Wikia

Liefdesrelatie
{{{naam1}}} en {{{naam2}}}

Tijdlijn
Begin seizoen 18
Status Gescheiden
Intimiteit

Peter en Peggy hadden een relatie.

Relatie Geschiedenis Edit

Seizoen 18 Edit

Peter vindt een troostende schouder bij Peggy na zijn breuk met diens beste vriendin Femke. Omdat Peggy geen kinderen meer kan krijgen besluiten ze voor adoptie te gaan. Dit plan loopt echter met een sisser af gezien het feit dat ze enkele jaren voordien Sandrine ter adoptie had opgegeven. Peter vraagt haar ten huwelijk en de twee trouwen tijdens de finale van seizoen 18. Maar even voor het huwelijk kruipen Peter en Femke in bed waardoor ze zwanger wordt.

Seizoen 19 Edit

Femke kruipt na het trouwfeest overstuur en dronken achter het stuur. Maar ze wordt aangehouden door Tim. Hij laat haar blazen en het is positief. Femke was vrij onder voorwaarden, dus moet ze nu wel naar de gevangenis. Peggy wil haar gaan bezoeken, maar Femke wil haar niet zien. Ze wil alleen Nancy zien. Peter is stiekem gerustgesteld dat ze niks kan vertellen over hun affaire. Hij weet alleen nog niet dat Femke zwanger is.

Wanneer Peggy in dienst is, wordt ze samen met Nancy overvallen door een carjacker. Hij sleurt Nancy uit de taxi en dwingt Peggy om van de politie te vluchten. Tim arriveert net in een politiebusje en haalt zijn wapen boven. Hij schiet op de banden van de wagen en die rijdt in volle vaart tegen een geparkeerde vrachtwagen op. De overvaller is dood en Peggy is in kritieke toestand. Ze wordt in allerijl naar het ziekenhuis gebracht. Een week later wordt ze blind wakker.

Peggy vindt het heel moeilijk om met haar blindheid te leven. Peter dringt erop aan om naar het blinde begeleiding instituut te gaan. Dat wil Peggy niet en ze weigert de waarheid onder ogen te zien. Toch krijgt Peggy dan een begeleidster; Els. Die heeft geen malse aanpak. Omdat iedereen Peggy blijft betuttelen, vlucht ze weg. Rosa is in alle staten en denkt meteen aan het ergste. De politie wordt ingeschakeld en men gaat naar haar op zoek. Ondertussen verblijft Peggy gewoonweg bij Els.

Op de dag voor oudejaarsavond vinden ze voor Peggy een donor. Ze wordt geopereerd en kan terug zien. Enkele weken later verneemt ze dat Femke vrijgelaten is uit de gevangenis. Ze gaat naar haar toe om het te vieren en merkt haar zwanger buikje op. Peggy is zeer gelukkig en begint al te dromen over meter worden, niet wetend dat het kind van haar eigen man is. Ze is zelfs doodgelukkig dat ze meter mag zijn. Peter voelt terug gevoelens voor Femke en neemt het besluit om voor haar te kiezen. Maar als hij het Peggy wil vertellen kan ze niks meer zien. Ze wordt opgenomen in het ziekenhuis en verkeerd in shocktoestand.

Peggy is verplicht om opnieuw aan een leven in het duister te wennen. Maar dan krijgt ze de schok van haar leven als Peter met het nieuws komt dat Femke aan het bevallen is en dat het zijn kind is. Peggy vreest voor de eenzaamheid en dat niemand nog een blinde vrouw zal willen. Ze klampt zich vast aan Peter door hem te bestoken met gsm-oproepen en berichten. Ze is bereid om hem te vergeven en hem regelmatig bezoeken aan zijn zoon Lucas toe te staan, als hij maar bij haar blijft. Peter maakt haar duidelijk dat hij voor Femke gekozen heeft, waardoor ze nog dieper in de put zakt. Ze onderneemt een zelfmoordpoging, maar Toon vindt haar op tijd. Dankzij hem kruipt ze, ogenschijnlijk, langzaam uit haar dal.

Toon wordt Peggy's partner in crime bij pesterijen tegenover Peter en Femke. Toon maakt een hijgtelefoontje naar Femke en breekt de ruitenwisser van Peters wagen. Peggy vertrouwt erg op Toon, en denkt op hem verliefd te worden. Maar Toon schampt een toenaderingspoging van Peggy af, bevreesd om haar teveel hoop te geven.

Ter ere van Lucas zijn geboorte wordt er in de Frens een babyborrel gegeven, net op de eerste huwelijksverjaardag van Peter en Peggy. Peggy slikt dit niet en gaat amok maken op het feest. Peter stuurt haar wandelen, maar ze keert later ongezien terug en neemt Lucas mee. Ze gaat dan naar een grote vijver, waar ze langzaam met de baby in haar armen in wandelt.

Seizoen 20 Edit

Frank komt op tijd bij Peggy uit. Hij kan haar overtuigen om Lucas af te geven, ook haar zelf niks aan te doen. Samen met Frank gaat ze naar de Frens om Lucas terug te gaan geven. Femke is woest en geeft haar een klap in het gezicht. Peter en Femke besluiten juridische stappen te ondernemen tegen Peggy.

Terug thuis krijgt Peggy te horen dat Rosa een ongeval heeft gehad op weg naar haar. Ze wil naar het ziekenhuis om te gaan kijken hoe het met haar is. Ze wordt in een diepe coma gehouden. Volgens Leo is dat Peggy's schuld door haar domme daden, waardoor ze besluit om zich een week te laten opnemen in een instelling. Waldek neemt het op voor haar en denkt dat ze een goede eerste stap heeft gezet.

Femke en Peter spannen een rechtszaak tegen haar. Eerst proberen ze een bemiddeling maar dat mislukt door Peter. Nancy hoort van Leo wat Peggy echt van plan was met Lucas. Ze vertelt alles aan Peter en Femke. Femke probeert Peggy te wurgen maar Peter kan haar nog net op tijd wegtrekken. Adil, die net aan komt wandelen snelt Peggy te hulp.