Wikia

Week 10

Week 11

Week 12

Aflevering 51 (#4291) - maandag 6 november 2017

Tom wil Karin nooit meer zien. Jessica en Judith zijn beide overstuur. Marianne leest Tom de les en waarschuwt hem voor de gevolgen van zijn daad. Jessica heeft haar besluit genomen en vertrekt bij Ann. Ann smeekt haar te blijven want zij en Sandrine zien haar zo graag maar Jessica is vastberaden. Marianne smeekt Judith van geen overhaaste beslissing te nemen wat haar huwelijk betreft. Emma en Stan verblijven bij Judith's ouders. Tom zit in zak en as en zegt aan Peter dat hij niet kan leven zonder Judith. Judith heeft Toms koffers gepakt en zet hem aan de deur en geeft hem ook haar trouwring mee. Na al het tumult begint Nancy schrik te krijgen voor haar eigen huwelijk.

Aflevering 52 (#4292) - dinsdag 7 november 2017

De mama van Judith brengt Stan en Emma opnieuw naar Judith. Marianne zegt aan Judith dat ze hoopt dat ze Tom kan vergeven maar Judith loopt weg. Adil moet De Kabouters opnieuw op de rails krijgen en gaat alvast nieuw materieel kopen; de inbraak is wel gedekt door de verzekering. Tom ligt in slaap op zijn bureau wanneer Marianne hem opzoekt en hem zegt dat hij zich op deze manier niet kan herpakken. Het gaat niet goed met de broer van Sam, Bill, en ze wil hem zien want ze wil zijn kant van het verhaal horen. Simonne en Kaat vernemen van Mayra en Femke hoe de trouw van Judith en Tom is verlopen. Jessica trekt opnieuw bij haar ouders in. Ze is blij dat haar relatie met Ann voorbij is want Ann was veel te bezitterig. Ann gaat naar de Frens om aan Olivia te vragen of zij weet waar Jessica is maar Olivia weigert haar het adres van haar ouders te geven. Emma gaat naar Tom en zegt hem hoe ontgoocheld ze wel is en dat de adoptie niet doorgaat.

Aflevering 53 (#4293) - woensdag 8 november 2017

Emma vertelt aan Arne wat er gebeurd is op het trouwfeest. Stan zegt Marianne dat hij teleurgesteld is in Tom maar dat hij hem anderzijds toch ook niet wil verliezen. Arne zegt aan Emma dat mensen fouten maken en dat Tom nog de slechtste niet is, zich baserend op de Tom die hij kent van de jogging; Judith vraagt aan Ann waarom ze het geheim pas onthuld heeft op haar trouwdag, terwijl ze het al veel eerder wist. Ann antwoordt dat ze hoopte dat Tom het zelf zou opbiechten en ze wou Tom treffen maar niet Judith. Sam heeft opnieuw zin in een nieuwe job. Ondanks alles wil Judith met Ann blijven verder werken in de praktijk. Waldek installeert een alarm bij De Kabouters. Dieter zegt aan Tim dat zijn gevoel hem zegt dat Eddy iets met de diefstal te maken heeft, maar hij verdenkt ook Junes. Kobe moet op bezoek bij Ann voor de resultaten van het onderzoek en Ann heeft slechts nieuws: hij heeft de erfelijke mutatie meegekregen en de kans dat hij de ziekte krijgt is heel groot. Alleen kan ze niet zeggen wanneer. Tijdens dit gesprek komt Marianne zonder aankloppen de spreekkamer binnen. Waldek zegt aan Tom in de Frens dat hij moet vechten voor zijn huwelijk. Marianne pakt Ann aan voor haar aanstellerij tijdens het trouwfeest maar Ann reageert nauwelijks. Kobe gaat troost zoeken bij Rosa.

Aflevering 54 (#4294) - donderdag 9 november 2017

Kobe heeft opnieuw de nacht doorgebracht bij Rosa en Angèle komt toevallig langs wanneer hij vertrekt. Rosa zegt dat er niks is gebeurd en dat ze gewoon vrienden zijn maar Angèle gelooft haar niet. Angèle vertelt aan Rosa dat zij en Eddy al een paar keren hebben afgesproken maar Rosa begrijpt niet dat Angèle met zo iemand kan omgaan. Bob vraagt aan Tamara haar visie op het huwelijk en ze zegt dat ze niet zo voor trouwen is. Nancy verneemt het nieuws over Kobe en Peter vraagt haar zich niet emotioneel op te stellen tegenover Kobe want dat zou hem geen goed doen. Even later is ze uien aan het snijden en krijgt ze toch tranen in de ogen maar ze zegt dat het door de uien komt en knuffelt Kobe toch. Hoewel Tom Karin niet meer wil zien belt hij haar betreffende het dossier van C-Group maar zij zegt dat alles in het dossier is terug te vinden. Sandrine vraagt waar Jessica is en Ann zegt haar dat Jessica niet meer bij hen woont. Kaat zegt aan Simonne dat ze niet weet of ze Kobe nu wel of niet moet aanspreken over zijn ziekte. Judith zegt aan Marianne dat Ann en zij beslist hebben een nieuwe assistente in dienst te nemen en dat ze dus bedankt wordt voor bewezen diensten en ze zal ook een nieuwe woonst moeten zoeken. Kaat en Kobe ontmoeten elkaar op de binnenkoer van de Withoeve dn hebben een normaal gesprek, ook over zijn ziekte. Kaat geeft hem een knuffel. Tom en Ann ontmoeten elkaar in de dreef en er ontstaat een hevige discussie over wie nu de schuldige is dat er een breuk is tussen Tom en Judith.

Aflevering 55 (#4295) - vrijdag 10 november 2017

Marianne is kwaad op Ann omdat ze Judith gemanipuleerd heeft om Marianne aan de deur te zetten. Kobe en Steven hebben hun eerste goed gesprek en Steven voelt zich schuldig tegenover Kobe omdat hij hem met de ziekte heeft opgezadeld. Thilly stelt aan Judith voor Sam als medisch assistente aan te werven ter vervanging van Marianne. Steven zegt aan Kobe dat hij misschien beter niets had gezegd over zijn ziekte want nu piekert Kobe er teveel over. Hij zegt dat hij er altijd voor Kobe zal zijn. Sam is laaiend enthousiast over de job als medisch assistente. Lowie heeft Rosa en Luc uitgenodigd voor een etentje. Waldek en Adil zijn erg tevreden over het feit dat Eddy zich zo positief gedragen heeft de laatste tijd en ze belonen hem met een uitstapje, samen met Britney. Anderzijds zegt Eddy aan Angèle over zichzelf dat hij een onverbeterlijke smeerlap is. Sam is langs geweest bij haar broer Bill. Diens zoon Joren woont niet meer bij hem maar is ingetrokken bij hun moeder Veerle. Sam wil dat Joren bij haar en Tim intrekt maar Tim ziet dat helemaal niet zitten want hij denkt dat dit een negatieve invloed gaat hebben op Hannah en er ontstaat een hevige discussie tussen hem en Sam. Peter moet helaas aan Tom de rekening van zijn trouwfeest presenteren en hij zegt aan Peter dat hij Judith terug wil. Tom zoekt Judith op maar zij wil niet horen van een hereniging. Marianne probeert Tom op te peppen en zegt dat hij ervoor moet vechten om Judith terug voor zich te winnen.