Wikia

Liefdesrelatie
{{{naam1}}} en {{{naam2}}}

Tijdlijn
Begin seizoen 6
Status Uit elkaar
Intimiteit

Simonne en Luc waren in seizoen 6 een koppel

Relatie Geschiedenis Edit

Seizoen 6 Edit

Aanvankelijk kiest Simonne voor Luc, echter na een paar maanden beseft ze dat Frank nog steeds de man van haar leven is. Luc begint Simonne hevig te stalken. Op een dag gaat hij Franky afhalen van school en staat hij bij Simonne voor de deur met vliegtuigtickets. Hij wil met haar naar het buitenland. Wanneer ze weigert, verkracht hij haar.

Frank komt achter de verkrachting en is woest op zijn broer. Tijdens een schermutseling in de eetkamer valt Simonne op de hoek van de tafel. Ze blijft bewusteloos liggen op de grond.

Seizoen 7 Edit

Simonne zweeft na haar val tussen leven en dood. Ze krijgt zelfs enkele keren een hartstilstand. Frank geeft Luc van dit alles de schuld. Simonne overleeft het uiteindelijk, maar leidt aan geheugenverlies. Ze herkent zowel Frank als Luc niet meer. Als ze ontdekt dat ze zwanger is van de verkrachting, eist Frank een abortus. Simonne gelooft Frank niet dat dit door een verkrachting komt en gaat ze terug bij Luc wonen. Ze krijgt echter haar geheugen terug en dient een klacht tegen Luc in.

Op 4 maart 2002 gaat het proces van start. Leontien komt als getuige op het proces. Simonne is na de verkrachting bij Leontien alles gaan vertellen. Leontien had gezegd dat ze zou getuigen voor Simonne, maar ze getuigd dat ze kwaad was op Luc en dat ze met Simonne alles heeft verzonnen. Frank wordt woest en geeft Leontien een duw in de rug. Hij wordt uit de rechtszaal gehaald. Inspecteur Wildiers gelooft Leontien niet en pakt haar aan buiten de rechtbank.

De procureur vindt Simonne zegt dat ze niks meer van hem moet hebben wordt hij woest en duwt hij haar op de zetel. Na de verkrachting gaat Simonne naar boven om te douchen dat deze zaak schreeuwt om gerechtigheid. Hij beslist dat Luc een gevangenisstraf van drie jaar krijgt. Meester Rochussen gaat in de tegen aanval door er op te nadrukken dat er geen enkel bewijs is. Het is woord tegen woord. De rechter vertelt dat het zeer moeilijk is om een verkrachting te bewijzen. Gelet aan het feit van het ontbreken van concrete bewijzen spreekt de rechtbank Luc Bomans vrij van de feiten hem ten lasten gelegd.