Wikia

Week 27

Week 28

Week 29

Aflevering 136 (#3136) - maandag 5 maart 2012

Paulien twijfelt of ze wel goed heeft gedaan door aan de Femke te zeggen dat Rafael zijn medicatie niet meer nam. Ann zegt aan Geert dat Femke een minnaar heeft gehad en hij sluit het niet uit dat de minnaar Femke heeft willen vergiftigen. Femke zou een meisje gehad hebben. Franky is er niet mee opgezet dat Jana bij hen thuis komt. Bram is terug van Ibiza. Het vertrouwen van Nancy tegenover Eddy is geschonden maar hij zegt dat hij geen contact meer zal hebben met Martha. Bram verneemt dat Tibo bij Franky is komen inwonen. Eddy zegt dat hij een recept zoekt om bier te brouwen; een recept dat van vader op zoon is overgegaan. Tibo belt Jana om te vragen een beetje afstand te nemen. Franky heeft de spullen van Tibo, die in de kamer van Bram stonden, bij zijn ouders gezet. Rafael wil Femke bezoeken maar zij wil dat hij weggaat. Ann ondervraagt Peter over het gedrag van Femke tijdens de zwangerschap. Ann zegt aan Peter dat er een vruchtafdrijvende stof in haar bloed is gevonden.

Aflevering 137 (#3137) - dinsdag 6 maart 2012

Rafael probeert Femke te overtuigen van zijn goede bedoelingen. Ann doet uitschijnen dat Peter Femke vergiftigd heeft. Mevrouw Delange van Ibiza is tevreden over Bram's werk en heeft een e-mail gestuurd maar Luc vindt hem niet terug. Frank heeft een broodje "kaas met honing" gekocht voor Eddy in plaats van "kaas met haring", zoals hij had gevraagd. Peter vraagt in de Noorderzon of Femke daar misschien iets verkeerds heeft gegeten. Ann voelt zich schuldig dat ze de zaak Femke aan de politie heeft gemeld maar Geert vindt dat ze juist heeft gehandeld omdat er vermoeden van misdrijf is. Luc probeert met Julia een etentje te versieren maar zij weigert. Peter verneemt van Paulien dat Rafael zijn pillen niet meer neemt. Mayra ontvangt nog steeds klanten via de woonkamer. Bram en Tibo willen beide de verjaardag van Franky vieren maar Bram wil een vette fuif en Tibo een intiem etentje. Eddy en Waldek beginnen met hun eerste brouwsel. De politie is Rafael aan het ondervragen in de loft op het moment dat Peter binnenkomt. Hij verneemt dat Ann de politie heeft gecontacteerd betreffende de vergiftiging. Het komt tot een discussie tussen Peter en Rafael en Peter geeft hem een rake klap. Peter wordt meegenomen naar het politiebureau.

Aflevering 138 (#3138) - woensdag 7 maart 2012

Peter wordt ondervraagd door de politie. Tim zegt dat Ann verklaard heeft dat Femke een minnaar had. Rafael begint nu helemaal te flippen in de loft. Peter zegt aan Tim dat Rafael de man is die ze moeten hebben maar Tim zegt dat er voorlopig geen bewijzen zijn. Rafael heeft een klacht tegen Peter ingediend wegens slagen en verwondingen. Marianne beklaagt zich bij Mayra dat er weer een klant langs haar woonkamer is gepasseerd. Ann en haar familie vernemen dat Peter is aangehouden ingevolge de klacht. Franky heeft uiteindelijk toch liever een fuif. Marianne geeft toch de foto's van Robin aan Tom (maar hij bekijkt ze niet). Het brouwen in de keuken van de Zus & Zo begint op Rosa's zenuwen te werken. Peter wordt vrijgelaten. Tom bekijkt de foto's uiteindelijk toch maar reageert onverschillig. Tim ondervraagt Paulien over Rafael. Femke is naar huis, tegen het advies van de dokter. Ze komt thuis en Rafael begint direct over een studio die ze gaan huren. Femke zegt hem dat hij haar kind heeft vermoord. Tibo wil met Franky de dag voor zijn verjaardag gaan eten en hem voorstellen aan zijn ouders. Peter komt de loft binnen; het komt tot een discussie en Rafael steekt Peter neer.

Aflevering 139 (#3139) - donderdag 8 maart 2012

Bram zegt Franky dat hij het moet bijleggen met Tibo want ze zijn een goed koppel. Tom brengt de foto's terug naar Marianne. Peter gaat het halen; er zijn geen organen geraakt. Marianne denkt dat Tom de foto's niet wil ingevolge de stress van het proces. Lynn wil iets gaan drinken met Tom, zonder bijbedoelingen. Tibo wil dat Jana wat geduld oefent want Franky heeft hem nu meer nodig. Luc heeft een foto achtergehouden van een vrouw waarmee Bram iets gehad heeft in Ibiza en toont hem nu aan de anderen. Franky vertelt Bram dat Tibo een dochter heeft. Peter vraagt Femke of ze ooit met Rafael heeft geslapen maar zij zwijgt. Peter wil dat ze weggaat.

Aflevering 140 (#3140) - vrijdag 9 maart 2012

De voorbereidingen voor Franky's fuif verlopen niet zo vlot. Eddy mag nog niet bij Nancy slapen, sinds zijn misstap met Martha. Femke probeert aan Peter uit te leggen waarom ze van Rafael niet kon scheiden maar hij wil dat ze weggaat en nooit meer terugkomt. Tim komt aan Paulien zeggen dat Rafael en Femke een relatie hebben gehad. Frank heeft zich vergist met de boodschappen en Simonne denkt dat er nu toch echt iets misloopt met zijn gehoor. Nancy bezoekt Peter en ziet dat Femke er niet is. Nancy vraagt aan Peter wat er nu juist gebeurd is tussen hem en Rafael en waarom. Maar Peter zegt dat ze dat aan Nancy moet vragen. Frank wil van het bierbrouwsel proeven maar Eddy zegt dat het nog te vroeg is want er moet nog suiker bij en het moet hergisten. Julia en Simonne hebben hun eigen theorieën over de relatie van Femke en Rafael maar Peggy wil ook Femke's versie horen. Nancy vindt de brouwersketel, proeft en vindt dat geen mens dat door zijn strot krijgt en doet er een hele bokaal suiker bij. Peter zegt aan Tom dat hij het proces van Guy zal bijwonen. Femke biecht aan Nancy op dat ze Peter heeft bedrogen maar zet haar aan de deur. Bram beledigt Tibo op het feestje van Franky door hem te zeggen dat hij nog een tweede dochter uit zijn hoedje gaat toveren. Tibo stapt beledigd op want hij wist niet dat Bram op de hoogte was.