Olivia Hoefkens
Seizoenen 1920212223242526 Olivia Portret 2019.jpg
Eerste verschijning Aflevering 3521 - 17 februari 2014
Laatste verschijning Aflevering 4926 - 4 januari 2021
Gespeeld door Moora Vander Veken

Kinderen Geen
Ouders Jan Hoefkens en Lena Blondeel
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaGeneriekFotoshootFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Olivia Hoefkens is een hoofdpersonage dat van 17 februari 2014 (aflevering 3521), van 2 april 2014 (aflevering 3553) tot en met 21 oktober 2019 (aflevering 4700), van 3 januari 2020 (aflevering 4754) tot en met 8 januari 2020 (aflevering 4757) en van 22 december 2020 (aflevering 4917) tot 4 januari 2021 (Aflevering 4926) werd vertolkt door Moora Vander Veken.

Familie en Liefdesleven

Er zijn (nog) geen details over de familie en het liefdesleven van dit personage beschikbaar.

Studies en Beroepsleven

Olivia gaat naar de middelbare school samen met Jana Blomaert en Lowie Bomans. Ze studeren samen af in 2014. Olivia en Jana besluiten om samen psychologie te gaan volgen aan de universiteit. Ze starten hun opleiding in september 2014. Na te buizen over de hele lijn tijdens de eerste examenperiode beseft Olivia dat de studie haar niet ligt. Ze gaat de rest van het jaar aan de slag bij café Frens als barvrouw en serveerster.

In september 2015 besluit Olivia om opnieuw te gaan studeren. Ze kiest voor de opleiding Lager Onderwijs en combineert het met haar werk in de Frens. Ze ontmoet in haar opleiding Tamara Vereken, Jessica Engels en Arne Guns. Hoewel Tamara en Arne halfweg stoppen met de opleiding, belandt Olivia op dezelfde stageplek als Jessica.

Op 6 september 2018 gaat Olivia van start als interimleerkracht in het tweede leerjaar. Wanneer de leerkracht die ze aanvankelijk verving langer thuis blijft, wordt haar contract verlengd. Het botst echter met collega Christine Leysen. Na een jaar tijd zit haar periode erop en gaat ze op zoek naar een voltijdse invulling. Het duurt niet lang vooraleer ze een nieuwe job vindt op een andere school, waar ze van start gaat in het schooljaar 2019-2020. Enkele weken later wordt Olivia gevraagd om als au pair voor Emil Mertens te zorgen in Londen. Ze gaat in op het aanbod en geeft haar job als leerkracht op om een jaar in het Verenigd Koninkrijk te wonen. Daarna kiest ze ervoor om bij haar mama in Boston te verblijven.

Verhaallijnen

Thuis afl4917 T1 OliviaTamara.png
Thuis afl4925 T2 Lowie.png

Doorreis naar Boston

Olivia staat plots terug in België en logeert tijdelijk in De Withoeve. Dieter was op de hoogte, maar voor Tamara komt het als een complete verrassing. Olivia vraagt om Lowie niet te vertellen over haar terugkomst. Ze loopt hem alsnog tegen het lijf in Bar Madam, in het gezelschap van Roxanne Goethals.

Lowie is van streek nu hij weet dat Olivia terug is en heeft het nog steeds moeilijk met hun breuk. Hij verzamelt al zijn moed om met haar te gaan praten. Olivia zegt hem dat hij de herinneringen moet koesteren, maar dat het definitief voorbij is tussen hen. Ze was ook niet in België om er te blijven, maar om afscheid te nemen. De volgende dag vertrekt ze naar de Verenigde Staten om bij haar moeder in Boston te gaan wonen.

Trivia

Generiek

Fotoshoot

Foto's

Druk op "uitklappen" om alle afbeeldingen te zien uit deze galerij.

Lees Meer