Wikia

Locaties

Bedrijven

Hof Ter Smissen

Taverne Hotel Manege Taxi Baget

Algemene InformatieEdit

Manege Ter Smissen kwam in beeld van 16 september 1996 (aflevering 101), gedurende het tweede seizoen, tot 2011, gedurende het zeventiende seizoen.

EigenaarsEdit

De gebouwen van Hot Ter Smissen waren eigendom van Lou en later van Werner. Toen hij de zaak verkocht was Rosa kandidaat, maar ten slotte was het Marianne Bastiaens die ze kocht.

WerknemersEdit

Lou Swertvaeghers is de vaste veearts. Ook Bennie en Peggy krijgen een job in de stallen. Bennie krijgt in ruil hiervoor kost en inwoon.

Bennie begint gestolen goederen te stockeren in de stallen. Tijdens een brand, die ontstond doordat Bennie aan het roken was, wordt bijna al het bewijsmateriaal uitgewist. Peggy wordt door Frank uit de brand gered, maar Bennie verdwijnt voor een tijdje. Later blijkt dat hij naar Portugal was gevlucht. Hij wordt toch terug aangenomen door Lou, maar het duurt niet lang voordat hij weer vlucht.

In het 3de seizoen begraven Jenny en Frank het lichaam van Neil Feyaerts in de stallen, een crimineel die hun dochter wou verkrachten. Na lange tijd komt er een geurhinder en wordt het lichaam terug opgegraven.

Lou verkoopt zijn zaak aan Werner Van Sevenant. In het 8ste seizoen komt het tot een gevecht tussen Werner en Jan Reimers, waarbij Jan om het leven komt. Later nemen Rosa Verbeeck en Jenny Verbeeck de manege over, maar in 2011 komt er opnieuw een hevige brand, waarbij het meerdere deel van Hof Ter Smissen is verwoest. Het is onbekend of de stallen nog gebruikt worden, aangezien die onbeschadigd bleven.

Werknemers bij SluitingEdit

Binnenkort.

Vorige WerknemersEdit

Binnenkort.

Foto'sEdit

BuitenkantEdit

StallenEdit

TriviaEdit

Binnenkort.

Lees MeerEdit

Binnenkort.