Wikia

Patrick Backaert
Seizoenen 24 Patrick Portret S24
Eerste verschijning Aflevering 4477 - 10 oktober 2018
Laatste verschijning Aflevering 4482 - 17 oktober 2018
Gespeeld door Yves Van den Bogaert

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Patrick Backaert is een gastpersonage dat van 10 oktober 2018 (aflevering 4477) tot en met 17 oktober 2018 (aflevering 4482) werd vertolkt door Yves Van den Bogaert.

VerhaallijnenEdit

Thuis afl4477 10 FrankPatrick
Thuis afl4482 1 DieterTimPatrick
Thuis afl4482 3 PatrickTimDieter

Patrick heeft een boerderij met daarnaast een klein winkeltje. Hij verkoopt er de producten van De Withoeve. Frank Bomans, leverancier van De Withoeve, komt een nieuwe lading manden bij hem leren en de twee kunnen goed overweg. Patrick bestelt zelfs nog een nieuwe lading, dit keer luxemanden voor het einde van de week te laten leveren. Hij heeft wel het bijzondere principe dat hij liever met cash betaalt in tegenstelling tot de andere klanten van De Withoeve.

Bij de levering van de luxemanden is Patrick gul om Frank een kaasbol te schenken om uit te proberen. Maar op weg terug naar de zaak wordt Frank aan een verkeerslicht gecarjackt. De politie stelt zich vragen over een eventuele link tussen Franks carjacking en de betaalmethode van Backaert. Ze trekken naar de boerderij om hem te overhoren, maar bij hun ontmoeting slaat Backaert onmiddellijk op de vlucht. Tim en Dieter krijgen hem alsnog te pakken en nemen hem mee naar het bureau voor een ondervraging.

Wat blijkt is dat Patrick helemaal niets te maken had met de carjacking, maar wel op een berg zwart geld zit. Zijn winkeltje was slechts een witwasserij om dit te verdoezelen. De BBI wordt door de politie naar Backaert gestuurd. Ondertussen zetten Peter en Femke alle samenwerking stop, aangezien ze niet willen geassocieerd worden met dergelijke praktijken.

TriviaEdit

Er is (nog) geen trivia over dit personage beschikbaar.

Foto'sEdit

Lees MeerEdit