Wikia

Week 3

Week 4

Week 5

Aflevering 16 (#16) - maandag 15 januari 1996

Na haar val in de kelder helpt Jenny Felicienne. Walter is behoorlijk kwaad op zijn huishoudster en verplicht haar vanaf nu thuis te blijven. Jenny en Walter komen tot een compromis; zij neemt Felicienne's  taak over tot Felicienne weer te been is. Bianca excuseert zich voor haar gedrag van gisteren. Ook zij ziet in dat niet terug gaan naar Frank de beste oplossing is. Volgens Jenny is er geen probleem als Bianca ook bij de dokter zou intrekken. Zo ver wil Bianca niet gaan. Jenny zelf is al erg opgelucht omdat Bianca haar zijde kiest. Walter houdt vol en Rosa gaat dan toch in op zijn uitnodiging voor een weekend in de Ardennen. Dat Bennie en Neil elkaar kennen was duidelijk. Nu blijkt ook dat ze samen 'zaakjes' doen. Tom is druk bezig met de voorbereidingen van de doop. Hij ziet het groots, maar heeft geen aandacht voor detail. De ongelukkige schacht Jan, is er het slachtoffer van.

Aflevering 17 (#17) - dinsdag 16 januari 1996

Walter en Ann helpen de ongelukkige schacht Jan naar het ziekenhuis. Walter is razend op Tom, maar Marianne kan hem nog intomen. Tom beseft dat hij een zware fout gemaakt heeft, maar denkt er nog goedkoop vanaf te komen, tot de schacht weer aanbelt. Ditmaal met een advocaat aan zijn zijde. Peggy vraagt aan haar moeder of Bennie niet voor een tijdje bij hen mag intrekken. Rosa weigert categoriek. En daar doet ze goed aan. Want Bennie doet nog steeds zaakjes met Neil. Toch verrast Bennie Rosa door het geld van de diefstal terug te geven. Rosa zal Peggy's voorstel nog even in beraad houden. Bianca vraagt Peggy om raad: ten eerste weet ze niet goed of ze bij vader moet blijven, dan wel bij mama intrekken. Ten tweede is er Neil die het tijd vindt worden dat ze samen naar bed gaan. De romantische ziel Bianca is daar nog niet aan toe. Peggy vindt dat flauw.

Aflevering 18 (#18) - woensdag 17 januari 1996

Tom is in paniek als hij hoort wat hem eventueel te wachten staat. Walter slaagt erin de gemoederen te bedaren. Hij doorziet het plannetje van de vader en de schacht en kan tot een minnelijke schikking komen. Tom zal wel moeten afdokken. Ann en John zijn duidelijk verliefd. John kan een eerste, kleine deuk in de prille liefde handig omzeilen. Felicienne kom vol overtuiging met haar plan aanzetten; van haar mag Jenny, tijdelijk, tot Felicienne zelf weer aan het werk kan, haar baan overnemen. Het bestand Walter-Jenny  houdt, voorlopig nog, stand. Rosa heeft schoon genoeg van de jongerenbijeenkommsten bij haar thuis. En ze krijgt een telefoontje van Dirk. Volgens Peggy een aanbidder. Neil heeft nog een karweitje voor Bennie en zal hem niet betalen vooraleer dat opgeknapt is. Bianca heeft het moeilijk om zich volledig te geven. Ze moet Neil bekennen dat het haar eerste keer is. Ze probeert erover te praten met Jenny, maar de sfeer zit niet juist. Ze laat het er dan maar bij en gaat naar huis waar ze Frank en Simonne in bed aantreft. 

Aflevering 19 (#19) - donderdag 18 januari 1996

Walter moet nog even doorbijten, maar zal dan toch kunnen vertrekken om samen met Rosa van het weekend te genieten. Rosa drukt Peggy op het hart zich te gedragen, maar die zet, zonder haar medeweten, een fuif op. Bennie mag dj spelen. Jenny heeft haar handen vol van het salon, met Peggy en met Bennie die toch weer even opdaagt. En ze licht een tipje van de sluier voor Marianne als ze zegt dat Rosa ook in de Ardennen is. Met Bianca en Neil gaat het minder. Bianca wil nog steeds niet vrijen, krijgt het beeld Frank en Simonne niet uit haar hoofd en zoekt steun bij Jenny. Neil probeert zijn vertier ergens anders te vinden. Hij test Ann eens uit, die gooit hem echter buiten. Simonne laat zich nu niet meer zo gemakkelijk door Frank afschepen. Frank zelf heeft het er moeilijk mee dat zijn dochter hem niet wil zien. Hij waarschuwt Neil dat Bianca nog altijd zijn oogappel is, dat Neil uit zijn doppen moet kijken. Frank heeft als eerste een juister beeld van Neil. Hij zit al een beetje in zak en as over de hele toestand en dan krijgt hij nog het bericht dat hij ontslagen is.

Aflevering 20 (#20) - vrijdag 19 januari 1996

Nu hij het bericht heeft gekregen dat hij ontslagen is, hervalt Frank in zijn oude gewoonte. Simonne probeert hem te helpen, maar hij weigert dat. Simonne kan het niet aanzien hoe Frank zichzelf verwaarloost en roept Anns hulp in. Die kan echter niet helpen. Jenny hoort eveneens dat Frank zonder werk zit en vindt thuis een teneergeslagen Frank. Frank beseft dat hij alleen de schuld is van wat hij nu meemaakt. Maar hij zal het er niet bij laten. Hij zal de arbeidsrechtbank inschakelen om zijn werk terug te krijgen. Marianne probeert bij Jenny wat meer te weten te komen over het reilen en zeilen van haar eigen echtgenoot.