Wikia

Paulien Snackaert
Seizoenen 13141516171819202122232425 Paulien Portret 2019
Eerste verschijning Aflevering 2325 - 25 januari 2008
Gespeeld door Tina Maerevoet
Huidig beroep Fotografe
Huidige partner Kobe Baert
Kinderen † Lotte Bakkal
Ouders Pierre Snackaert en Julia Van Capelle
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Paulien Snackaert is een hoofdpersonage dat van 25 januari 2008 (aflevering 2325) tot en met 14 september 2012 (aflevering 3215) en sinds 23 oktober 2013 (aflevering 3438) wordt vertolkt door Tina Maerevoet.

Familie en LiefdeslevenEdit

Paulien en Katrien Snackaert zijn de dochters van Pierre Snackaert en Julia Van Capelle. Nadat Julia scheidt van Pierre hertrouwt ze met Cois Pelckmans. Hij probeert zich als een goede stiefvader op te stellen voor Paulien en Katrien. Na het vertrek van Cois, en tevens ook Katrien, naar het buitenland hertrouwt Julia nog met Luc Bomans, maar ook dat huwelijk blijft niet stand houden. Julia neemt na een nieuwe mislukte relatie wraak op haar ex-mannen en vermoordt Cois. Ze probeert tevens nog een paar andere moorden te plegen. Door de gebeurtenissen breekt Paulien met haar moeder en neemt ze een contactverbod.

Paulien begint stiekem een relatie met Jens De Belder. Cois betrapt de twee en ontdekt dat Jens degene was die eerder van hem een fiets stal. Julia en Cois keren hun relatie af, waarop Paulien bij Jens intrekt op zijn kot. Na enkele weken krijgt ze heimwee en keert ze terug naar huis. Jens wordt alsnog geaccepteerd, maar de relatie blijft niet duren. Paulien ontmoet daarna Bram Schepers, waarvan ze ongewenst zwanger wordt. Bram is aanvankelijk tegen het kind, maar kiest dan toch om ervoor te gaan tot ongenoegen van Julia. Maar dan begint hij opnieuw te twijfelen, waarop Paulien het kind laat aborteren.

Paulien deelt haar interesse voor fotografie met Rafaël Campo. Ze doen samen een aantal schoolprojecten en het groeit uit tot meer. Rafaël is manisch-depressief en moet hiervoor pillen nemen. Paulien neemt rust met de situatie, maar het loopt erg mis wanneer Rafaël stopt met de pillen in te nemen. Na een steekpartij wordt Rafaël geïnterneerd.

Na een jaar in de Verenigde Staten te hebben gestudeerd wordt Paulien opnieuw geconfronteerd met Bram. De vonk slaat opnieuw over en de twee beleven een onenightstand. Bram heeft op dat moment echter een relatie met Jana Blomaert. Hij maakt duidelijk dat hij niets meer wilt. Later leert Paulien Adil Bakkal kennen en begint ze een nieuwe relatie. Ze willen samen voor een kind gaan, maar Adil blijkt onvruchtbaar te zijn. Paulien start met IVF en slaagt erin zo zwanger te worden.

Studies en BeroepslevenEdit

Paulien gaat studeren aan de kunstacademie. Ze leert er onder andere Jens De Belder kennen. Haar grote passie is fotografie. Ze zendt enkele foto's in naar een Amerikaanse kunstacademie en wordt geaccepteerd. Met de financiële steun van Luc Bomans kan ze een jaar studeren in de Verenigde Staten. Voor haar eindwerk keert ze terug naar België. In 2013 studeert Paulien af.

Tijdens de voorbereidingen van haar eindwerk gaat Paulien aan de slag in de Frens. Ze werkt er opnieuw nauw samen met Jens. Het noodlot slaat toe en Jens bezwijkt aan zijn verwondingen nadat hij door Paulien wordt omver gereden. Paulien beslist om de Frens voor Jens verder te zetten en koopt zich er in samen met Jens' moeder.

