Wikia

Week 28

Week 29

Week 30

Aflevering 141 (#3141) - maandag 12 maart 2012

Franky zit met een kater na het feestje. Bram zegt aan Tibo dat hij het niet zo bedoelde. Nancy verneemt van Geert en Marianne met wie Femke een affaire heeft gehad. Peter heeft zichzelf ontslagen uit het ziekenhuis en komt naar het kantoor. Nancy geeft Femke haar vet. Femke zegt dat ze in Spanje ook al op punt hebben gestaan van te vrijen maar dat is de reden waarom ze is teruggekomen. Nancy kan Femke niet vergeven en zegt dat ze haar dochter niet meer is. Tom roept Ann op als getuige in de zaak Guy. Eddy komt binnen in de Noorderzon helemaal vol bier: al de flesjes bier springen stuk door de suiker die Nancy er aan toegevoegd heeft. Bram en Tibo komen niet goed overeen wat zijn relatie met Jana betreft. Tibo denkt dat het beter is dat hij opnieuw alleen gaat wonen. Peter komt zijn spullen halen in de loft. Lynn verzamelt op de vroegere school van Fien interessante gegevens.

Aflevering 142 (#3142) - dinsdag 13 maart 2012

Eddy zegt aan Nancy wat gebeurd is met de flesjes bier en dat iemand er suiker heeft bijgedaan. Als hij die vindt die dat gedaan heeft… Franky zegt aan Simonne en Frank dat Tibo een dochter van 15 heeft. Jens is terug uit Londen. Peter ziet de verdediging van Guy niet meer zitten: welke invloed zal die verdediging hebben op de familie van Tom? Waldek en Frank zijn de brouwketel met detergent aan het afwassen maar dat mag alleen maar met heet water, zegt Eddy. Eddy heeft het bewijs gevonden dat zijn recept juist was. Ann schrijft Femke antidepressiva voor. Franky zegt Tibo dat hij zal stoppen Jana als een bedreiging voor zijn relatie met Tibo te zien. In de Zus & Zo houdt Eddy een bierproeverij. Nancy zoekt Femke op en zegt haar dat Femke niet slecht is en dat ze haar nooit in de steek zal laten.

Aflevering 143 (#3143) - woensdag 14 maart 2012

Nancy doet tegenover Rosa dat ze niks afweet over het teveel aan suiker in het bier. Bram heeft een branderig gevoel bij het plassen en Tibo denkt dat het wel ernstig zou kunnen zijn. Lynn probeert het medisch dossier van de grootvader van Fien te bekomen voor het proces. Peggy stelt Femke voor tijdelijk bij haar in te trekken opdat ze zich niet eenzaam zou voelen en Femke aanvaardt. Er komt een brief toe voor Rafael betreffende de betaling van een huurborg voor de studio die hij wilde huren en hij heeft Femke als borg opgegeven. Bram zegt dat er etter "uit zijn buis" komt maar is bang om naar de dokter te gaan. Lynn heeft een taxi gevraagd en Jens komt opdagen; ze probeert te weten te komen waarom hij haar de laatste keer heeft laten staan. Tom zegt dat Femke niet als borg kan gesteld worden voor de huurborg want ze heeft niks getekend. Eddy ziet Bram bij de dokter zitten en zegt hem dat zijn "blaasontsteking" een cadeau is vanop Ibiza. Bram heeft SOA (seksueel overdraagbare aandoening). Marianne heeft een "familiereünie" georganiseerd.

Aflevering 144 (#3144) - donderdag 15 maart 2012

Franky verneemt wat Bram in Ibiza heeft opgeschaard. Yvette zou graag kennismaken met Jana. Eddy plaagt Bram met zijn "druiper". Nancy is opgetut voor het proces van Guy. Tom heeft ook Katrien opgeroepen als getuige. Paulien gaat naar Femke om haar uit te schelden in verband met Rafael. Het proces van Guy begint. Guy zegt dat hij alleen maar genegenheid en een knuffel wilde maar Fien begreep het verkeerd. Ze raakte in paniek. Femke wil terug wat werken in de Noorderzon want thuis wordt ze gek. Mayra en Luc getuigen. Femke verschijnt op het proces; Peter reageert verkeerd en Tom ontlast hem uit het proces. Ook Ann getuigt. Lynn krijgt tijdens het proces het medisch dossier van de grootvader van Fien overhandigd. Tom stelt vast dat de grootvader van Fien gestorven is door een paniekaanval en insinueert dat ook Fien mogelijk overleden is door een paniekaanval. Ann kan niet anders dan te bevestigen dat deze stelling waar zou kunnen zijn.

Aflevering 145 (#3145) - vrijdag 16 maart 2012

Het openbaar ministerie stelt dat niet kan aangetoond worden dat Fien gestorven is aan een hartfalen. Jens moet getuigen en ziet dat Lynn voor Tom werkt en hem misbruikt heeft om informatie te bekomen over zijn relatie met Fien. Ook Katrien moet getuigen en Tom stelt dat Fien ooit tijdens een examen is flauwgevallen en probeert zo de link te leggen naar haar overlijden. Julia getuigt en wordt ondervraagd door het Openbaar Ministerie en zegt dat Guy zelfmoord heeft willen plegen. Julia zegt dat de ouders van Fien recht hebben op de waarheid. Tom probeert Guy te overtuigen niet toe te geven dat Julia de waarheid spreekt, zegt hij tijdens een onderbreking van de zitting. In de zaal vraagt Tom of Guy zijn hand op de mond van Fien heeft gelegd en hij zegt dat Julia hem verkeerd heeft begrepen. De rechtbank oordeelt dat niet kan bewezen worden dat Fien is gestorven aan een hartfalen, noch aan verstikking door Guy. In zulk geval wordt geoordeeld in het voordeel van de beklaagde, zegt de rechter. Omdat Guy het lijk heeft verborgen en begraven wordt hij veroordeeld tot 9 maanden voorwaardelijk en een geldboete van 2500 €.