Wikia

Week 9

Week 10

Week 11

Aflevering 46 (#4286) - maandag 30 oktober 2017

De familie Bomans is klaar om te vertrekken naar La Palma. Frank is wat angstig voor de vlucht en heeft hierdoor felle buikkrampen, hoewel hij beweert dat hij aan salmonella lijdt. Eenmaal aangekomen lijkt hij hiervan plotseling genezen te zijn. Bij De Kabouters wordt de inbraak ontdekt. Waldek belt de politie. Die plaatsen Eddy als eerste op de verdachtenlijst. Ann houdt voet bij stuk om samen met Jessica naar het huwelijk te gaan. Ze mag zich echter nog aan een preek van Marianne verwachten, die opnieuw een poging doet om dit te verhinderen. Ondertussen ondervindt Jessica de last van op Sandrine voortdurend te moeten passen, terwijl ze haar stage zou moeten voorbereiden. Tom is bloednerveus voor zijn huwelijk en gaat samen met Arne lopen. Judith spendeert uren bij de kapper om het juiste kapsel te vinden. Lowie en Olivia lijken eindelijk hun weg naar elkaar teruggevonden te hebben. Femke en Peter delen aan Nancy mee dat Steven aan ALS lijdt. Nancy probeert Kobe op haar manier te troosten.

Aflevering 47 (#4287) - dinsdag 31 oktober 2017

Dieter denkt dat Eddy wel eens iets met de inbraak zou kunnen te maken hebben, gezien zijn verleden. Maar Eddy ontkent ten stelligste. Adildenkt dat Junes de dader is. Tom is erg zenuwachtig voor zijn huwelijk morgen en wil met Judith alles overlopen. Frank en Kaat genieten van hun vakantie op La Palma. Jessica gedraagt zich erg onwennig wanneer Ann haar bewierookt en zegt dat ze morgen op het trouwfeest de show gaat stelen. Judith vertrekt naar de Withoeve voor haar laatste nacht als vrijgezel. Tom vertrouwt de trouwringen aan Stan toe. Kobe vraagt aan Olivia of ze samen nog eens naar het meer gaan maar Lowie reageert meteen dat ze een koppel zijn en denkt dat Kobe bijbedoelingen heeft. Olivia is ervan overtuigd dat het niet zo is.

Aflevering 48 (#4288) - woensdag 1 november 2017

Tom is doodnerveus voor zijn trouw. Stan vraagt Tom aan wie hij de ringen heeft gegeven en Tom is meteen in paniek omdat hij gisteren de ringen aan Stan had gegeven maar Stan zegt meteen dat hij hem maar plaagt. Leo meldt zich voor het huwelijk met een boeket chrysanten, wat Marianne niet zint maar hij zegt dat er op Allerheiligen geen andere bloemen bij de bloemist waren. Nancy voelt Eddy aan de tand over de inbraak bij De Kabouters. Ann vindt Jessica niet thuis. De ouders van Judith komen toe voor het feest. Kobe is lastig op iedereen, vooral op Olivia omdat ze te laat is en ze moest helpen in de keuken. Ann heeft Jessica toch nog gevonden en ze zijn nog net op tijd in de Withoeve. De schepen komt naar de Withoeve en Tom en Judith geven elkaar hun jawoord.

Aflevering 49 (#4289) - donderdag 2 november 2017

Stan en Emma hebben een mooi cadeau voor Tom en Judith: ze vragen aan Tom om hen te adopteren, wat ze eerder hadden afgewezen. Tom stemt emotioneel toe. Jessica krijgt complimenten over haar uiterlijk, al is niet iedereen blij haar komst. Ann merkt al snel op dat er geen plaats voor Jessica is voorzien in de tafelindeling en spreekt Tom hierover aan. Judith neemt het voor haar op tegenover Tom en Marianne en voorkomt tijdelijk verdere opschudding. Mayra voorspelt aan Femke dat de boel echter nog snel zal escaleren. Olivia probeert Jessica te kalmeren, die over haar toeren na het incident is weggelopen. Ann gaat hen achterna en overtuigt Jessica om terug te keren naar het feest. Het loopt opnieuw mis wanneer Marianne in haar speech zwaar uithaalt naar Jessica. Ann - die ondertussen al te veel gedronken heeft - voert op haar beurt een speech, waarin ze Marianne en Tom door het slijk haalt. Ze eindigt met een huwelijksaanzoek voor Jessica, waarop die de zaal buiten rent. Thilly doet een toenadering tot Kobe, maar als hij haar mee uit vraagt om te gaan vissen slaat ze dit verzoek af, aangezien ze eerder Olivia hem heeft horen afwijzen. Nancy vindt dat Kobe nog steeds Olivia onfair behandelt. Lowie belt met Olivia om haar te vertellen dat ze op hem kan rekenen. Luc hoort het gesprek toevallig, waardoor Lowie hem vertelt over zijn herkansing met Olivia. Wanneer Lowie hoort van Rosa dat haar liefdesrelatie met Kobe slechts een roddel was, kan hij het niet voorkomen jaloers te worden omwille van de manier hoe Kobe zijn vriendin eerder benaderde in de Frens. Waldek benadert Dieter en probeert hem te overtuigen dat Eddy niet schuldig is aan de inbraak bij De Kabouters. Eddy heeft schrik dat Britney een naar gevoel naar hem toe zal hebben door de beschuldigingen van Dieter.

Aflevering 50 (#4290) - vrijdag 3 november 2017

Jessica voelt zich belachelijk gemaakt door Ann en haar familie. Ze loopt weg van De Withoeve, maar wordt gevolgd door Ann. Jessica vertelt haar dat ze het gevoel heeft gebruikt te zijn door haar, in een poging de familie te tonen dat zij wél gelukkig is, en maakt een einde aan hun relatie. Ann probeert Jessica tevergeefs te bereiken op haar gsm. Nancy zit erg in met Jessica en hoopt dat haar huwelijksfeest anders zal verlopen. Ondertussen probeert Leo Marianne te troosten na Anns harde woorden. Ann haar stoppen slaan helemaal door wanneer ze Karin ziet aankomen op het feest. Ze confronteert Tom in het bijzijn van de familie met het feit dat hij de vrouw met wie hij Judith al maanden bedriegt uitnodigt en Jessica verbiedt te komen. Tom gaat Ann bijna te lijf, terwijl Stan dan weer Tom te lijf gaat. Thilly en Emma trachten Judith te troosten. Ze vertelt dat ze nood heeft aan tijd voor zichzelf en vertrekt. Tom rent haar achterna en stort neer op zijn knieën. In La Palma geniet de familie Bomans van het einde van hun vakantie. Sam krijgt te horen van Veerle dat Elke haar broer Bill heeft verlaten na een fikse ruzie. Ook haar neefje is gevlucht naar Veerle, omdat hij de ruzies niet meer aan kon. Tim overtuigt Sam om te wachten tot ze terug in België aankomen om te proberen bemiddelen. Eddy en Angèle verleiden elkaar in de Frens. Daar komt het tot een harde confrontatie tussen Adil en Junes, waarbij zowel Paulien als Angèle hun mannen gedeisd proberen te houden.