Wikia

Liefdesrelatie
{{{naam1}}} en {{{naam2}}}

Tijdlijn
Begin seizoen 13
Status Geen koppel wegens dood Sofie
Intimiteit

Peter en Sofie waren in seizoen 13 een koppel.

Relatie Geschiedenis Edit

Seizoen 13 Edit

Peter gaat een relatie aan met zijn secretaresse Sofie Bastiaens. Het blijkt echter dat hij op dat moment nog steeds getrouwd is met Inge Verheyen, ook al wonen ze al een tijdje niet meer samen. Wanneer Inge haar huwelijk nieuw leven wil inblazen, zorgt dit voor onzekerheid bij Sofie. Inge gaat uiteindelijk toch akkoord met een scheiding. Sofie maakt kennis met de charmante zakenman Mike Van Noteghem. Wanneer Sofie de volgende dag ruzie krijgt met Peter, vraagt ze aan Frank om haar naar het station te brengen. Maar Frank weigert. Sofie besluit dan maar uit te stappen. Ze belandt echter op een donkere verlaten weg.

Seizoen 14 Edit

Iedereen is in de ban van de verdwijning van Sofie. Tot er een laars van Sofie wordt gevonden in de Ardennen. De politie onderzoekt het spoor en vindt haar lichaam in een grot. Uit de autopsie zal blijken dat ze verkracht is en dat haar doodsoorzaak wurging is. Mike wordt later hoofdverdachte één. Wanneer Mike op de begrafenis van Sofie toegeeft aan Eric dat hij haar verkracht heeft, steekt die hem neer met een taartschep.