VerhaallijnenEdit

Miskraam

Thuis afl4470 10 TimAdilPaulienSam

Paulien panikeert wanneer ze een bloeding heeft en haast zich met Adil naar het ziekenhuis. Daar volgt er echter slecht nieuws: Paulien heeft een miskraam gehad. Het nieuws komt zwaar aan voor Adil en Paulien. Ook hun omgeving is aangedaan door het nieuws. Aanvankelijk wil Paulien de moeite opgeven en hun kinderwens opbergen. Maar de twee besluiten om enkel tijdelijk hun wens te laten rusten.

Bloeding

Thuis afl4515 4 PaulienAdil

Paulien heeft opnieuw een bloeding en slaat helemaal in paniek. Ze haast zich met Adil opnieuw naar het ziekenhuis, maar het is nog te vroeg om te kunnen zien of ze een miskraam heeft gehad. Ze zal nog even moeten wachten. Adil en Paulien wachten bang af, maar uiteindelijk volgt dan toch goed nieuws: Paulien doet een zwangerschapstest en deze blijkt positief te zijn, ze is zwanger.

Tamara wil weg

Thuis afl4520 6 MarkTamara

Tamara is de ruzies met Dries beu en stelt Paulien voor een ultimatum: het is zij of Dries. Dries wijst Paulien op het feit dat hij een huurcontract met hem heeft en hem dus niet aan de deur kan zetten. Tamara gaat naar haar vader om hem om raad te vragen en uit te kijken naar de mogelijkheid of ze bij hem kan wonen. Hij raadt haar aan om in de Frens te blijven, aangezien ze het er goed heeft.

Dries verhuist

Thuis afl4580 2 Dries

Dries werd vrijgelaten door de politie nadat er onvoldoende bewijzen waren om hem nog vast te houden. Dries heeft het moeilijk om de gebeurtenissen te verwerken en is daarbij door Paulien uit de woning in de Frens gezet, omdat hij voor te veel problemen zorgde, tot teleurstelling van Tamara. Hij verhuist naar de caravan van zijn moeder, waar Tamara hem nog regelmatig bezoekt. Ook met buurman Dimitri krijgt hij goed contact.

Tweede miskraam

Thuis afl4604 14 OliviaPaulien

Emil begint zich steeds opstandiger te gedragen. Paulien wil Lowie en Olivia helpen door hem in bed te stoppen, maar valt na een schermutseling van de trap, met een miskraam tot gevolg. Ze is vastberaden alsnog een keer te proberen, maar belandt opnieuw in het ziekenhuis met felle krampen en verliest haar baarmoeder in een operatie. Ze is razend en verwijt Adil alles, waarop ze hun relatie beëindigt.

Emil vertrekt

Thuis afl4610 12 Emil

Na haar ontslag uit het ziekenhuis botst Emil letterlijk terug op Paulien, die woest reageert en hem hard aanpakt. Emil is zodanig aangedaan van haar uitval en voelde zich bovenal al schuldig. Hij vertelt aan Olivia dat hij bij hen weg wil, die Jacquemin van pleegzorg contacteert. Ze komt dezelfde dag nog Emil halen om in een ander pleeggezin te plaatsen, tot groot verdriet van Lowie en Olivia.

Ondergang van de Frens

Thuis afl4628 16 TimPaulien

Kaat slooft zich uit voor de Frens en Paulien, maar die laatste lijkt enkel op haar tenen getrapt omdat Kaat zich als baas opstelt. Ze ontslaat haar op staande voet. Kaat komt in financiële problemen door haar ontslag en is niet meer in staat om haar huur aan Lowie te betalen, waardoor ze terug bij haar ouders moet gaan wonen. Ondertussen gaat Paulien zodanig tekeer tegen haar klanten dat de Frens zonder klanten komt te zitten.

TriviaEdit

Er is (nog) geen trivia over dit personage beschikbaar.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Nuvola single chevron right Zie Galerij: Paulien Snackaert voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

Lees MeerEdit