Wikia

Week 7

Week 8

Week 9

Aflevering 36 (#36) - maandag 12 februari 1996

Walter en Tom komen terug uit de Ardennen. Goethals en De Mos ondervragen Tom en ondervinden dat ze met een kleine garnaal te maken hebben, al laten ze dat niet openlijk blijken. Toch lijkt het voor Tom goed af te lopen. Bennie is er echter niet gerust in: Tom zou zijn mond wel eens kunnen voorbij praten. Tom stelt hem echter gerust, hij heeft niets gezegd. Zodat Bennie besluit om toch maar naar The Square te gaan. Rosa, ontgoocheld als ze is, kan hij echter niet overtuigen van zijn goede bedoelingen. Rosa krijgt rare vragen van klanten in verband met saucissen. Het is Franks eerste 'nieuwe' werkdag bij Vercammen. Florke, Jenny en Bianca gaan naar de begrafenis van Pierre. Daarna naar de notaris waar Florke te horen krijgt wat ze vreesde: Pierre heeft haar niets nagelaten. Dus zal ze bij Frank moeten intrekken, maar dan moet Simonne weg. Florke zet Frank voor de keuze.

Aflevering 37 (#37) - dinsdag 13 februari 1996

Florke zet Frank voor de keuze: Simonne of zij. Frank weigert een keuze te maken. Simonne probeert te bemiddelen. Peggy en Bianca gaan squashen. Bianca heeft wat bedenkingen bij Jenny haar lessen. Ze maakt Peggy wat ongerust over het feit dat Bennie juist in The Square werkt. Peggy zal Bennie wel in het oog houden, ze gaat mee op zijn eerste werkdag. Rosa waarschuwt haar geen domme dingen te doen: helemaal loslaten kan ze haar dochter niet. Bianca zou graag een jobje hebben, iets bijverdienen. In de cafetaria vragen ze diensters. Dat zegt haar wel iets. Tom krijgt bericht dat hij nog even langs de onderzoeksrechter moet gaan. En hij probeert om weer contact te krijgen met Hannah. Dat doet ook Dirk die plots bij Rosa voor de deur staat.

Aflevering 38 (#38) - woensdag 14 februari 1996

Rosa ondervindt al snel waarom Dirk kwam aankloppen. Ze vindt het beter dat ze elkaar nu een tijdje niet meer zien. Peggy was al ongerust door het gesprekje van Bianca. Nu heeft ze gezien hoe het er in The Square aan toe gaat, geeft ze Bennie een uitbrander. Die ontkent alles, vindt dat ze overdrijft. Jenny probeert een welkomstspeech voor te bereiden. Dat lukt haar nog niet. Tom zal Felicienne nu eens precies uitleggen wat bodysculpting is. Florke krijgt een telefoon van Isabelle: haar vrees wordt bewaarheid. Isabelle wil het huis verkopen of verhuren. In geen van de twee gevallen kan ze dat betalen. Dus zit ze bij Frank en Simonne. Bianca is vastbesloten om de job van dienster te pakken te krijgen. Ze sleurt Peggy mee om te gaan kijken. Walter stelt Ann voor dat zij voorzitter wordt van een nieuwe vzw voor de kinderopvang. Tom krijgt goed nieuws van het gerecht: zijn strafregister blijft blanco.

Aflevering 39 (#39) - donderdag 15 februari 1996

In het bijzijn van Florke dwingt Frank Jenny om nu eens zelf te zeggen dat het echt gedaan is tussen hun twee. Zolang er geen echte scheiding is, vindt Jenny dat ze nog iets te zeggen heeft over haar huis. Erg aangedaan komt ze ten huize Walter aan waar ze wat troost vindt bij Bianca. Frank dringt bij Simonne aan om wat geduld te hebben met zijn moeder zodat er eindelijk weer wat rust komt in zijn huis. Bianca kan beter en beter opschieten met Tom. Samen met Peggy gaat ze naar de job van dienster vragen. Omdat ze echter minderjarig is moet ze het wel aan Jenny vragen. Peggy en Bianca slagen erin om hun moeders mee naar de cafetaria te nemen, om eens te gaan zien. Ze komen echter van een kale reis thuis: er is maar één vacature meer.

Aflevering 40 (#40) - vrijdag 16 februari 1996

Peggy probeert de kwestie diplomatisch te regelen: Bianca krijgt de job in de cafetaria en Peggy zal vergoed worden voor haar werk in het salon. Beide nichten zijn tevreden met deze oplossing, alleen Jenny heeft er wat bedenkingen bij. Frank is niet zo gelukkig met Simonnes grote nieuws: zij heeft een bij-jobke genomen. Maar als Frank aan een scheiding denkt, dan zullen alle centjes welkom zijn volgens Simonne, die dit gegeven ernstig neemt. Ann vertelt John van Walters voorstel. Dat schiet bij hem in het verkeerde keelgat. Maar nadat Ann hem op zijn plaats heeft gezet, moet hij inbinden. Jenny probeert haar eerste les voor te bereiden, maar wordt door jan en alleman gestoord. Wanneer Bianca aan haar eerste werkdag begint blijkt haar collega Simonne te zijn.