Wikia

Olivia Hoefkens
Seizoenen 19202122232425 Olivia Portret 2019
Eerste verschijning Aflevering 3521 - 17 februari 2014
Gespeeld door Moora Vander Veken
Huidig beroep Interimleerkracht
Huidige partner Lowie Bomans
Kinderen Geen
Ouders Jan Hoefkens en Lena Blondeel
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Olivia Hoefkens is een hoofdpersonage dat op 17 februari 2014 (aflevering 3521) en sinds 2 april 2014 (aflevering 3553) wordt vertolkt door Moora Vander Veken.

Familie en LiefdeslevenEdit

Er zijn (nog) geen details over de familie en het liefdesleven van dit personage beschikbaar.

Studies en BeroepslevenEdit

Olivia gaat naar de middelbare school samen met Jana Blomaert en Lowie Bomans. Ze studeren samen af in 2014. Olivia en Jana besluiten om samen psychologie te gaan volgen aan de universiteit. Ze starten hun opleiding in september 2014. Na te buizen over de hele lijn tijdens de eerste examenperiode beseft Olivia dat de studie haar niet ligt. Ze gaat de rest van het jaar aan de slag bij café Frens als barvrouw en serveerster.

In september 2015 besluit Olivia om opnieuw te gaan studeren. Ze kiest voor de opleiding Lager Onderwijs en combineert het met haar werk in de Frens. Ze ontmoet in haar opleiding Tamara Vereken, Jessica Engels en Arne Guns. Hoewel Tamara en Arne halfweg stoppen met de opleiding, belandt Olivia op dezelfde stageplek als Jessica.

Op 6 september 2018 gaat Olivia van start als interimleerkracht in het tweede leerjaar. Wanneer de leerkracht die ze aanvankelijk verving langer thuis blijft, wordt haar contract verlengt. Het botst echter met collega Christine Leysen. Na een jaar tijd zit haar periode erop en gaat ze op zoek naar een voltijdse invulling. Het duurt niet lang vooraleer ze een nieuwe job vindt op een andere school, waar ze van start gaat in het schooljaar 2019-2020.

VerhaallijnenEdit

TriviaEdit

QuotesEdit

Aflevering 4664 - De ceremonie van de bruiloft van Bob en Christine is bezig
Burgemeester: Is er iemand in de zaal aanwezig die bezwaar heeft tegen het huwelijk?
Olivia: Ja!

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Nuvola single chevron right Zie Galerij: Olivia Hoefkens voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

Druk op "uitklappen" om alle afbeeldingen te zien uit deze galerij.

Lees MeerEdit