Wikia

Odette Julémont
Huidig Nevenpersonage
Naam Odette Julémont
Familie
Echtgenoot Onbekend †
Zonen Geert Smeekens
Kleindochters Sandrine Verbeelen
Productie
Gespeeld Door Julienne De Bruyn
Debuut Aflevering 2313 (09/01/2008)
Einde Aflevering 3599 (04/09/2014)
Reden Terug naar Wéris
Odette is de moeder van Geert Smeekens.

Algemene InformatieEdit

Odette is een nevenpersonage dat haar debuut maakte in het dertiende seizoen. Ze wordt vertolkt door Julienne De Bruyn. Ze verdween in aflevering 2338 op 13 februari 2008, maar keerde terug in het twintigste seizoen in aflevering 3599 op 4 september 2014.

Relaties en FamilieEdit

Odette is gestorven voor 2008. Samen hadden ze een zoon Geert Smeekens, die door een buitenechtelijke relatie een dochter heeft genaamd Sandrine Verbeelen. Zij overlijdt na een hersenbloeding in het bijzijn van Odette en Geert.

VerhaallijnenEdit

Geert krijgt telefoon van Odette. Ze is licht dement aan het worden en heeft Geerts hulp nodig. Geert haast zich naar de Ardennen, maar kan daar niet blijven en stelt voor om naar een rusthuis te gaan, wat ook gebeurt. Even later wordt Geert gearresteerd op verdenking van ontvoering.

Door haar dementie kan Odette geen verklaring afleggen, waardoor Geert geen alibi heeft. Toch trekt Odette terug naar Vlaanderen. Ze legt een verklaring af die op het eerste moment lijkt goed gekeurd te worden, maar dan maakt ze een opmerking over haar man. Die al jaren is overleden. Ze zegt ook dat er inderdaad een blond meisje bij hun is langs geweest. Agent Danny denkt dat ze de verklaring toch in het dossier moeten steken.