Wikia

Rijhuis van Frank Bomans en Simonne Backx
Dreef 8, 1740 Ternat
Seizoen 1 tot heden

Algemene InformatieEdit

Deze woning komt in beeld sinds 23 december 1995 (aflevering 1), gedurende het eerste seizoen. De woonkamer, eetkamer, keuken, gang en binnenplaats worden in beeld gebracht. Voorheen kwamen ook twee slaapkamers in beeld.

EigenaarsEdit

De woning behoort aanvankelijk toe aan Frank Bomans en Jenny Verbeeck. Hoewel de twee in 1995 uit elkaar gaan en later scheiden duurt het tot 21 oktober 1998 (aflevering 498) alvorens er getekend wordt om Jenny voor 1.000.000 Belgische frank (+/- 25.000 euro) uit te kopen. Daarna behoort de woning volledig toe aan Frank.

In 2006 belandt Frank zodanig in de schulden dat het huis openbaar verkocht wordt in Taverne Ter Smissen. Hoewel Mo Fawzi het huis tracht te bemachtigen gaat Luc Bomans er mee aan de haal aan een koopprijs van 150.000 euro. Simonne reageert furieus, maar Luc overtuigt haar van zijn goede bedoelingen en laat haar met Franky er gratis verblijven, zolang nodig is.

Simonne en Frank helpen Lucs vrouw Leontien te vluchten naar het buitenland samen met hun zoontje Lowie. Luc chanteert daarop Frank en Simonne om het huis te verkopen indien ze niet zouden vertellen waar Leontien en Lowie zijn. Maar beide geven niet toe. Luc stelt daarop het huis te kopen via Notariaat Vlerick. Frank vreest dat hij geen lening zou kunnen krijgen om het huis te kunnen kopen, aangezien hij geen werk heeft. Maar dan blijkt dat Leontien hen het geld van de verkoop van haar appartement schenkt. Met het bedrag zijn Frank en Simonne uit te schulden en kunnen ze het huis terugkopen op 25 februari 2008.

BewonersEdit

Frank woonde er samen met Jenny en Bianca, totdat een slippertje met Simonne dit verstoorde. Jenny en Bianca gingen het huis uit en Simonneke trok dan bij Frank in. Ook zijn moeder, Florke, kwam bij hun wonen nadat haar vriend was overleden en snel kwam haar nieuwe vaste vriend er ook wonen, Rogerke. Even later werd Simonne ook zwanger en kregen ze een zoon, Franky.

In seizoen 9 kwam er een hele boel opschudding bij de Bomansen. Terwijl de moeder van Simonne plots voor de deur stond, bleef Rogerke in een operatie. Ook Florke kwam ten overlijden bij haar zus in Charleroi.

Jaren later zag Simonne Frank met een andere vrouw. Ze gooide hem meteen buiten, maar later bleek dat het ging om een dubbelganger. Die hebben ze vermoord teruggevonden en opnieuw dacht men dat het om Frank ging. Simonne had heel veel verdriet en vond opnieuw geluk bij Mo. Ze kreeg er al snel zijn dochter bij, tot ergernis van Yvette en Franky.

Als Frank weer voor de deur stond, is Simonne na lang twijfelen opnieuw een relatie met hem begonnen. Maar deze loopt opnieuw op de klippen na een slippertje door Simonne met Herman. Frank gooit zijn vrouw buiten, maar maakt het even later terug goed. In seizoen 19 komen Bram en Jana bij hun wonen en trekt Franky met zijn echtgenoot naar Amerika. Bram verhuisd een tijdje later naar Frankrijk en Lowie komt bij hun inwonen. Ook Jana ging bij hun inwonen. Wat later verhuizen zowel Lowie als Jana naar hun nieuwe huis dat ook in de dreef is gelegen.

Naam Begindatum Einddatum Reden
Voormalige Bewoners
Jenny Verbeeck 1970's Jan 1996 Relatiebreuk met Frank
Bianca Bomans Jan 1979 Jan 1996 Ruzie met Frank
Luc Bomans Mrt 1996 1997 Verhuisd naar Rosa
Roger Van de Wiele Okt 1996 Jan 2003 Overleden tijdens operatie
Florke Rousseau Feb 1996 Feb 2004 Overleden aan ouderdom
Cois Pelckmans
Angèle Backx
Mo Fawzi
Aïsha Fawzi
Franky Bomans
Lowie Bomans
Yvette Backx Overleden
Logees
Bram Schepers
Peggy Verbeeck
Jana Blomaert
Waldek Kosinski
Huidige Bewoners
Frank Bomans 1970's
Simonne Backx ?

Foto'sEdit

BuitenkantEdit

WoonkamerEdit

Gang (benedenverdieping)Edit

EetkamerEdit

KeukenEdit

Gang (bovenverdieping)Edit

Slaapkamer 1Edit

Deze ruimte werd gebruikt als slaapkamer van Frank Bomans. Nadat hij een relatie begon met Simonne Backx werd het ook haar kamer.

Slaapkamer 2Edit

Deze ruimte werd gebruikt als slaapkamer van Bianca Bomans.

Nadat Bianca verhuist, trekt Florke Rousseau in de kamer. Nadat zij een relatie begon met Roger Van de Wiele werd het ook zijn kamer.

KoerEdit

Via de keuken kan men naar de achterkant van het huis. Deze achterdeur leidt naar een toilet en ook de garage.

De koer wordt doorheen de reeks gerenoveerd. De bakstenen worden in een witte kleur herschilderd.

AchterkantEdit

De achterkant verschijnt enkel in de eerste generiek en in Aflevering 429 en Aflevering 544. Hoewel we na de eerste generiek de achterkant niet meer te zien kregen, kunnen we afleiden uit de zichtbare renovatie vanuit de keuken dat de bakstenen herschilderd zijn in een witte kleur.

GarageEdit

De garage verschijnt enkel in de Aflevering 545. Deze ligt aan de achterkant van het huis en kan bereikt worden via de achterdeur in de keuken of via de weg die aan de achterkant van het huis grenst. Indien er een directe doorgang via het huis naar de garage zou zijn zou deze zich in de keuken moeten bevinden.

TriviaEdit

  • Deze woning en het Herenhuis van Ann De Decker en Judith Van Santen zijn de langst gebruikte decors uit de hele reeks.
  • Het adres van de woning in de reeks is hetzelfde als die van de woning in het echte leven.
    • Mocht dit ook overeenstemmen met de reeks, dan is de weg die aan de achterkant van het huis grenst de kloosterweg.
  • Franky Bomans zou zijn slaapkamer, een "piratenkamer", op de zolder hebben gehad. Rekening houdend met de eenmalige verschijning van de bovenverdieping en de constructie van de buitenkant zou er echter geen zolder zijn in huis.
  • In het derde seizoen kwam de achterkant van de woning in beeld met een reeds wit geschilderde gevel. Pas later in de reeks werd de set van de koer ook herschilderd.

Lees MeerEdit