Wikia

Sandrine Verbeelen
SandrineProfiel
Vorig Hoofdpersonage
Naam Sandrina Verbeelen
Sterftedatum 1 februari 2008
Beroep Binnenhuisarchitecte bij Marie Design (2006-2008)
Woonplaats Huis van Marianne
Familie
Grootouders Odette Julémont
Ouders Geert Smeekens
† Emma Raeymaeckers
Productie
Gespeeld Door Katrien De Beck
Debuut Aflevering 2049 (05/10/2006)
Einde Aflevering 2330 (01/02/2008)
Reden Overleden aan hersenbloeding

Algemene InformatieEdit

Sandrine is een hoofdpersonage dat in het twaalfde seizoen haar intrede maakte in de serie. Het personage werd vertolkt door Katrien De Beck. Ze verdween in het dertiende seizoen uit de serie.

Liefdesleven en FamilieEdit

Sandrine is de dochter van Geert Smeekens en Emma Raeymaeckers. Aan het sterfbed van haar moeder krijgt ze te horen dat Geert haar werkelijke vader is en niet Gilbert Verbeelen. Ze kende Geert al, maar wil nu een hechtere band met hem krijgen. Sandrine begint een lesbische relatie met Ann De Decker. Geert kan er niet mee leven dat zijn dochter lesbisch is. Na een zoveelste ruzie tussen de twee krijgt ze een hersenbloeding en steft ze.

BeroepslevenEdit

Sandrine maakt haar opwachting als binnenhuisarchtitecte bij het kersverse bedrijf Marie Design, dat opgericht werd door Marie Van Goethem. Ze is zeer modebewust en werkt vooral keihard. Ze kan het goed vinden met Marie en collega Luc.

VerhaallijnenEdit

Dokter Smeekens lijkt van de aardbodem verdwenen, nadat Ann en Sandrine meedeelden een koppel te zijn. Smeekens komt niet meer opdagen in de praktijk. Als hij terug opdaagt, heerst er spanning tussen haar en Geert. Hij maakt zichzelf wijs dat Sandrine zijn dochter niet is, waarop Sandrine voorstelt om een DNA-test te laten uitvoeren. Dit wil Geert echter niet.

Peter Vlerick wil beginnen als advocaat en vraagt aan Sandrine om zijn kantoor in te richten. Ze kan het bijzonder goed met hem vinden, wat leidt tot een hele boel jaloezie bij Ann. Ze is dan ook razend als ze niet wordt uitgenodigd op een etentje tussen Geert, Sandrine en Peter.

Ann koopt het pand van fitnessclub Fit & Fun. Ze roept de hulp in van Sandrine om het te renoveren. Ann zou graag een kindje willen en deelt haar wens met Sandrine. Ze besluiten samen een kind te adopteren en vertellen het aan Marianne. Ze is dolgelukkig, maar Geert wordt nog niet ingelicht.

De vader van Geert is zwaar ziek. Hij komt ten overlijden. Sandrine gaat mee naar de begrafenis van hem met Geert waar ze Geerts moeder [[Odette Julémont|Odette[[ tegenkomen. Geert wil echter niet dat ze haar leert kennen. Hij ontloopt haar, omdat zij zijn vader en hem in de steek had gelaten voor een relatie met een andere vrouw. Dat is eveneens de reden waarom Geert de lesbische geaardheid van Sandrine niet snel aanvaardt.

Tijdens een hevige discussie tussen Geert en Sandrine, valt ze levenloos neer op de grond. Ze heeft een hersenbloeding gehad. Ze wordt onmiddelijk naar het ziekenhuis gebracht en Ann, Geert en Odette bezoeken haar iedere dag. Ze komt terug bij bewust zijn, maar even later krijgt ze een tweede hersenbloeding. Ze sterft.

Sandrine is de dochter van Geert Smeekens en Emma Raeymaeckers. Aan het sterfbed van haar moeder krijgt ze te horen dat Geert haar werkelijke vader is. Ze kende hem al, maar wil nu een hechtere band met hem krijgen. Sandrine begint een lesbische relatie met Ann De Decker. Geert kan er niet mee leven dat zijn dochter lesbisch is. Na een zoveelste ruzie tussen de twee krijgt ze een hersenbloeding en steft ze.

VermeldingenEdit

Geert en Marianne hun relatie loopt op de klippen en Marianne neemt wraak op hem. Nadat Nancy een koekjestrommel met foto's van hem en Sandrine vond op zolder, verknipt Marianne al de foto's met een kartelschaar. Geert is hiervan enorm aangedaan.

In tweeduizend en negen adopteert Ann een dochter, die wordt vernoemd naar Sandrine.

TriviaEdit

  • Tijdens de dood van Sandrine, was Slow Down van Billie King te horen op de achtergrond.