Wikia

Seizoen 22

Week 1

Week 2

Aflevering 1 (#4241) - maandag 28 augustus 2017

Tom probeert een hysterische Karin de les te spellen, maar krijgt een slag in het aangezicht, tot het amusement van Judith. Mayra is in alle staten als Sandrine verdwenen blijkt te zijn. Ze belt de politie op om een onderzoek op te starten. Ann en Jessica hun intiem moment wordt onderbroken door het slechte nieuws. Niet veel later duikt Marianne tot Anns ontzetting op samen met Sandrine, na een ijsje te zijn gaan eten. Olivia is opgelucht wanneer haar zwangerschapstest negatief blijkt te zijn. Tamara trekt haar conclusies uit deze gevoelens. Lowie krijgt Luc bij zijn dagelijks bezoek aan hem niet meer wakker. De pillen die naast hem liggen lijken te wijzen op een zelfmoordpoging. Olivia en Rosa alarmeren de hulpdiensten en proberen Lowie te kalmeren. Julia is niet blij wanneer ze te horen krijgt dat Luc naar het ziekenhuis is overgebracht. Waldek herinnert zich steeds meer over de avond van de verdwijning. Dieter vreest dat hij het verkeerd heeft aangepakt met Nancy en vlucht in de drank. Uit schrik om Nancy onder ogen te komen, laat Tim hem voor een nacht bij zijn thuis overnachten. Simonne probeert zonder resultaat Frank te bereiken.

Aflevering 2 (#4242) - dinsdag 29 augustus 2017

Simonne krijgt eindelijk een antwoord van Frank. Hij vertelt dat hij ok is en dat ze zich geen zorgen moet maken. Dieter praat met Sam over het huwelijksaanzoek dat hij aan Nancy deed. Hij beseft dat zijn timing verschrikkelijk fout was, net nu Eddy nog maar pas is vrijgekomen. Hij heeft schrik dat Nancy zou denken dat hij het heeft gedaan uit wantrouwen dat ze terug naar Eddy zou gaan. Ann biedt nogmaals haar excuses aan tegen Mayra over het gedrag van haar moeder. Junes wilt graag extra betaald worden nu hij een zwaar werk moet uitvoeren. Adil gaat alles behalve akkoord daarmee. Kaat schrikt wanneer een onbekend individu plotseling haar auto binnenstapt. Luc zijn toestand gaat erop voortuit en het lijkt dat hij de aanslag van Julia gaat overleven. Die is alles behalve blij, wanneer haar dat ter oren komt. Ondertussen denkt iedereen dat Luc een nieuwe zelfmoordpoging had ondernomen. Lowie is van streek na de gebeurtenissen rond zijn vader en zoekt steun bij Rosa. Hij wil terug meer tijd steken in het verzorgen van hem.

Aflevering 3 (#4243) - woensdag 30 augustus 2017

Julia polst bij Lowie om erachter te kunnen komen wat nu de echte toestand van Luc is. Het antwoord stemt haar alles behalve blij. Luc mag al terug naar huis. Hij probeert Lowie en Rosa te overtuigen van het feit dat hij helemaal geen zelfmoordpoging heeft ondernomen. Angèle en Rosa zijn klaar voor een wild avondje uit. Het individu die bij Kaat in de auto is gestapt blijkt niemand minder dan Frank te zijn. Die heeft besloten om niet langer op de vlucht te leven en zich te gaan aangeven bij de politie. Kaat brengt haar vader naar huis eerst. Simonne is trots op zijn beslissing en zegt dat ze hem nooit zal laten vallen. Nancy hoopt op een nieuw huwelijksaanzoek van Dieter. Ze maakt zich volledig op, in de hoop dat het zou komen, maar krijgt niet te horen wat ze wilt horen. Steven wil Kobe en Kaat trakteren op een etentje, om hen op die manier iets beter te leren kennen. Marianne vertelt Ann dat ze voor het bedrag van 50.000 euro Sandrine het ouderschap van Mayra heeft willen afkopen. Ann is niet te spreken over het gedrag van haar moeder.

Aflevering 4 (#4244) - donderdag 31 augustus 2017

Lowie kan regelen dat Marieke voor Luc kan komen, op voorwaarde dat hij iets meer betaalt. Hij voelt zich nog steeds verschrikkelijk over wat er met Luc gebeurd is en vindt troost bij Olivia. Julia gaat opnieuw langs bij Luc. Ze bezorgt hem een nieuwe doos koekjes, waarin ze gif heeft gemengd, en mishandelt hem verbaal en fysiek. Rosa botst op Julia, maar die verdraait de situatie en ze spreken af om samen iets te gaan drinken. Femke vertelt Peter over het mislukte huwelijksaanzoek van Dieter aan Nancy en het feit dat haar moeder eigenlijk wel wilt trouwen. Steven brengt Kobe mee naar zijn afspraak met Karin en is van mening dat Kobe evenveel recht heeft op de waarheid als hem. Karin vertelt dat ze Steven niet heeft ingelicht over haar tienerzwangerschap, omdat ze niet wou dat hij zich verplicht voelde om daarvoor te blijven, maar dat hij voor haar koos uit zichzelf. Marianne is emotioneel na haar aanvaring met Ann. Ze zoekt troost bij Leo en kust hem volop op de mond. Charité hoopte op vrijstelling te krijgen voor een aantal vakken, maar haar opleiding in Mali wordt hier niet erkend. Eddy biecht aan Simonne op dat hij Frank heeft verraden bij de politie.

  • Deze aflevering bevat een verwijderde scène, waarin Angèle en Rosa 's morgens thuis komen van hun avondje uit.

Aflevering 5 (#4245) - vrijdag 1 september 2017

Leo troost Marianne en zij kust hem op de mond maar wanneer hij haar kus beantwoordt geeft ze hem een mep. Karin vond adoptie voor Kobe de beste oplossing want hij herinnerde haar aan Steven maar haar moeder wou geen adoptie. Kobe loopt ontgoocheld weg. Rosa en Julia drinken iets in de Frens. Julia zoekt werk en Rosa heeft misschien werk voor haar in de instelling. Peter spreekt met Dieter over het feit dat Nancy teleurgesteld was over de manier waarop hij haar ten huwelijk heeft gevraagd en zegt dat het voor een vrouw belangrijk is dat een aanzoek memorabel moet zijn. Marianne heeft spijt over haar gedrag met andere mensen en zegt aan Judith dat ze altijd van de anderen teveel verwacht omdat ze zogezegd niet bij haar standing passen en ze beseft dat ze hierdoor kansen bij anderen laat liggen. Leo maakt zijn beklag bij Rosa over Marianne en windt zich behoorlijk op en zegt dat het nu voor altijd gedaan is met Marianne. Ann spreekt Mayra aan over de 50.000 € die ze van Marianne gekregen heeft. Mayra zegt dat Marianne naïef is geweest te geloven dat ze hierdoor Sandrine aan Ann zou laten. Marianne komt naar Leo om zich te excuseren maar Leo weigert. Marianne zoent hem echter op de mond. Nancy denkt dat Dieter haar niet meer wil maar net op dat moment komt Dieter binnen in uniform met een verlovingsring. Luc komt naar Lowie en Bob met zijn koekjes want Marieke komt langs. Er blijkt dat Julia Waldek heeft ontvoerd want ze is bij hem in de kelder en brengt hem eten. Marieke eet een koekje maar wordt dadelijk ziek. Julia bekent aan Waldek dat ze Cois heeft vermoord.