† Roxanne Goethals
Seizoenen 26 ProfielRoxanne.JPG
Eerste verschijning Aflevering 4840 - 4 september 2020
Laatste verschijning Aflevering 4971 - 8 maart 2021
Gespeeld door Eve Van Avermaet

Kinderen Geen
Ouders Onbekend
Categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaGalerijLees Meer

Algemene Informatie

Roxanne Goethals is een gastpersonage dat op 4 september 2020 (aflevering 4840) en van 26 november 2020 (aflevering 4899) tot en met 8 maart 2021 (aflevering 4971) werd vertolkt door Eve Van Avermaet.

Verhaallijnen

Thuis afl4899 T2 LowieRoxanne.png
Thuis afl4900 T1 RoxanneLowie.png

Kennismaking met Lowie

Roxanne komt als potentiële klant van Boowie in contact met Lowie Bomans. Ze is interieurarchitecte van beroep. Haar broer Geert Goethals is al jaren een vaste klant bij hen. Het klikt goed tussen Roxanne en Lowie en ze gaan na hun zakelijke bespreking nog iets eten. Volgende ochtend treft Bob haar aan bij hun thuis. Ze is bij Lowie blijven slapen. Bob is niet te spreken over het gedrag van zijn zakenpartner en wil dat hij zich professioneler opstelt.

Lowie trekt zich weinig aan van op de vingers getikt te zijn door zijn collega's en gaat nog een paar avonden uit met Roxanne. Bob krijgt telefoon van Goethals om te vragen dat Lowie afstand van zijn zus neemt. Ze heeft namelijk een alcoholverslaving waarin ze door het contact met Lowie in is hervallen.

Thuis afl4840 10 JasperRoxanne.png
Thuis afl4923 T2 HarryRoxanne.png

Het slechte pad

Ondanks de afkeuring van haar broer blijft Roxanne met Lowie afspreken. Roxanne is niet onbekend in het drugsmilieu. Zo is ze een oude kennis van Jasper Berens. Het valt Lowie zijn omgeving op dat hij de laatste tijd veel meer energie heeft. Via Roxanne is hij aan de cocaïne geraakt.

Roxanne stelt Harry Peeters voor aan Lowie. Harry is een ambitieuze zakenman die in het bezit is van meerdere dancings en evenementzalen, en interesse heeft in die aan te passen met de innovatieve technologie van Boowie. Lowie is helemaal in de ban van het uitgangsleven en wordt door Roxanne helemaal warm gemaakt voor de samenwerking met Harry. Hoewel zijn zakenpartners er sceptisch tegenover staan, tekent hij het contract met Harry.

Wit.png
Wit.png

Problemen met de politie

Deze verhaallijn wordt binnenkort aangevuld.

Wit.png
Wit.png

Uitgebrande wagen

Trivia

  • Roxanne is geboren op 25 augustus 1993 en overleden op 8 maart 2021.
  • Eve Van Avermaet is de dochter van Bart Van Avermaet, die de rol van Waldek Kosinski vertolkt, en zus van Vic Van Avermaet, die al twee gastrolletjes in Thuis heeft gespeeld. In de spin-off serie Secrets nam Van Avermaet de rol van Lauren De la Faille voor haar rekening.
  • Roxanne werd 'Roxie' genoemd door Lowie.
  • De arm die in het uitgebrande autowrak in beeld gebracht werd, is wel degelijk de echte arm van Eve van Avermaet. Er werd make-up aangebracht om haar huid er verkoold te doen uitzien.

Galerij

Lees Meer