets. Als de feestvierders te voet naar de Zus & Zo wandelen stuiten ze op een schijnbaar dode Luc.

Seizoen 19 Edit

Luc leeft nog, maar is in kritieke toestand. Ann en Judith helpen hem, maar Tibo weigert. Ook Bram lijkt geen gevoelens te hebben bij de toestand. Iedereen is verdacht en wordt ondervraagd in de Zus & Zo. Bram laat zich arresteren, maar al snel blijkt dat hij dat alleen deed om Jana te beschermen. Jana wordt gearresteerd, maar later blijkt dat Lowie de dader was. Luc wil geen klacht indienen tegen zijn zoon. Hij kan de rechter zelfs overtuigen dat de aanslag een rechtstreeks gevolg is van Luc zijn eigen daden. Daarom krijgt Lowie enkel een werkstraf in de bibliotheek. De rechter is van mening dat Luc een goede vader is en dat Lowie bij hem moet blijven wonen.Het verdict van de rechter zint Lowie niet. Hij wil niet bij zijn vader wonen. Luc begrijpt zijn zoon. Omdat hij de zaken niet nog erger wil maken, staat hij toe dat Lowie officieus bij Julia gaat wonen. Zo hoopt Luc dat Lowie tot inkeer komt en zijn vader terug wil zien. Dat laatste lijkt ook te gebeuren wanneer Lowie Luc uitnodigt in Julia's appartement om iets te drinken. Lowie zegt dat hij zijn vader graag ziet en dat ze het verleden moeten laten voor wat het was. Luc is uiteraard opgelucht, maar dan verklaart Lowie dat zijn ganse litaniek komedie was zodat Luc eindelijk zelf eens voelt hoe het is om bedrogen en belogen te worden. Julia krijgt terug gevoelens voor Luc en ze starten in het geheim terug een relatie. Paulien achterhaalt dit en is in eerste instantie niet te spreken. Echter, na een gesprek met Luc ziet ze in dat ze het geluk van haar moeder niet in de weg kan staan. Lowie reageert echter furieus. Hij neemt zijn koffers en verlaat het appartement. Hij voelt zich bedrogen door zowel Julia als Paulien. Hij wordt opgevangen door Frank en Simonne, tot ongenoegen van Bram die ook inwoont met Jana. Uiteindelijk komt alles goed tussen vader en zoon. Luc en Julia gaan naar Burundi bij Katrien op bezoek. Luc komt terug maar Julia blijft nog even. Haar terugkeer wordt uitgesteld als Katrien haar been breekt.

Seizoen 20 Edit

Katrien belt Paulien op om te zeggen dat Julia in het ziekenhuis ligt. Luc en Paulien willen naar haar toe. Als Lowie het nieuws ook te horen krijgt wilt ook hij mee. Toch blijft hij hier. Voor Luc zijn vertrek vertelt hij aan Frank dat Julia's toestand achteruit gaat.