Wikia

Sanitair Vercammen
Loodgietersbedrijf
Seizoen 2 tot 11

Algemene Informatie

Sanitair Vercammen kwam in beeld van aflevering 193 (22 januari 1997), gedurende het tweede seizoen, tot 2006, gedurende het elfde seizoen. Het bedrijf was een loodgietersbedrijf. Twee kantoren, een vergaderruimte (die pas in seizoen zes werd gebouwd en een tijd een bureau was) en sporadisch de buitenterreinen werden in beeld gebracht. Na het faillisement van de zaak vestigde Marie Design zich in hetzelfde gebouw.

In seizoen vier vestigt in het bedrijf Impresa Saliëri Benelux. Vercammen heeft een overeenkomst Saliëri Italië en krijgt het alleenrecht op de verkoop van Salieri badkamers in de Benelux. Het bedrijf gaat failliet in seizoen zeven.

Aandeelhouders

?

- mrt 1997

mrt 1997 -

Na het overlijden van haar vader erft Leontien alle aandelen van het bedrijf.

? - dec 2000

Leontien is genoodzaakt 60% van haar aandelen aan de grote baas van Saliëri Italië te verkopen.

dec 2000

Zonder het medeweten van de andere aandeelhouders verkoopt Antonio Saliëri 20% van zijn aandelen aan Derijcke.

dec 2000 - jan 2001

Saliëri blijkt in geldnood te hebben gezeten na problemen met de fiscus. Patrick Derijcke krijgt van hem de opdracht om al diens aandelen in het bedrijf te verkopen. Op 29 december 2000 (aflevering 935) koopt Luc 40% van de aandelen voor 40.000.000 frank (1.000.000 euro) en neemt hij een optie op de overige 20%, die hij binnen de twee weken moet betalen. Zoniet, dan worden de aandelen verder verkocht. Ook koopt hij 40% van het bedrijf Saliëri Italië.

jan 2001 - mrt 2002

Luc heeft een optie voor 20% van de aandelen van Saliëri-Vercammen. Hij vraagt Marianne voor een lening van 20.000.000 frank (500.000 euro) als investering. Leontien is woest en wil zich niet uit haar eigen bedrijf laten zetten. Ook zij doet beroep op Marianne. Maar uiteindelijk beslist zij om zelf de aandelen te kopen en ontpopt ze zich tot een ware zakenvrouw.

Het komt aan het licht dat de 20% aandelen niet meer de eigendom van Saliëri waren, maar inmiddels opgekocht zijn door Patrick. Marianne krijgt door dat Saliëri ze aan een zacht prijsje moet verkocht hebben, aangezien hij problemen had met de fiscus, en biedt slechts 15.000.000 frank (375.000 euro) meer voor de 20% aandelen. Patrick heeft het geld dringend nodig voor een nieuw project in Italië en besluit te verkopen. Op 23 januari 2001 (aflevering 952) wordt Marianne mede-aandeelhouder, al heeft ze nog geen beslissingsrecht.

Marianne gaat akkoord om Leontien uit te kopen voor 40.000.000 frank om zo ook beslissingsrecht te verkrijgen. Luc achterhaalt dat Leontien akkoord is gegaan met het doel om met Frank een concurrerend bedrijf op te richten en verscheurt het contract net op tijd. Leontien zou een clausule in het contract moeten ondertekenen dat ze de eerst volgende tien jaar geen nieuw bedrijf mag oprichten, maar dat wil ze niet. Ze wil verkopen aan een derde, maar dat kan wel eens moeilijk worden met haar minderheidsparticipatie.

mrt 2002 -

Leontien is intussen uit het bedrijf gezet door Luc en Marianne, ookal zit ze nog voor een miljoen euro in het bedrijf. Ze verneemt van Derijcke dat Marianne voor 65.000.000 frank de aandelen van het Italiaans filiaal van Salieri wil kopen en is woest uit jaloezie. Ze heeft van Simonne te horen gekregen dat ze verkracht werd door Luc. Die wil haar doen zwijgen en schenkt hiervoor al zijn aandelen, met inmiddels een waarde van een miljoen euro, aan haar. Op 15 maart 2002 (aflevering 1185) gaat Leontien terug aan de slag als zaakvoerster. Marianne is in alle staten wanneer ze dit nieuws verneemt en wordt bovendien meteen op straat gezet door Leontien.

Wordt aangevuld.

Werknemersbestand

Frank Bomans Loodgieter 1978 18 januari 1996 Ontslag op staande voet
12 februari 1996 9 april 2001 Vrijwillig ontslag
Luc Bomans Loodgieter 24 januari 1997 7 februari 1997 Promotie
Chief Executive 7 februari 1997 22 december 2000 Promotie
Bedrijfsleider 22 december 2000 15 maart 2002 Demotie
Executive Manager 15 maart 2002 onbekend onbekend
onbekend 28 september 2005 onbekend onbekend
Veronique Van Sevenant Secretaresse 8 april 2002 20 september 2002 Vrijwillig ontslag
Simonne Backx Verkoopster 1989 onbekend Strubbelingen met Louis
Secretaresse 26 maart 1997 30 april 2001 Ontslagen op staande voet door Marianne
Eddy Van Noteghem Elektricien onbekend onbekend onbekend
Cois Pelckmans Loodgieter vóór september 1997 onbekend onbekend
Bjorn Loodgieter vóór oktober 1997 ná oktober 1998 -
Louis Vercammen Bedrijfsleider vóór 1979 26 april 1996 Ziekteverlof (later overleden)
Gaston Vercammen Bedrijfsleider onbekend onbekend onbekend
Mo Fawzi Loodgieter onbekend onbekend onbekend
Jakke Loodgieter onbekend onbekend onbekend
Rudi Sterckx Loodgieter onbekend 19 maart 1997 onbekend
Marianne Bastiaens Bedrijfsleidster 29 januari 2001 15 maart 2002 Uit functie ontnomen
Joeri Verbist Secretaris 10 september 2001 6 december 2001 Ontslagen op staande voet door Marianne
Kristoff Verbist Loodgieter 27 oktober 1997 onbekend onbekend
Marie Van Goethem Secretaresse onbekend 26 januari 2006 Ontslagen op staande voet door Leontien
Bedrijfsleider onbekend onbekend
Eva Verbist Secretaresse 19 november 2004 onbekend onbekend
Leontien Vercammen Bedrijfsleidster 1997 28 maart 2001 Uit functie ontnomen
15 maart 2002 maart 2006

Foto's

Buitenkant

Kantoor 1

Kantoor 2 / Impresa Saliëri Benelux

Kantoor 3 / Extra bureau / Vergaderruimte

Deze ruimte komt in beeld vanaf aflevering 955 (26 januari 2001).

Buitenterreinen

Trivia

  • De buitenopnames van het bedrijf gebeurde bij Van der Cruys Badkamers & Verwarming te Ternat.
    • Meerdere keren kwam het logo van de eigenlijke zaak samen met dat van Sanitair Vercammen in beeld bij de buitenopnames.
  • Na aflevering 975 verdwijnt het bordje van Antonio Salièri van de deur naar het kantoor van Leontien en Luc. Dit was mogelijk een idee van Marianne.
  • Leontien blikt in aflevering 1829 terug met Luc op de voormalige werknemers bij het bedrijf. Ze vermeldt redelijk snel ook Joeri, wat frappant is, aangezien ze in die tijd door Marianne was verboden zich nog in het bedrijf te begeven.