Locaties

Bedrijven

Sanitechniek

Eerste bedrijf (2001 tot 2006) Tweede bedrijf (2008 tot 2013)

Algemene Informatie

Sanitechniek kwam in beeld van 24 april 2001 (aflevering 1017), gedurende het zesde seizoen, tot en met 22 maart 2006 (aflevering 1973), gedurende het elfde seizoen. Het bedrijf is een loodgietersbedrijf.

De eerste maanden lag het bedrijf in het huis van Frank en Simonne. Vanaf 4 oktober 2001 (aflevering 1069) kwam de nieuwe locatie in beeld. In dat gebouw was voorheen ook Kapsalon Rosa gevestigd. Het kantoor met twee bureau's, de inkom en een deel van het archief werden in beeld gebracht. Op de bovenverdieping was ook een woning gelegen.

Op 2 april 2008 (aflevering 2373), gedurende het dertiende seizoen, keert de locatie en naam van het bedrijf terug wanneer er zich een loodgietersbedrijf vestigt met dezelfde naam.

Eigenaars Gebouw

Aangezien er bij de oprichting onvoldoende kapitaal is voor een eigen kantoor, wordt het bedrijf gevestigd in het huis van Frank en Simonne. Het is een tijdelijke oplossing, aangezien de situatie moeilijk leefbaar is voor Florke.

Marianne verkoopt het pand waarin Kapsalon Rosa gevestigd was. Roger wordt door Rosa ingehuurd om als stroman op te dagen op de openbare verkoop en slaagt erin het pand te bemachtigen voor een bedrag van 8.000.000 frank. Ondertussen begint Sanitechniek zwaarder door te wegen op de leefsituatie ten huize Bomans, waarop Roger besluit om het pand niet aan Rosa door te verkopen maar het aan Sanitechniek te verhuren. Hij stelt nog voor om de bovenverdieping aan Rosa onder te verhuren, maar dat ziet zij niet zitten.

Aandeelhouders

apr 2001 - mrt 2002

Sanitechniek wordt als rechtstreekse concurrent van Sanitair Vercammen opgericht door Frank en Leontien met een gelijke verdeling van aandelen. Leontien behoudt intussen nog een reeks aandelen bij de concurrentie.

mrt 2002 - mrt 2006

Simonne wordt het slachtoffer van verkrachting door Luc. Leontien treft haar diezelfde avond hysterisch aan bij haar thuis en krijgt het volledige verhaal te horen. Luc zet alle middelen in om te voorkomen dat Leontien tegen hem getuigt op zijn proces en slaagt erin om haar te verleiden. Uit liefde voor Luc en na het verkrijgen van al zijn aandelen bij Sanitair Vercammen pleegt ze meineed op het proces, wat ervoor zorgt dat hij vrijgesproken wordt. Simonne en Frank zijn razend op Leontien en willen nooit meer met haar samenwerken. Leontien wordt verteerd door schuldgevoel en schenkt uit spijtbetuiging haar aandelen van Sanitechniek aan Simonne.

Werknemers

Werknemer Functie Begindatum Einddatum Reden
Waldek Kosinski Klusjesman Okt 2001 Nov 2001
Leontien Vercammen Zaakvoerster ? 14 mrt 2002
Simonne Backx Zaakvoerster 14 mrt 2002
Mo Fawzi Klusjesman 15 apr 2002 ?
Reggie Klusjesman 15 apr 2002 16 sep 2002 Ontslagen door Frank

Foto's

Buitenkant

Kantoor

Magazijn

Trivia

  • Sanitechniek zou aanvankelijk Verbosan hebben geheten, afgeleid van Vercammen-Bomans Sanitair.

Lees Meer

Binnenkort.