Wikia

Maggie Degreef
Seizoenen 21 Maggie Portret S21
Eerste verschijning Aflevering 3970 - 8 april 2016
Laatste verschijning Aflevering 3985 - 29 april 2016
Gespeeld door Els Magerman

Kinderen Geen
Ouders Onbekend en † Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Maggie Degreef is een gastpersonage dat van 8 april 2016 (aflevering 3970) tot en met 29 april 2016 (aflevering 3985) werd vertolkt door Els Magerman.

VerhaallijnenEdit

Thuis afl3970 15 TomMaggie
Thuis afl3970 13 Maggie
Thuis afl3975 10 KarinTomMaggie
Thuis afl3975 11 Maggie

Tom wil dieper graven in het verleden van William, de partner van zijn moeder Marianne. Hij komt te weten via Hélène dat Williams zus Maggie, tevens een vriendin van Marianne, al jaren geen contact meer met hem heeft. Tom probeert haar samen met Karin te contacteren, maar Maggie houdt de boot af. Ze kunnen haar uiteindelijk contacten, maar Maggie slaat in paniek en haakt af.

Tom is verrast wanneer Maggie dan toch plots opduikt op zijn advocatenkantoor. Ze vertelt dat ze liever eerst niets te maken wou hebben met alles wat haar broer betreft. Ze vertelt hoe hij in het verleden een prille relatie had met Marianne. Toen die stuk liep werd hij geobsedeerd met haar en probeerde hij op alle mogelijke manieren contact met haar te behouden. Dat lukte echter niet en hij begon dan maar een relatie met een zekere Reinhilde, die als twee druppels water op Marianne lijkt. De dingen liepen fout tussen Maggie en haar broer toen hun ouders stierven. William trok via allerlei slinkse truken de volledige erfenis naar zich toe. Nadien begon hij Maggie te bedreigen, waarop zij schrik van hem kreeg en het contact verbrak.

Maggie vertelt Tom later dat Reinhilde vaak in het ziekenhuis lag voor haar dood. Aanvankelijk vermoedde zij dat dit te wijten was aan haar ziekte van MS, maar het bleek dat dit omwille van een andere vreemde reden was. William krijgt door Tom de foto van Reinhilde voor zijn neus geschoven die Maggie hem gaf. Op die manier weet hij dat hij met Maggie heeft gepraat.

Wanneer Marianne enkele weken later in Switzerland verblijft met William achtervolgt Tom hen. Bij zijn aankomst ontdekt hij dat ze er zijn samen met Maggie, die plotseling Wiliam vergeven zou hebben. Wanneer hij haar confronteert met het feit dat haar broer haar bedreigd zou hebben, zegt zij dat dit een misverstand moest zijn en dat ze enkel heeft gezegd dat er 'spanning' was tussen hen. Tom staat perplex en vertrekt woest.

William is in de gevangenis beland na onder andere een moordpoging op Marianne. Hij is er echter wel in geslaagd om Mariannes volledige bankrekening te plunderen. Rosa gaat regelmatig bij William op bezoek en kan zo zijn vertrouwen winnen. Hij vertrouwt haar toe dat Maggie de som geld beheert, vermoedelijk in ruil voor een percentage. Rosa informeert Marianne hierover en die trekt er op haar beurt naar de politie, die een onderzoek openen naar de fraude.

De politie doet een huiszoeking bij Maggie en vinden voldoende bewijzen. Marianne is dolgelukkig om te vernemen dat ze haar geld zal terugkrijgen. Ze bezoekt William in de gevangenis om hem te vertellen over de gebeurtenissen. Ze vertelt hem dat Maggie is gearresteerd op verdenking van medeplichtigheid.

TriviaEdit

Er is (nog) geen trivia over dit personage beschikbaar.

Foto'sEdit

Lees MeerEdit